Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 October 2002, 16:49   #1
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard een stille tocht een oplossing voor zinloos geweld?

een stelling van noordzee fm..wat denk jij hierover? zouden de ogen van mensne zo open gaan en laten zien dat zinloos geweld echt fout is? of is het 1x een stille tocht en 2 dagen dr na denk je dr helemaal niet meer aan?


en wat is jou oplossing tegen zinloos geweld?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2002, 16:52   #2
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk dat het in de stad waar het gebeurt is een beetje helpt, de mensen zien het en gaan er anders over denken, maar als je er niet bij bent merk je er niets van

geen nut dus
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2002, 16:54   #3
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tuurlijk is een stille toch geen oplossing. Ik vind een stille tocht vaak heel mooi, maar het is geen oplossing. De daders trekken hier zich toch niks van aan. We moeten ze zeker houden, uit protest ertegen, maar ik denk niet dat het alleen hierdoor verdwijnt.

een andere oplossing heb ik zo gauw niet, de veiligheid op straat meot beter, dat wel, maar of meer blauw op straat helemaal perfect is weet ik ook niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2002, 17:31   #4
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Mjah misschien dat het voor ouders/nabestaanden wel oplucht als het in ieder geval in de publiciteit komt..en dat gewoon mensen die wel hersens hebben meelopen..ik weet niet precies hoe ik het uit moet legge.

Die jongen uit Venlo, een vriendin van me kende hem. Vrijdag is de stille tocht om half 7 vanaf het stadhuis naar de plek waar het gebeurde. En ik ga erheen, ik weet alleen niet echt wat me doel is daarbij.

Stille tochten zullen niet helpen denk ik. Mensen zullen wel even het besef hebben van: O wat erg..Maar daarna gaat het leven verder.

Wat ik me verder afvroeg (was toch bij TMF ofzo he mandy) ...
Waarom bestaat er nog zinloos geweld als iedereen zegt dat hij/zij ertegen is..
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2002, 17:56   #5
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe


Wat ik me verder afvroeg (was toch bij TMF ofzo he mandy) ...
Waarom bestaat er nog zinloos geweld als iedereen zegt dat hij/zij ertegen is..
ja klopt...het onderwerp was dara ook dit en iemand smste als iedereen dr zo op tegen is waarom gebeurt het dan nog? wie zijn die verrotte appels die de hele samenleveing naar de tyfus helpen?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2002, 09:56   #6
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat zo'n stille tocht zin heeft voor wie er in mee loopt...die zullen misschien tegen zinloos geweld zijn en er ook niet aan doen, maar die mensen die het iedere keer "plegen" zul je ook niet in zo'n toch zien!! Dus ik denk niet dat het echt zin heeft, het is natuurlijk heel mooi dat ze zo'n tocht houden enzo..maar zin heeft het volgens mij niet echt.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2002, 10:07   #7
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

denk dat het alleen helpt om het verdriet wat te verwerken, maar het houd zinloos geweld echt niet tegen...
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2002, 11:34   #8
xlizzx
Lid
 
xlizzx's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Locatie: veldhoven
Berichten: 2.314
Stuur een bericht via MSN naar xlizzx
Standaard

het is geen olossing maar je laat zien dat je meeleeft met die mensen
__________________
Krissje is mn aller lekkerste en liefste meisje :love:
xlizzx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2002, 14:14   #9
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nutteloos zo'n tocht....
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2002, 17:10   #10
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

nee, ik vind echt onzin, leuk meelopen voor iemand die je totaal niet kent
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2002, 17:53   #11
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het zal het geweld natuurlijk niet oplossen, maar ik vind het wel een mooi initiatief om te laten zien dat je niet akkoord gaat met de gang van zaken.
En een pasklare oplossing, die vind je niet in één-twee-drie, die bestaat waarschijnlijk niet eens.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2002, 18:33   #12
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Naja ik denk idd dat t goed is voor de ouders van een slachtoffer maar er zijn toch geen oplossingen voor. En iedereen kan er wel tegen zijn maar sommige mensen Kunnen zich niet inhouden. En ik denk niet dat die zeggen dat ze ervoor zijn...
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2002, 19:43   #13
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik kom er net vandaan en het enigste wat ik kan zeggen...tering wat was het stil Akelig stil...dat doet je echt wel wat..

Ik heb die ouders van die jongen gezien damn ik heb medelijden met hun man

Nogmaals..stille tochten zullen waarschijnlijk niks voorkomen maar ...het geeft je gewoon het gevoel van voldoening, dat je toch wat hebt kunnen doen voor de nabestaanden.

Vond ut trouwens wel verdomd druk, had ik nie verwacht
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2002, 01:49   #14
Bobba.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: een stille tocht een oplossing voor zinloos geweld?

Citaat:
Originally posted by manderijn
wat is jou oplossing tegen zinloos geweld?
Als je die vind, word je stinkend rijk! Allemaal prijzen van allerlei organisaties ... oftewel een oplossing ervoor is niet te verzinnen lijkt mij ...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2002, 12:29   #15
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: een stille tocht een oplossing voor zinloos geweld?

Citaat:
Originally posted by Ruffryder
Als je die vind, word je stinkend rijk! Allemaal prijzen van allerlei organisaties ... oftewel een oplossing ervoor is niet te verzinnen lijkt mij ...
Sluit ik me bij aan
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2002, 16:41   #16
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Natuurlijk is het geen oplossing, want werd er na de dood van Tjoelker en die moord in Vlaardingen (dacht ik? op dat station?) ook niet stille tochten gehouden? Het is gewoon een vorm van protest/verwerking van mensen. Was het maar zo gemakkelijk dat het houden van stille tochten dit soort verschrikkelijke dingen voorkomt... het is wat naďef gedacht eigenlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2002, 16:47   #17
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arthur
Natuurlijk is het geen oplossing, want werd er na de dood van Tjoelker en die moord in Vlaardingen (dacht ik? op dat station?)
klopt, Daniel...
Ik wist wie het was, heeft zelfs bij mij op de basisschool gezeten (bij me broer in de klas)

Maar idd een Stille tocht is een protest, en een steunbetuiging naar de nabestaande toe.
De oplossing voor zinloos geweld is niet te bedenken vrees ik..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2002, 18:03   #18
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het woord 'zinloo's sowieso maar bagger....en niet te vergeten ONZIN
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2002, 19:53   #19
Fonzie18
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en toch vraag ik me in dit soort topics af of er dan toch niet echt iemand tussen zit hier die af en toe iemand tegen de vlakte slaat om nix...

iedereen lijkt zo lief en braaf hierzo, maar wie weet bij het uitgaan...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2002, 20:08   #20
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Mjah misschien dat het voor ouders/nabestaanden wel oplucht als het in ieder geval in de publiciteit komt..en dat gewoon mensen die wel hersens hebben meelopen..ik weet niet precies hoe ik het uit moet legge.
mjah...kan me hier wel in vinden, tis iig een opluchting voor familie en vrienden dat er zoveel medeleven word getonnt, maar in feite helpt zo'n stille tocht mijne inziens voor geen meter

Citaat:
Wat ik me verder afvroeg (was toch bij TMF ofzo he mandy) ...
Waarom bestaat er nog zinloos geweld als iedereen zegt dat hij/zij ertegen is..
jah...da's een hele goede vraag jah

maar goed...(zinloos) geweld komt vaak vanuit t niets opzetten, je kan nog zo tegen zinloos geweld zijn, maar er hoeft maar 1 iemand iets te doen wat jou niet bevalt en/of je bent al van streek en dan kan je door t lint gaan en dan ga je onbewust toch tegen je principes in
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2002, 10:15   #21
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fonzie18
en toch vraag ik me in dit soort topics af of er dan toch niet echt iemand tussen zit hier die af en toe iemand tegen de vlakte slaat om nix...

iedereen lijkt zo lief en braaf hierzo, maar wie weet bij het uitgaan...
don't look at me

kan het wel, doe het niet
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2002, 10:16   #22
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Wat ik me verder afvroeg (was toch bij TMF ofzo he mandy) ...
Waarom bestaat er nog zinloos geweld als iedereen zegt dat hij/zij ertegen is..
niet iedereen is ertegen....de grote menigte die je op tv ziet etc die wel....maar er zijn nog duizenden mensen die zich daar niet over uitlaten/er niet mee eens zijn etc...

Dat heet nou manipulatie door TV
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2002, 13:37   #23
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fonzie18
en toch vraag ik me in dit soort topics af of er dan toch niet echt iemand tussen zit hier die af en toe iemand tegen de vlakte slaat om nix...

iedereen lijkt zo lief en braaf hierzo, maar wie weet bij het uitgaan...
Nee, eigenlijk niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2002, 14:00   #24
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kom op fade je gaat toch niet iemand zomaar neer slaan?

een voorbeeld een collega van me dr man is buschouffeur hier in rotterdam (hij reid op zuid) hij is laatst finaal in elkaar geslagen omdat hij door een plas water reed!!!

kop op hoor waar slaat dat op? dan ben je toch niet goed bij je hoofd?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2002, 14:47   #25
Mantra
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Stille tochten helpen niet (meer). Althans niet als een oplossing voor geweld.

Een oplossing kun je beter zoeken in de hoofden van mensen. Daar is veel wat gezonder kan. En dat is weer ontstaan uit de boodschappen die de maatschappij uitzendt en de opvoeding die mensen hebben gekregen (van ouders, maar misschien vooral van vrienden en leeftijdgenoten). Daar kun je dus het beste beginnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2002, 14:55   #26
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by manderijn
kom op fade je gaat toch niet iemand zomaar neer slaan?

een voorbeeld een collega van me dr man is buschouffeur hier in rotterdam (hij reid op zuid) hij is laatst finaal in elkaar geslagen omdat hij door een plas water reed!!!

kop op hoor waar slaat dat op? dan ben je toch niet goed bij je hoofd?
dat heb ik nooit beweerd.

Dat voorbeeld van je is niet 'zomaar'....

Waarom? Hier zijn wat hypothetische redenen:
1) Gek/gestoord
2) emotioneel in de war, dus snel agressief
3) anderen normane en waarde, met een lagere drempel voor wanneer je geweld mag gebruiken
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2002, 09:07   #27
Regen
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een stille tocht is zowieso niet een oplossing voor zinloos geweld, het maakt niets ongedaan. Het is meer een soort van herdenking, eerbetoon. Zo'n stille tocht zet mij niet zo zeer aan het denken, meer het krantenbericht met de gebeurtenis zelf.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2002, 14:27   #28
Unexplained.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zinloos geweld is helemaal geen zinloos geweld.

Het geweld is heel zinvol, vanuit een ander perspectief. De daders van 'zinloos' geweld houden er simpelweg een andere visie op het leven op na.

Psychotisch gedrag heeft het kenmerk dat het complexer wordt naarmate je het bestrijdt. Een stille tocht maakt het alleen maar erger. De daders krijgen alleen maar extra redenen om zich nog verder af te zetten tegen 'de maatschappij'.

Mijn idee: zorg ervoor dat de kloof tussen 'ons' en 'hen' kleiner wordt. Zoek contact met potentiele daders. Praat ermee. En laat dat vooral aan professionele mensen over.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2002, 09:53   #29
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Unexplained.
Zinloos geweld is helemaal geen zinloos geweld.

Het geweld is heel zinvol, vanuit een ander perspectief. De daders van 'zinloos' geweld houden er simpelweg een andere visie op het leven op na.

Psychotisch gedrag heeft het kenmerk dat het complexer wordt naarmate je het bestrijdt. Een stille tocht maakt het alleen maar erger. De daders krijgen alleen maar extra redenen om zich nog verder af te zetten tegen 'de maatschappij'.

Mijn idee: zorg ervoor dat de kloof tussen 'ons' en 'hen' kleiner wordt. Zoek contact met potentiele daders. Praat ermee. En laat dat vooral aan professionele mensen over.
Volgens mij klopt je redenering niet helemaal. Ik vraag me af of de mensen die Tjoelker of de daders van de moord op die jongen in Vlaardingen er een visie op na houden... dat is wel erg simpel gestelt. Als iemand er iets van zegt dat een bejaarde vrouw bijna van de sokken wordt gereden door jongens scooters, is het bijna z'n eigen schuld en had hij dat niet moeten doen, want het zou wel eens kunnen zijn dat die jongens er een andere visie op na houden .
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat dit geen zinloos geweld is. En je zou geen stille tochten als verwerking of protest meer mogen houden omdat je dan mensen aanzet tot nog meer geweld? Ook dat vind ik een beetje een kromme redenatie..
  Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2002, 14:09   #30
Unexplained.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Volgens mij klopt je redenering niet helemaal. Ik vraag me af of de mensen die Tjoelker of de daders van de moord op die jongen in Vlaardingen er een visie op na houden... dat is wel erg simpel gestelt.
Het is ook zo simpel. Die jongens leven in een wereld waarin je jezelf dit soort geweld kunt permiteren. Kijk, het grappige van mensen is dat ze altijd het gedrag vertonen wat ze op dat moment als 'juist' bestempelen.
Citaat:
Als iemand er iets van zegt dat een bejaarde vrouw bijna van de sokken wordt gereden door jongens scooters, is het bijna z'n eigen schuld en had hij dat niet moeten doen, want het zou wel eens kunnen zijn dat die jongens er een andere visie op na houden .
Dat risico zit er nou eenmaal in, en dat loop je door dat soort gedrag. Laten we reëel blijven. Ik keur het overigens niet goed, laat dat duidelijk zijn.
Citaat:
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat dit geen zinloos geweld is.
Omdat het niet helemaal overeenkomt met wat 'de massa' denkt? Ontkrachtig mijn uitspraak eens door argumenten. Rationeel in plaats van emotioneel.
Citaat:
En je zou geen stille tochten als verwerking of protest meer mogen houden omdat je dan mensen aanzet tot nog meer geweld? Ook dat vind ik een beetje een kromme redenatie..
- stille tochten kunnen een emotionele uitlaatklep zijn
- stille tochten hebben een protestwerking vanuit de slachtoffers (en diegeen die ermee meeleven), maar naar de daders toe werkt het averechts
- stille tochten zorgen ervoor dat je moeilijker contact kunt leggen met potentiele daders

Dát is wat ik beweer.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 November 2002, 07:33   #31
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Unexplained.
Omdat het niet helemaal overeenkomt met wat 'de massa' denkt? Ontkrachtig mijn uitspraak eens door argumenten. Rationeel in plaats van emotioneel.
Ik kan me wel vinden in het grootste gedeelte van je post, maar geweld is in bepaalde gevallen toch echt zinloos lijkt me. De slachtoffers van bekende gevallen die de afgelopen tijd in het nieuws kwamen leken allemaal rustige mensen die probeerden iets duidelijk te maken aan andere mensen dat bepaald gedrag niet kan. Ze waren er niet op uit geweld uit te lokken, een ruzie te beginnen of iets dergelijks. Je kunt inderdaad zeggen dat je dat risisco loopt, maar toch is heel Nederland verontwaardigd als niemand iets doet op straat.

Ook las ik in de Volkskrant gisteren over een zaak die niet zo in het nieuws is gekomen: een jongen in een café wordt opgebeld door z'n moeder, hij is slecht verstaanbaar en loopt daarom even naar buiten en wordt daar op straat neergeschoten. "Reden": de man die schoot had ruzie gehad met z'n vriendin was gefrustreerd.

Ik weet dat dit een extreem geval is, maar ik wil er maar mee zeggen dat je verschillende gevallen van zinloos geweld hebt, en je niet voor ieder geval kunt zeggen dat het te verklaren is doordat andere mensen anders over het leven denken...
  Met citaat antwoorden
Oud 8 November 2002, 10:58   #32
Regen
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat vind ik ook, en dat stuk in de krant had ik ook gelezen, Jantje.. Echt heel zielig
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.