Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 December 2005, 21:52   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard spieken

Iedereen heeft het ongetwijfeld al eens gedaan of toch al pogingen gedaan tot.

Haal jij je punten door eerlijk te studeren of wijken jouw ogen wel eens af richting het blad van jouw buurman/-vrouw?

Ik weet dat het niet zou mogen, maar wat is jouw geheime spiektip?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2005, 22:11   #2
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

in de eerste paar keer gedaan, gewoon kleine briefjes in je etui maar vaak was het zo dat ik ze dan niet nodig had dus ben ik ermee gestopt
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2005, 22:12   #3
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ik had zo'n rekenmachine waarin ik hele hoofdstukken kon zetten
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2005, 22:14   #4
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanne
Ik had zo'n rekenmachine waarin ik hele hoofdstukken kon zetten
owjah dat deed ik nog wel bij economie
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2005, 22:53   #5
Bask
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kan me niet herinneren ooit gespiekt te hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2005, 07:58   #6
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Bij talen --> woordenboek, altijd handig om in te schrijven
Natuurkunde, Scheikunde --> Binas, altijd handig om in te schrijven
Natuurkunde, wiskunde, scheikunde, economie --> Grafische rekenmachine, handig om ook dingen in te zetten

Meestal heb ik het er altijd in staan voor de zekerheid maar 75% van de keren gebruik ik het niet

Afkijken bij de buurman lukt toch niet, bij schoolexamens zitten er mensen naast je met een ander examen of een andere versie. En spieken is stom, aangezien de buurman het ook fout kan hebben
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2005, 09:09   #7
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmm, ik spiek niet echt meer. Maar vroeger des te meer

Wij hadden vroeger altijd van die toetsen onregelmatige werkwoorden engels, en altijd werden er 50 opgegeven en vroeg ze het om en om, met twee versies, dus wij maakten het thuis alvast op proefwerkpapier en wachten even, dan leverden we de thuis gemaakte versie in.

Bij natuurkunde vroegen we altijd een week van te voren om een proeftoets, die standaard hetzelfde was als de toets voor de week erna, dan lieten we die toets maken door de broer van een vriendinnetje (met N&T-profiel) en haalden we altijd een 8 á 9 , toch jammer dat we hier pas op het eind van het jaar achterkwamen.

Ik scheurde ook het bedrukte laagje van werkboeken af en liet mijn vrienden die dingen volschrijven, daartussen schreef ik dan woordenrijtjes, formules etc, en dan vroeg ik bij de toets of ik er een boek van een ander vak ondermocht want dan schreef het beter
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2005, 17:30   #8
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Meestal kijk ik gewoon bij m'n vriendinnen. En zij ook bij mij dus we weten het wel van elkaar.
En soms schrijf ik dingetjes op een briefje en steek dat in mijn pennenzak.
En bij wiskunde of fysica kan ik altijd hele dingen in mijn grafisch rekentoestel zetten .

Dit geldt trouwens alleen bij toetsen, bij examens spiek ik niet.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2005, 17:57   #9
Bask
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nu schiet me te binnen dat ik eens een briefje met de stijlfiguren in mijn latijnse grammatica-boek heb gelegd én gebruikt bij de toets.
we hadden ook een jaar les van een amerikaanse fransleraar. deze besprak het proefwerk al voordat het werd afgenomen en een paar leerlingen wisten zelfs een proefwerk te bemachtigen dat dan uitvoerig werd bestudeerd. de man werkt nu niet meer school.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2005, 18:30   #10
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

we kregen elk tentamen van de opleiding 60 juist/onjuist vragen. dan is het gewoon te verleidelijk om niet te kijken

open vragen uiteraard wel gewoon zelf, en daar werd ik dan geholpen met de rekenmachine waar veel tekst in kan
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2005, 20:17   #11
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee spieken doe ik niet meer, vroeger op de middelbare heb ik mijn laatste proefwerk frans met een 9 afgesloten, terwijl ik normaal altijd 6jes haalde, had alle vervoegingen op papier gezet en op de verwarming gelegd.

Op de universiteit wordt het me zo makkelijk gemaakt om te spieken dat ik het niet doe. Tentamen in een college zaal, dus dichte rijden van stoelen en 1 leraar die aan een tafeltje gaat zitten lezen
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2005, 20:49   #12
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Op de universiteit wordt het me zo makkelijk gemaakt om te spieken dat ik het niet doe. Tentamen in een college zaal, dus dichte rijden van stoelen en 1 leraar die aan een tafeltje gaat zitten lezen
Mjah.. Bij ons lijkt het ook wel alsof ze dat promoten ofzo. Op zich natuurlijk niets mis mee, je hebt er uiteindeiljk toch niks aan..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2005, 21:17   #13
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Owja vroeger bij geschiedenis zaten we altijd te overleggen en we vroegen soms ook vragen uit de toets aan de lerares en die gaf dan antwoord maar dat kan je geen spieken meer noemen
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2005, 22:03   #14
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

spieken deed ik in het begin inderdaad wel es

als het echt seriues werd met de tentames in mavo 4 had ik van te voren met iemand afgesproken dat hij op een ander blaadje de antwoorden nog een keer invulden, als hij klaar was ging dat blaadje naar mij zodat ik het ff kon overschrijven

met de herkansingen zaten we met ze alle in 1 lokaal de 1 moest duits doen de ander frans, ik heb toen mijn duits toets door gegeven aan iemand anders en die heeft hij voor mij helemaal gemaakt, daarna werd het ff spannend want ik moest het antwoorden vel plus vragenboekje weer op mijn tafel krijgen. uiteraard allemaal gelukt.

spiekbriefjes met aantekeningen deed ik ook wel es, de meeste maken ze zo klein mogelijk of schrijven het op hun hand, dom dom beter kan jeh et gewoon lekker duidelijk met lettertype 12 uitprinten, a4 blaadje door midde vouwe tussen je bene hand voor je ogen en heel zelf verzekerd alles overschrijven.

later op de hotelschool gaven ze voor een toets een "proef toets", preceis het zelfde alleen wat andere getallen, dat was helemaal simpel, gewoon op een schoolblad a4tje helemaal netjes uitschrijven de formules enzo van te voren, meenemen op de toets dag en zorgenzdat je alleen nog wat cijferrtjes hoeft in te vullen.

belangrijkste is rustig blijven en niet in de stress raken als je na half uur nog geen gebruik kunt maken van je spiek materiaal, vooral de laatste 20 minuten zijn leraren niet meer zo alert.

communiceren met meerkeuze vragen is uiteraard ook heel makkeliijk, achter een vriend zitten, die geeft gewoon met de linker hand het vraag nr aan en met de rechter hand a(1 vinger ) b 2 (vingerrs) enz aan.

van te voren wat goede formules op het bord schrijven is ook altijd leuk om de leraar een beetje te pesten.

voor dat de toets begint zorgen dat je het boek van de toets buiten hebt liggen, tijdens de toets wat vragen op schrijven die je niet weet en daarna ff vragen of je naar de toilet mag, als je naar buiten gaat boek ff mee naar de wc nemen en daar de vragen beantwoorden met je hulpmiddel.




het enige nadeel van spieken is, als je eenmaal begint gaat het van kwaad tot erger en uiteindelijk leer je meer door het te leren....
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2005, 22:10   #15
Bask
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

oh ja, bij een proefwerk aardrijkskunde heb ik ooit nog eens mijn hele hand met data volgeschreven. ik keek daar niet op omdat de toets makkelijk was, maar tussendoor keek ik even naar de leraar en schrok nogal, omdat hij me heel doordringend aanstaarde.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2005, 23:29   #16
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Op de middelbare school zette ik altijd formules en termen van wiskunde en economie in m'n rekenmachine, voor de zekerheid. Al wist ik ze altijd eigenlijk wel, ik checkte ze toch altijd ff aangezien ik zo onzeker was dat ik altijd twijfelde.

Tijdens mijn studie heb ik het nog nooit gedaan. Ik ga niet zoveel collegegeld (door mijn ouders laten) betalen om vervolgens met domme trucjes alles te halen. En het is ook niet nodig, want het ik vind het eigenlijk veel te simpel allemaal .
En ik ben te wantrouwig/arrogant om bij anderen af te kijken , ik vertrouw niet op hun kennis . Er zijn echt wel mensen tegen wiens kennis ik wel zou opkijken, maar niet bij mijn opleiding . (Wel weer op ander gebied dan kennis, maar afijn.)
En ik ben ook nog zo (overdreven?) eerlijk dat ik WIL dat ik op m'n bek ga en iets niet haal, als ik er geen reet voor heb gedaan.

  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2005, 11:01   #17
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

@ Atjeuh:

andere versies, echt niet. Gewoon dezelfde antwoorden, alleen dan in een andere volgorde. Gewoon kijken naar de lengte van de zinnen en die dan vergelijken met de jouwe. Als je het echt niet weet dan weet de buurman het nooit slechter dan jij.

Deed ik op de middelbare school wel eens bij Frans, daar kon ik gewoon echt niks van. Had een deal met mijn buurman, hij kreeg van mij de antwoorden van Duits

Op HBO heb ik nooit gespiekt. Formules van sommen kregen we meestal op een formuleblad erbij dus die hoefde je ook niet in je rekenmachine te zetten. En nu op de universiteit mag je die rekenmachine helemaal niet gebruiken..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2006, 14:12   #18
elize
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

spiek tip

pak een blokgum van z'n groot geval van 8 bij 4 cm

plak op de achterkant een briefje waar je alles opschrijft leg hem onderste boven op tafel en de leraar ziet niks

is voral handig omdat je bij mij op school je etui meestal niet op tafel mag hebben en geen andere boeken

of een briefje in een doorzichtje pen werkt ook goed

of als je een houten pen of potlood hebt kan je er met

potlood opschrijven en gwoon uitgummen als je klaarbent kan de leraar ook niks bewijzen als ie iets vermoed

nog nooit betrapt
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2006, 14:41   #19
pleeborstel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elize
spiek tip
of een briefje in een doorzichtje pen werkt ook goed
Gebruik ik ook altijd.
Heb van Sinterklaas ook een boekje gekregen met 150 spiektips
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2006, 14:32   #20
Barcawinner
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Economie & wiskunde -> Rekenmachine!
Aardrijkskunde -> Atlas! (met potlood op wat pagina's die je toch nooit bekijkt schrijven, later gum je het weer uit)

En wat ik nog altijd super handig vind, is gewoon op een klein papiertje, lettergrootte 2. Ben nog nooit gepakt.


Nu herinner ik me weer hoe ik met topografie op de basisschool altijd cheatte.. We moesten dan zeg maar de plaatsen kennen en die stonden door middel van punten op een kaart aangegeven. En bij de toets, stonden die punten er, maar natuurlijk niet de plaatsnamen, want die moest je dus opschrijven. En mijn spiekmethode was dat ik alle plaatsnamen, op systematische volgorde op een heel klein spiekbriefje schreef en zo kon ik dus dankzij die systematische volgorde alles heel gemakkelijk terug vinden. Nog nooit gepakt, altijd 10-en. Maar dat is inmiddels al weer 6 jaar geleden
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2006, 17:50   #21
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In mijn rekenmachine staan regelmatig een hoop formulekes in die ik gewoon niet kan onthouden...

Soms ook wel eenheden en dergelijke...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2006, 18:11   #22
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

wij mogen ook ook met telefooncalculator werken
dus van tevoren even een smsje aanmaken met wat antwoorden erin en opslaan als concept
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2006, 18:18   #23
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

hele bladzijden kopieren op lettertype 2 formaat,,
of boek onder je tas leggen, en dan tas opzij schuiven,,
of gwoon afkijken bij buurvrouw,, alleen gister betrapt! een 1..
dat zijn de risico's
of als je boek dr bij mag dingen overpennen met je potlood in dat boek
overleggen kan ook, gebarentaal met multiplechoicevragen kan ook,,
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2006, 21:04   #24
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

jammer genoeg heb ik hele Franse proefwerken gemaakt met spiekbriefjes ... ook de GRM was makkelijk om er dingen in te zetten, en ook bij Aardrijkskunde is dat het geval met de atlas ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2006, 22:47   #25
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

heb eens een toets gemaakt met een A4tje vol met sommen naast mijn toets.. niet mee betrapt gelukkig, want het ging toen voor mijn overgaan en ik snapte er totaal niets van.

En we mochten eens een toets maken en tegelijkertijd muziek luisteren.
Toets rapporteren was dat, avond van te voren mijn mp3speler ingesproken met in welke volgorde ik wat moest typen en klaar was dennie.

tis soms zo makkelijk
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2006, 14:47   #26
Trancekill
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

1 keer gedaan, schreef ik een spiekbriefje, maar ik kreeg een 6. Toch hebben ze het niet gezien. Dus ben er zo achter gekomen dat het niet werkt. Ik gebruik al mijn automatische kennis en chek 1 keer alles ff nog door voor een repetitie en haal altijd goede cijfers, dus heb spieken niet nodig.
chek de film CHEATERS, die kwamen heavy in probs!
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:50.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.