Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 October 2003, 17:43   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Stakingen openbaar vervoer

Deze hele week zijn er al verschillende stakingen geweest van het OV personeel. Na Rotterdam en Utrecht is morgen Amsterdam aan de beurt.Het gevolg is dus dat enkele duizenden mensen niet optijd naar hun werk kunnen en dus belangrijke dingen kunnen missen.

http://www.gvb.nl/

Stelling:

Wat vinden jullie er nu van dat dit nog mag in Nederland. Dat mensen die van groot maatschappelijk belang zijn, zo hun werk neer mogen leggen?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2003, 17:55   #2
sunnyflower
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Stakingen openbaar vervoer

ik vind dat ze met dit soort stakingen de mensen die er niks mee te maken hebben de dupe worden, op deze manier kunnen de gewone mensen niet reizen waardoor ze niet ( op tijd) op school of werk kunnen komen enz.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2003, 18:17   #3
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Iedereen heeft stakingsrecht, en dat moet zo blijven vind ik.
Het is uiteraard de bedoeling om mensen te irriteren, zodat ze andere oplossingen moeten zoeken. Zo wordt duidelijk dat het openbaar vervoer nuttig is.
Staking is een ideaal middel om de bazen onder druk te zetten.
Toch vind ik een betaalstaking veel beter, dus de passagiers gratis laten reizen. Zo staan de bazen onder grotere druk, en ondervindt de massa geen hinder.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2003, 18:19   #4
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk juist dat dit soort stakingen agressie beveroderd.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2003, 18:31   #5
Kamui
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

das niks voor mij want ik woon in Belgie maar in ons zijn er al stakingen van Ford kerkhof (3000 ontslagen jawadde )
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2003, 20:05   #6
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

stakingsrecht moet voor elke groep blijven bestaan, anders is het ver zoek met de democratie en dat dat andere mensen kan irriteren so be it. Dit zal ook het geval zijn als het supermarktpersoneel staakt als je eten nodig hebt. Of je verzekeringsagent als je net je auto tegen je gevel geplant hebt... en nu dus als je met het openbaar vervoer moet.
En alles wat niet naar de zin van personen gaat wekt agressie op. Gelukkig staken de agenten niet..
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2003, 20:12   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
stakingsrecht moet voor elke groep blijven bestaan, anders is het ver zoek met de democratie en dat dat andere mensen kan irriteren so be it. Dit zal ook het geval zijn als het supermarktpersoneel staakt als je eten nodig hebt. Of je verzekeringsagent als je net je auto tegen je gevel geplant hebt... en nu dus als je met het openbaar vervoer moet.
En alles wat niet naar de zin van personen gaat wekt agressie op. Gelukkig staken de agenten niet..
en waar zit dan de scheiding tussen staken en rebellie? Ik vind dat als een vakbond de macht heeft om NEderland helemaal plat te leggen, dat best wel een probleem is.

Dan kan je jezelf afvragen of dit soort stakingen geen aanval zijn op de Nederlandse maatschappij, want dat zou het wel zijn als bijvoorbeeld de politie totaal het werk zou neerleggen of het leger. Dus beroeps groepen die een groot maatschappelijk belang hebben. Onnodig worden hier mensen mee geschaadt.

Begrijp me niet verkeerd iik vind ook dat mensen moeten kunnen staken, maar ze moeten ook hun verantwoordelijkheid kennen anders heeft het bij mij veel weg van een "verzetje"
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2003, 20:29   #8
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
en waar zit dan de scheiding tussen staken en rebellie? Ik vind dat als een vakbond de macht heeft om NEderland helemaal plat te leggen, dat best wel een probleem is.

Dan kan je jezelf afvragen of dit soort stakingen geen aanval zijn op de Nederlandse maatschappij, want dat zou het wel zijn als bijvoorbeeld de politie totaal het werk zou neerleggen of het leger. Dus beroeps groepen die een groot maatschappelijk belang hebben. Onnodig worden hier mensen mee geschaadt.

Begrijp me niet verkeerd iik vind ook dat mensen moeten kunnen staken, maar ze moeten ook hun verantwoordelijkheid kennen anders heeft het bij mij veel weg van een "verzetje"
ja maar daar valt openbaar vervoer niet onder onder die groepen. Inderdaad moet het niet zomaar kunnen dat een vakbond alle politieagenten kan laten staken.

Maar je moet ergens een lijn trekken en ik denk dat personeel van openbaar vervoer niet onder diezelfde groep vallen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2003, 00:11   #9
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Iedere werknemer heeft vrije meningsuiting en mag dus staken, om welke reden dan ook
Tuurlijk, burgers worden in dit geval de dupe, maar je moet het ook van een andere kant bekijken...
stel dat jij in het openbaar vervoer werkt of iets dat belangrijk is in de samenleving, nahja je snap wat ik bedoel... en je zou hardstikke weinig betaald krijgen en je mag niet eisen om meer loon d.m.v staken, dan heb je dus minder recht dan bijvoorbeeld een leraar, omdat die wel mag staken...
Dus... ik vind dat iedereen mag staken...nadelen eraan heb je altijd, dat verschild pe beroep...maarja
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2003, 06:47   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mits de geleden schade wordt vergoed. Mensen met een bus abbonoment betalen voor die rit. Ik vind dan ook dat de vakbonden soms teveel macht hebben en verzuimen in het verantwoordelijkheid nemen
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2003, 22:39   #11
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Stakingen openbaar vervoer

Citaat:
Originally posted by PFP
Wat vinden jullie er nu van dat dit nog mag in Nederland. Dat mensen die van groot maatschappelijk belang zijn, zo hun werk neer mogen leggen?
Misschien vinden die mensen van groot maatschappelijk belang dat ze niet genoeg gewaardeerd/beloond worden of zijn hun arbeidsomstandigheden voor verbetering vatbaar?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2003, 08:56   #12
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ik vind dat ze reiziger gratis moeten laten reizen , daarmee zet je de grote bazen ook onder druk , en de reizigers hebben er geen last van.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2003, 21:16   #13
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Stakingen openbaar vervoer

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Misschien vinden die mensen van groot maatschappelijk belang dat ze niet genoeg gewaardeerd/beloond worden of zijn hun arbeidsomstandigheden voor verbetering vatbaar?
we moeten het nier uit zijn verband rukken. het gaat hier erom dat ze het niet eens waren met het ziekte beleid van de GVB en de overige maatschappijen staken omdat ze dan loyaal zijn. Dat is toch geen grond om te staken?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2003, 10:58   #14
easyprintscherm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ze moet klantvriendelijk staken... dus idd, mensen gratis laten reizen. Want op die manier raak je de bazen, de reizigers niet... en daarbij komt nog dat als je publiekvriendelijke acties houdt, je het publiek achter je krijgt. Met deze acties krijg je het publiek tegen je...
Maar ik persoonlijk heb nog geen last gehad van de stakingen
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2003, 21:18   #15
De Filosoof
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ten eerste : Ga gewoon op de fiets !!!

Ten tweede, als die mensen niet meer mogen staken dan hebben ze helemaal geen macht meer. Dan verdienen ze straks net zoveel als putjesscheppers.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2003, 21:21   #16
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by De Filosoof
Ten eerste : Ga gewoon op de fiets !!!
Misschien aan gedacht dat dit niet voor iedereen helemaal mogelijk is?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.