Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 February 2006, 13:48   #51
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
ten eerste zou ik lachen naar mensen die denken dat Nederland er zo uitziet.

ten tweede begrijp ik het heel goed, dat jij het nu gek vindt dat ik een vlag als deurmat gebruiken zie als een rechtstreekse belediging van een natie, zegt meer over jou dan over mij. Ik zou het iig niet goedkeuren als de Nederlandse driekleur als mat wordt verkocht.

Dan kan ik hier nu ook gaan beargumenteren dat het geen nazi helm is maar een wehrmacht helm en dus een onschuldige toespeling naar de periode 1940/1945, de hoofdoorzaak van de competitie tussen Nederland en Duitsland. Het is bovendien orgineler en ludieker dan een vlag als deurmat gebruiken wat ongetwijfeld al een keer gedaan is.
Het kan zijn dat jij dermate ver van Duitsland woont en daarom geen flauw benul hebt van hoe er in dat land gereageerd is op onze 'grap' met de helm. Ik ben in ieder geval nog niemand tegengekomen die het grappig vond, de meesten vonden het bijzonder vervelend en getuigen van zeer slechte smaak en humor.

Ik ben ervan overtuigd dat er ook veel mensen zullen zijn die een deurmat niet als leuk ervaren, maar de toespeling met 'heimat' erbij zal minstens de helft wel grappig vinden. Heim betekend nl thuis in het Duits, dus het kan met een beetje creativiteit tot deurmat gevormd worden.

Als je een grap maakt ten koste van een land, of dat nu Duitsland, België of Nederland is dan zullen er altijd mensen zijn die het niet kunnen waarderen. Er is echter een verschil tussen een grap en een grove belediging tegen een natie, zoals met een helm die verwijst naar een verschrikkelijke oorlog. Zeker wanneer er nu nog meer dan genoeg Duitsers zijn die zich schuldig voelen over hetgeen gebeurt is zonder dat zij er ook maar iets aan kunnen doen. Maargoed, jij weet dan ook waarschijnlijk niets uit eigen ervaring en baseert je louter op wat je leest en ziet
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 14:00   #52
PFP
Guest

Standaard

Het feit dat je met Duitse hooligans omgaat geeft je niet het monopolie om een mening te hebben over een kwestie die Duitsland aangaat. Voor de rest ken je me niet, dus impliceer niet dat je weet waarop ik mijn mening baseer. Wat de meeste Duitsers wel of niet vinden doet niet ter zaken, ik geef mijn eigen mening en niet die van de meeste Duitsers
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 14:27   #53
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Doe mij de oranje burka maar:
http://www.speurders.nl/sportenfitne...rka.16.99.html
Bijgesloten Thumbnails
Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  14652642_1.jpg‎
Bekeken: 273
Grootte:  23,2 KB  
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 14:29   #54
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het feit dat je met Duitse hooligans omgaat geeft je niet het monopolie om een mening te hebben over een kwestie die Duitsland aangaat. Voor de rest ken je me niet, dus impliceer niet dat je weet waarop ik mijn mening baseer. Wat de meeste Duitsers wel of niet vinden doet niet ter zaken, ik geef mijn eigen mening en niet die van de meeste Duitsers
Zegt de man die beweert dat ik alleen met Duitse hooligans omga..... Jammer hoor
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
Oud 2 February 2006, 00:32   #55
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Misschien ziet PFP het begrip Hei-mat over het hoofd. Een woordgrap plus de ultiem brave tekst 'we vegen ze van de mat'. Wat een grove beledigingen zeg.
En och, de mat ziet er ook nog als een Duitse vlag uit. Wat een selectieve verontwaardiging. Als de Duitsers in jouw lijn van gedachten zich tot op het bot beledigd zouden moeten voelen voor zo'n actie, dan zouden ze een oranje soldatenhelm toch op zn minst als een verkapte oorlogsverklaring moeten zien, of niet? Immers, als een vlag al een heilig symbool is waar je iemand mee kunt beledigen, wat dan te denken van een duidelijk oorlogssymbool? als we het toch over symboliek hebben...

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 2 February 2006 om 00:34
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 07:34   #56
MrInsane
Guest

Standaard

haha vind het wel humor naast het duitse oranje helmpje ook nog eens de oranje burka
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 10:07   #57
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Misschien ziet PFP het begrip Hei-mat over het hoofd. Een woordgrap plus de ultiem brave tekst 'we vegen ze van de mat'. Wat een grove beledigingen zeg.
En och, de mat ziet er ook nog als een Duitse vlag uit. Wat een selectieve verontwaardiging. Als de Duitsers in jouw lijn van gedachten zich tot op het bot beledigd zouden moeten voelen voor zo'n actie, dan zouden ze een oranje soldatenhelm toch op zn minst als een verkapte oorlogsverklaring moeten zien, of niet? Immers, als een vlag al een heilig symbool is waar je iemand mee kunt beledigen, wat dan te denken van een duidelijk oorlogssymbool? als we het toch over symboliek hebben...
Genau was ich beabsichtigte
Oud 2 February 2006, 12:51   #58
PFP
Guest

Standaard

ooh hei mat, hahahahahahahaha ik had het verkeerd gelezen wat een goede grap
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 13:13   #59
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Of je het nou een goede grap vindt of niet, feit is dat het hier echt niet de bedoeling is een vlag of een natie te onteren zoals jij vol afgrijzen vaststelt. Onschuldige, flauwe grappen. Helmen zijn natuurlijk wel een giller!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 13:18   #60
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
feit is dat het hier echt niet de bedoeling is een vlag of een natie te onteren !
Dat is helemaal geen feit, ik vind een vlag als deurmat gebruiken een vorm van onteren, maar ik val in herhaling.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 13:57   #61
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Ik vind het een vorm van onteren als je keihard door een neger in en donker steegje anaal verkracht wordt.
Oud 12 February 2006, 19:46   #62
Red_Scorpion
Guest

Standaard

Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels