Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Klaag Corner
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los !

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 January 2004, 12:05   #1
hollywood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Ns

Omdat ik niet in aanmerking kom voor een OV, moet ik dus elke maand een jeugdmaand-trajectkaart kopen van Amersfoort naar Utrecht... Eerst was dit al duur: € 91,50 , maar nu de prijzen nog meer omhoog zijn gegaan is dit: € 99,50 .
De NS zou alleen de prijzen mogen verhogen als er meer treinen optijd zouden rijden en als het klachtenaandeel over de NS zou dalen. Dit is beide niet het geval. De treinen rijden nogsteeds vaak niet optijd en in de spits kan je waarschijnlijk niet eens een zitplek bemachtigen als het tegen zit. Waarom meer betalen als de dienst niet beter wordt? De prijs-kwaliteit verhouding is erg slecht.
En dan ook nogeens die nutteloze rookzuilen (rookpalen), de perrons zijn de tochtstigste plekken die je kan vinden in Nederland, de wind blaast zo alle rook weg. Sowieso is de constructie van zo'n rookzuil ook hopelijk. Je kan je sigaret er niet in uitdrukken, dus wanneer de trein arriveerd op het perron waar je staat te wachten met z'n allen en de rokens hun sigaret in die páál gooien, lijkt het net alsof het een schoorsteenpijn is als je naar de rookwolk kijkt die eruit komt. Ik begrijp best dat niet-rokers last kunnen hebben van rokers wanneer je in een dichte ruimte zit zonder extreem goede afzuiging. Ben namelijk ook niet mijn hele leven al aan het roken, dus ken de ervaring. Maar om nu zelfs in de buitenlucht per se een sigaretje te mogen roken alleen bij een daarvoor aangewezen plek vind ik wel erg ver gaan.
De NS moet vooral zo doorgaan als ze treinreizigers weg willen jagen uit hun treinen en van hun perrons. Want zo voordelig is het openbaar vervoer niet meer tegenwoordig.

Greetz Hollywood
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2004, 12:25   #2
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb al jaren geen goed gevoel bij de ns. Ik heb geen zin om 10 kantjes vol te tikken omdat ze toch niet gelezen worden, maar die woede gaat soms wel ver
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2004, 12:38   #3
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard Re: Ns

Citaat:
Originally posted by hollywood
Omdat ik niet in aanmerking kom voor een OV, moet ik dus elke maand een jeugdmaand-trajectkaart kopen van Amersfoort naar Utrecht... Eerst was dit al duur: € 91,50 , maar nu de prijzen nog meer omhoog zijn gegaan is dit: € 99,50 .
De NS zou alleen de prijzen mogen verhogen als er meer treinen optijd zouden rijden en als het klachtenaandeel over de NS zou dalen. Dit is beide niet het geval. De treinen rijden nogsteeds vaak niet optijd en in de spits kan je waarschijnlijk niet eens een zitplek bemachtigen als het tegen zit. Waarom meer betalen als de dienst niet beter wordt? De prijs-kwaliteit verhouding is erg slecht.
En dan ook nogeens die nutteloze rookzuilen (rookpalen), de perrons zijn de tochtstigste plekken die je kan vinden in Nederland, de wind blaast zo alle rook weg. Sowieso is de constructie van zo'n rookzuil ook hopelijk. Je kan je sigaret er niet in uitdrukken, dus wanneer de trein arriveerd op het perron waar je staat te wachten met z'n allen en de rokens hun sigaret in die páál gooien, lijkt het net alsof het een schoorsteenpijn is als je naar de rookwolk kijkt die eruit komt. Ik begrijp best dat niet-rokers last kunnen hebben van rokers wanneer je in een dichte ruimte zit zonder extreem goede afzuiging. Ben namelijk ook niet mijn hele leven al aan het roken, dus ken de ervaring. Maar om nu zelfs in de buitenlucht per se een sigaretje te mogen roken alleen bij een daarvoor aangewezen plek vind ik wel erg ver gaan.
De NS moet vooral zo doorgaan als ze treinreizigers weg willen jagen uit hun treinen en van hun perrons. Want zo voordelig is het openbaar vervoer niet meer tegenwoordig.

Greetz Hollywood
ik ga dagelijks gratis na amersfoort... met de fiets Maar er komt toch een regel dat je ook niet meer op het station mag roken??
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 13:09   #4
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

tjah het gezeur over de ns...
hier kom je toch niet ver mee... en dat jij rookt en last hebt van die tochtige plekken.. heb ik dus totaal geen medelijden mee wees blij dat je nog ergens je peuk mag opsteken.. persoonlijk vind ik dat het helemaal niet meer zou moeten namelijk...

en als je die kosten echt te hoog vindt.. dan moet je net als Niemand gaan fietsen.. scheeld je toch weer 100 euro per maand... je moet alleen wat eerder opstaan of misschien moet je eens kijken hoeveel het kost om hetzelfde traject af te leggen met de bus?
of je koopt een scooter of whatever..
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 13:26   #5
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Ns

Citaat:
Originally posted by Niemand
ik ga dagelijks gratis na amersfoort... met de fiets Maar er komt toch een regel dat je ook niet meer op het station mag roken??
Ligt er aan. In gesloten stationshallen mag het niet.

Op het perron mag het alleen in de daartoe aangewezen rookzones (dwz. een armlengte van die achterlijke paal af )
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 14:03   #6
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

geen last van de ns eigenlijk.
enige irritante is dat ze nu wat hebben zitten kutten met vertrek en aankomsten. normaal komt de trein van heerlen naar maastricht op spoor 4b aan. nu is dat spoor 6 geworden waardoor ik eerst via de tunnel over het spoor moet met als gevolg dat ik de bus niet meer op tijd haal
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 14:53   #7
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waarom kom je niet in aanmerking voor ov? je bent 17, en ik dacht dat je t wel aan kon vragen, speciale regelingen waren voor vroege leerlingen die een groot traject af moesten leggen.. vraag het eens na anders bij de ibgroep. en ik neem aan dat je ouders t toch betalen?

ik heb zelf die rookpalen niet gezein, maar vind roken zoeizo achterlijk. en het wordt ook steeds moeilijker voor de rokers, dus ik snap nit waarom nit iedereen probeert te stoppen? oke het is moeilijk maar scheelt je honderden euro's en is beter voor je gezondheid
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 15:04   #8
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
waarom kom je niet in aanmerking voor ov? je bent 17, en ik dacht dat je t wel aan kon vragen, speciale regelingen waren voor vroege leerlingen die een groot traject af moesten leggen.. vraag het eens na anders bij de ibgroep.
Als je MBO doet, krijg je geen OV als je 17 bent.. dan krijg je het pas met je 18e.. op HBO en Universiteit krijg je wel OV, zogauw je gaat studeren.
Bij mijn weten kan je geen regeling krijgen als je op MBO zit voor een OV. Daar heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord.
Als je eerst een studiefinanciering had en op jezelf bent gaan wonen, maar de studie niets wordt en je wilt terug naar school om bijvoorbeeld havo of vwo te gaan doen. Dan kan je met een ander iets wel weer een vergoeding krijgen.. ik geloof ook voor het OV.
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2004, 18:03   #9
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

vergoeding voor OV als je havo/vwo doet?
ik heb een eenmalige bijdrage gekregen voor de schoolkosten voor mijn deeltijd vavo opleiding... maar reiskosten vallen nog echt voor mijn eigen rekening.. heb tot dusver daar ook nog geen regeling voor kunnen vinden.. maar als jijdat wel weet.. let me know
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:10.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.