Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 January 2003, 19:45   #1
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard Waarom de nazies en niet de anderen!

Okey ik heb ff zin in een discussie. Wat vinden jullie van Nazies? ik ken er een aantal en weet dat het hele aardige mensen zijn, helaas weet ik ook hoe ze over andere mensen denken en wat ze met hun doen. Het is soms afgrijselijk om te horen. Maar het blijven allemaal mensen. Rassen haat heb je overal, warom worden Nazies nou juist zo super extra hard aangepakt en waarom niet de palestijnen en israeliers die elkaar al weet ik hoeveel jaren het leven zuur maken. Okey het zijn steeds de duitsers die tot nu de eerste zinj die een wereld oorlog hebben begonnen en genocide gepleegd hebben. Maar er zijn ook andere volkeren die genocide plegen en veel meer recentelijker dan de duitsers, warom worden deze mensen niet hard aangepakt??? warom worden deze mensen niet zo aangewezen als de Nazies (en over het algemeen duisters ook) nu?
Dan zijn de israeliers en de palesteinen niet het enige voorbeeld, kijk naar afrika, daar gebeurt het dagelijks en er word nix aan gedaan.
ff terug op de israeliers, ze vermoorden gewoon mensen, sturne hun leger af op burgers, er kan toch wel een oplossing gevonden worden, die was er ook bijna... gaan ze weer oorlog maken. Ik sanp die ventjes echt niet... ow ze hebben iemand gedood, warom walsen we ff niet een wijk plat omdat wij vinden dat ie verkeert staat.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2003, 19:52   #2
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

Op zich, tja.. ik ben het met je eens. tis ook zeker zo
maar ik denk dat dat komt omdat het nogal dicht bij ons ligt. We hebben er (meeste natuurlijk indirect door familieleden)
En mensen hebben gewoon in hun hoofd dat dan meteen de hele groep daarzo nog steeds verandwoordelijk zijn. Tweede wereld oorlog lezen wij veel meer over. iedereen. Dat leren we op school.
Terwijl dat andere verder van onze bedshow is..
maar je hebt wel gelijk. tis oneerlijk
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2003, 20:09   #3
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

k heb nix tegen nazi's,zolang ze ook mijn mening respecteren,doe ik dat bij hen ook
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2003, 20:38   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lief-heksje
k heb nix tegen nazi's,zolang ze ook mijn mening respecteren,doe ik dat bij hen ook
En och, dat de nazi's in het verleden miljoenen joden, zigeuners, russen over de kling hebben gejaagd, ons eigen land zijn binnengevallen, Rotterdam platgebombardeerd hebben, landgenoten afgevoerd hebben naar afschuwelijke concentratiekampen, dat doet er zeker niet zoveel toe. Neonazi's hangen een racisme aan... Belachelijk dat je dat dan respecteert.

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 2 January 2003 om 20:46
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2003, 21:28   #5
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur


En och, dat de nazi's in het verleden miljoenen joden, zigeuners, russen over de kling hebben gejaagd, ons eigen land zijn binnengevallen, Rotterdam platgebombardeerd hebben, landgenoten afgevoerd hebben naar afschuwelijke concentratiekampen, dat doet er zeker niet zoveel toe. Neonazi's hangen een racisme aan... Belachelijk dat je dat dan respecteert.
ja dat mag dan wel zo zijn, maar der zijn ook anderen die dat ehbben gedaan, warom worden die er niet zo hard op afgerekend??
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2003, 22:05   #6
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie
Daarbij komt ook nog dat wij direct werden getroffen door de daden van de nazi's in de WO2 en veel minder affiniteit hebben met wat er gebeurd in al die andere landen/ streken/ gebieden waar de mensenrechten worden geschonden.
ik denk dat dit vooral bij de mensen in europa aantikt...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2003, 22:08   #7
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lief-heksje
k heb nix tegen nazi's,zolang ze ook mijn mening respecteren,doe ik dat bij hen ook
hmm zulke meningen verpresten de maatschappij...

Ondanks dat ik erg op mijn eigen gesteld ben (lees: niet zomaar tegen iedereen sociaal, dit wil niet zeggen dat ik asociaal tegen anderen ben) zie ik nog wel in dat we als maatschappij toch 'een groep' zijn, wat betekent dat je toch een bepaalde controlerende functie hebt. (zie venlo e.d. niemand die iets deed)
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 14:49   #8
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie
Ik snap je punt niet.. Je wilt dat wij nazi's nu een aai over de bol geven ofzo? Of wil je dat wij de Israeliers en Palestijnen net zo hard veroordelen?

Volgens mij kun je de daden die de nazi's indertijd hebben begaan (lees de post van Arthur er nog maar op na of een van je geschiedenisboeken) echt niet vergelijken met wat nu in Palestina gebeurd. Of Joegoslavie. Of een van de honderde andere plekken ter wereld waar de mensenrechten worden geschonden.
De daden van de Nazi's zijn zo weerzinwekkend dat alleen de grootste afschuw toepasselijk is.. Daarom worden nazi's door een groot deel van de wereldbevolking verketterd, maar dat wilt niet zeggen dat wat de Russen, Israeliers, Serviers, Hutu's etc doen of deden niet erg is. De daden van de nazi's zijn zo afschuwelijk dat het niet te vergelijken is mijns inziens.
de daden van de nazies zinj net zp erg als die door die andere volkeren worden gepleed, alleen waarom wij er niet zo opneer kijken is omdat het niet in onze geschiedenis boeken staat, het word niet in ons geheugen geprint zoals de Nazies. Tuurlijk omdat we "buren" van ze zijn zijn we nog meer beinvloed, maar waarom moeten we ze dan harder behandelen als die andere volkeren die minder "aandacht" krijgen van de geschiedenis boeken.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 14:57   #9
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster


de daden van de nazies zinj net zp erg als die door die andere volkeren worden gepleed, alleen waarom wij er niet zo opneer kijken is omdat het niet in onze geschiedenis boeken staat, het word niet in ons geheugen geprint zoals de Nazies. Tuurlijk omdat we "buren" van ze zijn zijn we nog meer beinvloed, maar waarom moeten we ze dan harder behandelen als die andere volkeren die minder "aandacht" krijgen van de geschiedenis boeken.

Als je de aantallen doden zou vergelijken is het logisch dat we verschil maken in onze veroordeling. Nazi's = 6 MILJOEN doden. Palestijnen, Joden, whatever allemaal, halen misschien net de 100000. Nazi's zijn dus theoretisch gezien 60x zo erg als andere volken of groepen. En het punt is dat we lijfelijk de Nazi's hebben meegemaakt (onze oudere generatie) en dat we daarom een grotere afschuw koesteren. Bovendien is zoiets als het Isrealconflict ver van ons bedje en interesseerd het de gemiddelde nederlander eigenlijk weinig

Ik vind echt dat Nazi's terecht worden bekritiseerd of wat dan ook. Wat zij hebben geflikt is niet normaal. En neonazies zijn helemaal stomme, bezopen idioten die een ideologie aanhangen die recht tegen alle mensenrechten indruist alleen omdat ze ontevreden zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 15:09   #10
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

en de huttus met hun miljoenen??? waarom hun niet? waarom de russen niet die nog meer miljoenen hebben dan de duitsers??? chinezen ook miljoenen??? warom hun niet en nazies wel??
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 15:38   #11
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
en de huttus met hun miljoenen??? waarom hun niet? waarom de russen niet die nog meer miljoenen hebben dan de duitsers??? chinezen ook miljoenen??? warom hun niet en nazies wel??
Zie mijn 2e punt. Tis ver van ons bedje, niemand van ons is daar omgekomen terwijl bij de nazis wel
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 16:31   #12
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas


Zie mijn 2e punt. Tis ver van ons bedje, niemand van ons is daar omgekomen terwijl bij de nazis wel
en daarbij ging het om veel landen ((bijna) heel europa) en bemoeiden nog veel andere landen zich ermee....
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 16:41   #13
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En dan nog een belangrijk punt (zonder het geweld in die gebieden niet erg te vinden... dat is het namelijk wel), bij de meeste conflicten die hier als voorbeeld genoemd worden is het zo dat er aan twee kanten veel doden vallen en dat het reacties op elkaar zijn. Het is niet zo dat de Israeli's alleen Palestijnen doden zonder reden. Het conflict escaleert en het is een spiraal van geweld... voor zover ik weet is dat bij de Tutsi's en de Hutu's ook zo. De Nazi's daarentegen kwamen zonder echte reden, vernietigden Europa, zochten zondebokken voor hun eigen problemen en moordden bijna een volk uit. Dat is toch een verschil, niet alleen qua schaal waarop het gebeurd is, maar ook eenzijdig geweld van de nazi's.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 16:46   #14
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
knipper
dat heeft Stalin echter ook gedaan
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 16:47   #15
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


dat heeft Stalin echter ook gedaan
Stalin heeft inderdaad ook veel mensen van zn eigen bevoling uitgemoord en "laten verdwijnen".. dat is dan een uitzondering misschien.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 18:22   #16
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

je kan dan wel naar uitzonderingen gaan zoeken zoals stalin en mao maar die worden er niet zo op afgerekend. Het gaat mij erom waarom hun niet zo hard worden aangepakt als die nazies. okey natuurlijk hebben de duitser heel europa mee genomen en daarom nemen we het ze meer kwamlijk. Maar zijn wij mensen nou zo egoistisch dat we alleen kijken wat er om ons heen gebeurt en ons niet zo veel laten aantrekken wat er dus in de rest van de wereld zo word gedaan??

kijk die joden vervolging daarvoor is een heel programma opgzet, waarom niet voor die anderen? door stalin en mao?? die moeten het zelf maar zien te redden. dat vind ik nou nix, warom worden die niet gelijk behandeld. "omdat ze zo verweg wonen" das toch bullshit, het zijn toch ook mensen, ze hebben evenveel rechten als ons! misschien zelfs meer! maar wij denken dat we alles zijn.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 19:34   #17
Nikita2702
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het op zich wel met Nils eens, ik bedoel waarom blijven we de duitsers er op afstraffen voor wat er ruim 50 jaar geleden is gebeurt. Waarom gaan we in plaats daarvan niet de recente nazzi's aanpakken, ik vindt het zo 8terlijk he dat die mensen niet aangepakt worden. Terwijl de meeste duitsers van toen nu toch al dood zijn. Richt je eens op het heden mensen in plaats van je steeds op het verleden te vergooien.

Dikke kus Nikita
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 09:06   #18
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie
1. We rekenen de DUITSERS er niet op af, maar de (neo)NAZI's. Dat is toch wel iets heel anders.
2. De WO2 is verschrikkelijk belangrijk geweest in de geschiedenis van Europa en Nederland, sterker nog: het is de belangrijkste gebeurtenis geweest.
1. nooouuuu, zo zou het moeten ja. Er wordt nogal eens over 'de duitsers' gesproken.
2. Belangrijkste is onzin. Het ontstaan van de aarde, onstaan van de mens, gouden eeuw, blabla....het is niet zo recent, maar even belangrijk
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 18:06   #19
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ff een offtopic vraagje wat is het verschil tussen een nazi en een neonazi hoort een neonazi bij hitler ofzow???
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 18:13   #20
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

neo betekent "her" ("her" in de zin van opnieuw)
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.