Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 February 2004, 18:10   #1
Bobba.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Paar dingetjes..

Ik heb net van een vriend wat 'van de vrachtwagen afgevallen'-spulletjes gekregen en heb geen idee wat ik ervoor moet vragen..

Nieuwe Maxtor 120gb 7200rpm IDE --> op marktplaats staan ze gebruikte voor tussen de 90 en 70 en voor nieuwe rond de 120..
Ik dacht eerder te denken aan 50-60
Nieuw geheugen WhiteLake 256mB DDR PC400 --> op marktplaatst stond alleen 128 van WhiteLake en daar moest ie (nieuw) 25 voor hebben.. 256 dan voor 30 ofso?

Wat is overigens het verschil tussen P333 en PC400? Intel <-> AMD?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 19:01   #2
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Paar dingetjes..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobba
Ik heb net van een vriend wat 'van de vrachtwagen afgevallen'-spulletjes gekregen en heb geen idee wat ik ervoor moet vragen..

Nieuwe Maxtor 120gb 7200rpm IDE --> op marktplaats staan ze gebruikte voor tussen de 90 en 70 en voor nieuwe rond de 120..
Ik dacht eerder te denken aan 50-60
Nieuw geheugen WhiteLake 256mB DDR PC400 --> op marktplaatst stond alleen 128 van WhiteLake en daar moest ie (nieuw) 25 voor hebben.. 256 dan voor 30 ofso?

Wat is overigens het verschil tussen P333 en PC400? Intel <-> AMD?
voor die HD kan je makkelijk een euro of 70-80 vragen (check wel ff hoe lang de garantie nog is) en et geheugen kan je wel een prijs van 40-50 euro van maken.

een indicatie tussen verschillende typen DDR geheugen:
PC1600 (DDR200, 100MHz), PC2100 (DDR266, 133MHz), PC2700 (DDR333, 166MHz) en PC3200 (DDR400, 200MHz)

Het zijn dus de bussnelheden van het geheugen
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 20:56   #3
Bobba.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Paar dingetjes..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
voor die HD kan je makkelijk een euro of 70-80 vragen (check wel ff hoe lang de garantie nog is) en et geheugen kan je wel een prijs van 40-50 euro van maken.

een indicatie tussen verschillende typen DDR geheugen:
PC1600 (DDR200, 100MHz), PC2100 (DDR266, 133MHz), PC2700 (DDR333, 166MHz) en PC3200 (DDR400, 200MHz)

Het zijn dus de bussnelheden van het geheugen
Garantie? Zou ik dat wel doen als ie 'van de vrachtwagen is gevallen' ? Of zouden ze die nummers niet opslaan en kijken waar die heen gaan ? Aangezien paar van mijn vrienden ICT doen op school heb ik tege hun gezegt dat ik er 50 euro voor moet hebben en dat hun de rest vd winst mochten houden dus ze ginge ff kijken wat ze konden doen. Dat geheugen raak ik nooit kwijt ben ik bang .. heb 6 modules. En is wel fijn dat ik nu weet wat die bussnelheden zijn. Maar heb je per bussnelheid een ander moederbord nodig ofzo? Dit zijn 256 WhiteLake PC400 .. is dat voor een speciaal moederbord of kan dat overal in?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 21:00   #4
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

het is gewoon DDR400 dus moet overal op kunnen..

wat je wel kunt doen is ff uitzoeken, wat de CAS is van het geheugen. Als deze namelijk 2 is.. kun je er aanzienlijk meer voor vragen dan als deze 3 is

verder moet je niet te laag gaan met je prijzen, want dan lijkt het helemaal alsof je het illegaal verkregen hebt...

garantie moet je niet aanbieden.. ze kunnen alleen aanspraak doen op de fabrieksgarantie van 2 jaar ofzow.
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 21:13   #5
Bobba.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
het is gewoon DDR400 dus moet overal op kunnen..
Mooi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
wat je wel kunt doen is ff uitzoeken, wat de CAS is van het geheugen. Als deze namelijk 2 is.. kun je er aanzienlijk meer voor vragen dan als deze 3 is
Waar kan ik dat vinden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
verder moet je niet te laag gaan met je prijzen, want dan lijkt het helemaal alsof je het illegaal verkregen hebt...
Nouja die vrienden die ik heb zullen echt wel weten wat het waard is en als ik er 50 euro voor krijg ben ik blij .. das toch weer 50 euro verdient zonder er iets voor te hoeven doen..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
garantie moet je niet aanbieden.. ze kunnen alleen aanspraak doen op de fabrieksgarantie van 2 jaar ofzow.
Nouja daar had ik het dus over.. worden die productcode's niet opgeslagen waar ze naar toe gaan enzo? Want als dat zo is kunnen ze er dus achterkomen waar het 'van de vrachtwagen gevallen is'
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 21:30   #6
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobba
Waar kan ik dat vinden?

Check even wat voor getalletjes op de chips staan. Vaak staat er iets van 3ns of 2ns of 2.5ns ofzow.. weet ik niet zeker... gewoon goed kijken en typ ze anders ff over?
site ervan http://www.white-lake.com/


Citaat:
Nouja die vrienden die ik heb zullen echt wel weten wat het waard is en als ik er 50 euro voor krijg ben ik blij .. das toch weer 50 euro verdient zonder er iets voor te hoeven doen..

Ik had de indruk dat je het aan onbekenden wou doorverkopen...

Citaat:
Nouja daar had ik het dus over.. worden die productcode's niet opgeslagen waar ze naar toe gaan enzo? Want als dat zo is kunnen ze er dus achterkomen waar het 'van de vrachtwagen gevallen is'
Volgens mij doen ze daar niet aan... als er 1 ding mist uit een grote hoop... dan mag je best veel moeite doen om die code te achterhalen.... en als jij beweert dat je die schijf viavia hebt.. hoe kan jij nou weten dattie niet legaal verkregen was dan?
En het maakt niet uit of hij nou kapot blijft of dat je em opstuurt en niet terug krijgt
__________________
hardstikke doooooood

Laatst aangepast door FunFair : 27 February 2004 om 21:37
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 22:08   #7
Bobba.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair

Check even wat voor getalletjes op de chips staan. Vaak staat er iets van 3ns of 2ns of 2.5ns ofzow.. weet ik niet zeker... gewoon goed kijken en typ ze anders ff over?
site ervan http://www.white-lake.com/
Ik heb ff gekeken .. maar vind het zonde om het antistatische zakje ervanaf te halen dan kan ik niet beweren dat ze nog nieuw zijn .. Op de sticker stond:
-WLA257
-DDR400
-PC3200
-184p
-209502
Ik zag iets vaags op de chips staan maar kon het niet helemaal goed lezen iets van Ceon ofso? of misschien wel 2.0n dat zou ook nog kunnen

-edit- dit is m dus: 184 pins DDR DIMM PC3200 / 400
WLA256 256MB High Compatible

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
Ik had de indruk dat je het aan onbekenden wou doorverkopen...
Ik ken niet zoveel mensen uit dat wereldje .. vrienden van mij op ICT opleiding klaarblijkelijk wel ..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
Volgens mij doen ze daar niet aan... als er 1 ding mist uit een grote hoop... dan mag je best veel moeite doen om die code te achterhalen.... en als jij beweert dat je die schijf viavia hebt.. hoe kan jij nou weten dattie niet legaal verkregen was dan?
En het maakt niet uit of hij nou kapot blijft of dat je em opstuurt en niet terug krijgt
Haha daar heb je dan ook weer gelijk in .. zit trouwens wel lang garantie op ... 5 jaar stond op de site
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 22:17   #8
Bobba.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Die jongen belde net weer .. als ik wilde kon ik ook een GeForce FX5200 256mb hebben.. Is dat de moeite waard om die helemaal 5km op de brommer te gaan halen? Zit nog nieuw in de doos nooit gebruikt .. 256mb is best redelijk toch?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 23:18   #9
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobba
Die jongen belde net weer .. als ik wilde kon ik ook een GeForce FX5200 256mb hebben.. Is dat de moeite waard om die helemaal 5km op de brommer te gaan halen? Zit nog nieuw in de doos nooit gebruikt .. 256mb is best redelijk toch?
256 MB is overkill. oke als je et 4 free heb is et best natuurlijk

en over die HD.. elke HD heeft een serie nummer, je kan zo op de maxtor site nagaan hoelang die garantie nog loopt.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 11:36   #10
Bobba.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
overkill
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 13:32   #11
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobba
daarmee bedoel ik dus dat 256MB onzinnig groot is
bij games ed. wordt atm nooit meer dan 128MB gebruikt.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 14:52   #12
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
daarmee bedoel ik dus dat 256MB onzinnig groot is
bij games ed. wordt atm nooit meer dan 128MB gebruikt.
en zelfs nog bijna niet 128.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 15:01   #13
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_de_man
en zelfs nog bijna niet 128.
mja maar om dan voor 64MB te gaan.... niet écht praktisch he
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 16:52   #14
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

whaha zo'n FX5200 heeft echt helemaal niks aan 256MB.. dat is alleen een leuke verkoop truuk

btw.. nieuw is zo'n kaart wel 90 euro ofzow, dus is het wel waard

is het toevallig geen ultra versie?
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 20:15   #15
Bobba.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Niemand hier intresse in dat soort spullen? Omdat jullie allemaal zo lief zijn krijgen jullie 10 euro korting
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 22:45   #16
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobba
Niemand hier intresse in dat soort spullen? Omdat jullie allemaal zo lief zijn krijgen jullie 10 euro korting
whehe, als je nog es een tv-kaartje over hebt....
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2004, 00:00   #17
Bobba.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
whehe, als je nog es een tv-kaartje over hebt....
Een videokaart met TV-output? Dat zijn die FX5200 256mb.. En die kan ik ook gratis aankomen..
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2004, 01:47   #18
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobba
Een videokaart met TV-output? Dat zijn die FX5200 256mb.. En die kan ik ook gratis aankomen..
nee mn radeon will do..
ik wil een losse tv-kaart. wil tv kieken op pc
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:00.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.