Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 January 2003, 00:42   #1
lievemeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard uniformen op school

wat vinden jullie van dat je op sommige schoolen uniformen mot draguh?????

heb dat in schotland gehad en ut was verschrikkelijk
ik moeste zwarte schoen,zwarte rok in de zomer,zwarte broek in de winter,een raare stropdass,een witte overhemd,en een schoolswearthirt met de school logo en een speciale school jas aan elke dag



tis was verschrikkelijk das mijn mening et heeft totaal geen nut majah wou ff wetu hwat jullie ervan vinden
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 11:13   #2
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het opzich wel iets hebben, je bent precies hetzelfde als al de andere en dat heft het probleem van merk kleding meteen op, maar ik zou er zelf niet aan moeten denken, heb niet zo veel zin om in een appepakkie te zitten, want het is allemaal zo netjes, het zou van mij ook wel gewoon een spijkerbroek met een normale trui zijn, dan zou het iets beter zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 11:27   #3
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het heeft wel zijn voordelen, kinderen zullen niet meer worden gepest vanwege hoe ze zich kleden, aangezien iedereen hetzelfde is.
Nadeel is dat het volgens mij niet echt plezierig is, ook al is het denk ik ook alleen maar ff aan wennen..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 12:31   #4
lievemeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja et heeft wel sijn voordelen maar een uniform is ook behoorlijk duur duss nie echt handig voor mensen die wat minder geld hebben liojkt me wel want je moet zelfs speciaale duure gym kleding kopen het is allemaal vrij duur
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 12:38   #5
Assasin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lievemeisje
ja et heeft wel sijn voordelen maar een uniform is ook behoorlijk duur duss nie echt handig voor mensen die wat minder geld hebben liojkt me wel want je moet zelfs speciaale duure gym kleding kopen het is allemaal vrij duur
Hoeft niet, je kunt ook goedkopere kleding hebben, je kunt subsidies krijgen.

P.S Leer eens typen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 13:07   #6
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

t is wel een voordeel dat iedereen hetzelfde is geen verschil(haat) voor andere door de kleding. maar er zullen een hoop mensen zijn die zich niet pretig zullen voelen in die kleding
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 18:15   #7
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als je rond je kijkt,ga je een groot deel van de jongeren zien rondlopen in t-shirt en jeans,is in een zeker opzicht dan ook een uniform. k ben er niet echt tegen,want nu doe ik er echt uren over voordat ik een geschikte outfitt heb gevonden (ben erg ijdel...) maar dan vind ik het beter als ze iets inlassen als,iedereen moet de kleuren groen en wit vb dragen,maar mag dragen wat ze willen,zolang het 'deftig' blijft...
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 21:24   #8
Nikita2702
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
ik vind het opzich wel iets hebben, je bent precies hetzelfde als al de andere en dat heft het probleem van merk kleding meteen op, maar ik zou er zelf niet aan moeten denken, heb niet zo veel zin om in een appepakkie te zitten, want het is allemaal zo netjes, het zou van mij ook wel gewoon een spijkerbroek met een normale trui zijn, dan zou het iets beter zijn
Daar sluit ik me voledig bij aan Goed gesproken!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 21:41   #9
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

stapper: maar wat jij normaal vindt, vind ik misschien niet. Zo krijg je dus nooit overeenstemming
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2003, 18:57   #10
Annuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar ik vind uniformen wel beter eigenlijk geen verschillen enzo.Wedeen dat veel minder mensen dan ook gepest word.Teminste dat denk ik wel !!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2003, 19:03   #11
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

ik vind die uniformen wel gweldig, het dwingt wat respect af en zorgt er voor dat mensen zich niet beter hoeven te voelen dan anderen. Het leert de mensen op school dat ze allemaal gelijk zijn om wie ze zijn.

Naar je werk later kun je soms ook niet alle type kleding aan en dan heeft niemand er bezwaar tegen niemand vind het gek dat als je vertegenwoordiger bent dat je een beetje nette kleding aan moet.

Ik zie er alleen voordelen in en het zou zo van mij mogen worden ingevoerd op de scholen in Nederland



-----------------------

nieuw certificaat binnen!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2003, 19:23   #12
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
ik vind die uniformen wel gweldig, het dwingt wat respect af en zorgt er voor dat mensen zich niet beter hoeven te voelen dan anderen. Het leert de mensen op school dat ze allemaal gelijk zijn om wie ze zijn.

Naar je werk later kun je soms ook niet alle type kleding aan en dan heeft niemand er bezwaar tegen niemand vind het gek dat als je vertegenwoordiger bent dat je een beetje nette kleding aan moet.

Ik zie er alleen voordelen in en het zou zo van mij mogen worden ingevoerd op de scholen in Nederland



-----------------------

nieuw certificaat binnen!
Ben het helemaal met je eens...een kind kan niet meer beoordeeld worden op kleding die hij/zij draagt.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2003, 10:48   #13
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by chalyken


zei de kakker
KIJK! Zo voer je discussies!! Geweldig argument!!

Ik ben tegen schoolkleding en wel om het feit dat iedereen dan dusdanig in een keurslijf wordt gepropt dat er geen ruimte meer is voor individuele creativiteit. Iedereen moet maar hetzelfde zijn van hogerhand en dat lijkt me niet the way to go. Kleding is een belangrijke manier om jezelf te laten zien aan de buitenwereld, het is een stukje van jezelf. Met verplichte schooluniformen wordt dat teniet gedaan. Eenheidsworsten krijg je er van.

Koelkast, hoe zie jij dat respect afdwingen trouwens? Ik kan werkelijk geen enkele manier zijn hoe eenheidsworsten-kleding respect kan afdwingen? Respect dwing je af door je persoonlijkheid, als je op de middelbare school in je eigen kleding, die jij zelf verkiest, naar school durft te gaan, ondanks kritiek van anderen. Respect t.o.v. leraren zullen de leraren ook zelf moeten afdwingen door hun omgang met de klas. Dat doe je niet met een uniform.

Je zou als voordeel van die uniformen kunnen noemen dat niemand meer kan worden beoordeeld op de kleding die je draagt. Dat is natuurlijk waar, maar wat denk je dat er gebeurd als Hendrik met zijn rijke papa elke maand met een nieuw uniform op school komt, terwijl Keesie, wiens moeder in de bijstand zit, al drie jaar in het oude pak van zijn broer loopt?
En er zijn genoeg andere criteria waar kinderen elkaar op kunnen afrekenen... Overgewicht, een bril, rood haar, sproeten, geur, ouders, gedrag en ga zo maar door. Je dwingt uiteindelijk respect af bij anderen door degene te zijn die je bent, niet door een jasje dat gelijk is aan die van een ander.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2003, 14:35   #14
Assasin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
ik vind die uniformen wel gweldig, het dwingt wat respect af en zorgt er voor dat mensen zich niet beter hoeven te voelen dan anderen. Het leert de mensen op school dat ze allemaal gelijk zijn om wie ze zijn.

Naar je werk later kun je soms ook niet alle type kleding aan en dan heeft niemand er bezwaar tegen niemand vind het gek dat als je vertegenwoordiger bent dat je een beetje nette kleding aan moet.

Ik zie er alleen voordelen in en het zou zo van mij mogen worden ingevoerd op de scholen in Nederland



-----------------------

nieuw certificaat binnen!


IMO
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:20.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.