Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 September 2004, 10:38   #1
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation dat zat er dus wel aan te komen he

bron FOK!:


Citaat:
In de Nepalese hoofdstad Kathmandu heeft een groep woedende Nepalezen de grootste moskee van de stad in brand gestoken. De brandstichting is een reactie op de wrede executie van twaalf ontvoerde Nepalese gijzelaars door moslimextremisten in Irak.

Bij de bestorming van de Jama Masjid-moskee werd eveneens al het meubilair en elektrische apparatuur geroofd, om vervolgens in brand gestoken te worden op straat. Dat meldden ooggetuigen. Met behulp van stokken poogde de oproerpolitie de menigte in het gareel te houden.

tja. ik kan me dr heeel goed iets bij voorstellen.

zou zoiets ook gebeuren als ze een nederlander onthoofden?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 September 2004, 13:00   #2
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: dat zat er dus wel aan te komen he

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
tja. ik kan me dr heeel goed iets bij voorstellen.
Ik kan me er dus absoluut niets bij voorstellen. Bijzonder slecht, kortzichtig en gevaarlijk om het kleine percentage terroristische moslimextremisten op de grote hoop met de rest van de moslims te gooien. Goed idee om de gematigde en vredelievende moslims aan te vallen als gemakkelijk doelwit, zo maak je dat kleine percentage alleen maar onnodig groter!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 September 2004, 15:10   #3
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Zag het op tv ja. Het schijnt mode ofzo te zijn in Irak om te gijzelen.

Las ook in de krant dat er twee franse journalisten zijn gegijzeld en als de hoofddoeken op school in Frankrijk weer toegestaan zouden worden zouden ze vrij worden gelaten. Inmiddels hebben ze al 24 uur uitstel gehad (de franse regering) maar hoe kun je in vredesnaam ineens een wet veranderen.

Ik kan de woede van die nepalezen wel begrijpen idd.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 September 2004, 16:10   #4
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

kijk, nepal is ook zelf een politiek instabiel land. Het is geen excuss maar als dat hier hetzlefde zou zijn zou hier hetzelfde gebeuren.

Kijk 12 mensen gijzelen vind ik een beetje teveel van het goed, kijk 1 of 2 maar dan gelijk 12 en afmaken.... nee. Om een punt te zetten is 1 persoon gijzelen al genoeg, 12 mensen is gewoon overdreven.

Ik vind het trouwens best jammer wat er allemaal gebeurt in irak die gijzelingen, het gaat momenteel politiek gezien een stuk beter als voorheen, er zijn tenminste onderhandelingen en een wapen stilstand met de sjiiten ofzo. Ik stond er echt van te kijken toen ik het las..... zat me al een 2e vietnam in me hoofd te zetten.

Ik hoop echt zo echt dat het allemaal goed komt in dat land!
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 September 2004, 23:21   #5
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: dat zat er dus wel aan te komen he

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik kan me er dus absoluut niets bij voorstellen. Bijzonder slecht, kortzichtig en gevaarlijk om het kleine percentage terroristische moslimextremisten op de grote hoop met de rest van de moslims te gooien. Goed idee om de gematigde en vredelievende moslims aan te vallen als gemakkelijk doelwit, zo maak je dat kleine percentage alleen maar onnodig groter!

kortzichtig, misschien.
gevaarlijk , voor wie?
je vergeet 1 ding, emotie, iedereen is die moslims wel zo spuugzat, en ik zeg express moslims neit omdat ze allemaal verantwoordelijk zijn, maar omdat dat dat de bevolkingsgroep is die we er voor aankijken.

en weet je waarom? omdat iedereen zo ontzettend gefrustreed is, dat daar zomaar mensen worden die vermoord er alleen komen om te werken als kok? als schoonmaker? wat heeft zo iemand met een oorlog te maken, en wat geven de terroristen als antwoord : Bron FOK "We hebben de straf van God uitgevoerd op 12 Nepalezen die vanuit hun land hier naartoe kwamen om tegen de moslims te vechten en om de christenen en de joden te dienen," en de landen waar ze verblijven steunen dat idee,
waarom zouden ze ze ander huisvesten? maar de landen waar deze mensen vandaan komen doen er niets aan .

wat je bijna als een directe aanval kunt zien. goed irak zelf doet er wat aan(zeggen ze) maar die regering staat onder druk van de amerikanen, terwijl bij landen zoals syrie, pakistan, iran ,libie etc. er niets aan doen om deze mensen te bestrijden, sterker nog ze verschaffen ze zelfs een verblijftplaats door niet op te treden tegen hun aanwezigheid.

dus ja, ik kan het me erreg goed voorstellen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 September 2004, 23:35   #6
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ongegrond generaliseren heet zo iets. Het is niet zo dat alle moslims willekeurig mensen gijzelen en vermoorden, het heeft eigenlijk zelfs niets met hun godsdienst te maken. De meerderheid van de moslims zal dat overigens beamen. Gevaarlijk is het omdat dit soort 'tegenaanvallen' tegen gelovigen en moskeeën even onschuldige mensen treft als zij die aangevallen worden in Irak. Dit zaait haat, wellicht een voedingsbodem voor de uitbreiding van het kleine percentage achterlijken die in naam van de Islam als barbaren te keer gaan in Irak en als terroristen in andere delen van de wereld.

Geloof me trouwens maar dat de landen die je in je rijtje noemt wel degelijk ook onder druk staan van de VS. Even afgezien van Iran proberen landen als Pakistan, Syrië en Libië echt wel wat tegen terrorisme te doen. Ze hebben alleen niet altijd de middelen en de steun onder delen van de bevolking om taaie groeperingen effectief te bestrijden..
  Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2004, 21:34   #7
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
1: Het is niet zo dat alle moslims willekeurig mensen gijzelen en vermoorden.De meerderheid van de moslims zal dat overigens beamen.

2: Gevaarlijk is het omdat dit soort 'tegenaanvallen' tegen gelovigen en moskeeën even onschuldige mensen treft als zij die aangevallen worden in Irak.

3: Dit zaait haat, wellicht een voedingsbodem voor de uitbreiding van het kleine percentage achterlijken die in naam van de Islam als barbaren te keer gaan in Irak en als terroristen in andere delen van de wereld.

4: Ze hebben alleen niet altijd de middelen en de steun onder delen van de bevolking om taaie groeperingen effectief te bestrijden..
1: nee dat zei ik dus ook, ik zeg express moslims omdat we met zn allen hun aankijken als terroristen in naam van allah weer gruwelijkheden plegen. niet omdat dat ook de realiteit is, maarja jij zult ook wel weten dat de manier waarop mensen dingen zien meestal weinig met realiteit te maken heeft.

2: dat klopt, maar helaas is dat onvermijdelijk. Denk je nou echt dat terroristen de enige zijn die zomaar iemand doodmaken? moet je eens kijken wat een woedende menigte kan doen.
actie - reactie heet dat.

3: Dat saait haat? en al die aanslagen? en al die onthoofdingen?man ik kan zo langzaam aan geen moslim meer zien.
en ik weet zeker dat meer mensen er zo langzaam maar zeker zo over gaan denken. en dat is een direct gevolg van de haat die de terroristen tegen zichzelf gesaaid hebben, direct gevolg daarvan is wat ik dus al zei, men kijkt de moslim ervoor aan.


4: juist. en dat is nou net het probleem, als je bevolking niet meewerkt werkt het land ook niet mee, of zit ik dr naast? en die bevolking die ze steunt, dat zijn? moslims.


1 ding ff voor de goede orde, ik haat moslims niet, ik begin alleen wel spuugzat van dit gedoe te worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2004, 22:15   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is moeilijk om niet te gaan generaliseren als het om Moslim geweld gaat. Een feit is echter dat deze mensen bij veel moderne conflicten betrokken zijn en dan vaak als agressor. In mijn ogen kan er dan ook niet hard genoeg tegen opgetreden worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2004, 22:43   #9
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ongegrond generaliseren heet zo iets. Het is niet zo dat alle moslims willekeurig mensen gijzelen en vermoorden, het heeft eigenlijk zelfs niets met hun godsdienst te maken. De meerderheid van de moslims zal dat overigens beamen. Gevaarlijk is het omdat dit soort 'tegenaanvallen' tegen gelovigen en moskeeën even onschuldige mensen treft als zij die aangevallen worden in Irak. Dit zaait haat, wellicht een voedingsbodem voor de uitbreiding van het kleine percentage achterlijken die in naam van de Islam als barbaren te keer gaan in Irak en als terroristen in andere delen van de wereld.

Geloof me trouwens maar dat de landen die je in je rijtje noemt wel degelijk ook onder druk staan van de VS. Even afgezien van Iran proberen landen als Pakistan, Syrië en Libië echt wel wat tegen terrorisme te doen. Ze hebben alleen niet altijd de middelen en de steun onder delen van de bevolking om taaie groeperingen effectief te bestrijden..
weet je wat ik een beetje jammer vind..
dat is dat ik echt weinig moslims gezien heb die zich er TEGEN uitspreken..
zwijgen is instemmen toch?
kortzichtig of niet, ik heb nu al een redelijke afkeer tegen moslims en dat zal het alleen maar vergroten als ze een nederlander onthoofden voor de tv..
ik zie het moslim geloof als een ZEER serieus gevaar voor onze christelijke samenleving en ik zal niet degene zijn die jou kleinkinderen komt redden van het hoofddoekjes dragen als hier over 70 jaar meer moslims dan christenen wonen..
dit is een simpel doorrekensommetje van geboorteratio's.

moslims kunnen kritiek op hun geloof totaal niet hebben. Christenen hebben hun portie kritiek al 300 jaar geleden gehad en krijgen dit overigens nog steeds.
en natuurlijk zal vast niet iedereen slecht zijn, maar take a stand..
en ik weet neit waar je woont, maar misschien lul je anders als je een maandje in den haag woont.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2004, 09:33   #10
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
weet je wat ik een beetje jammer vind..
dat is dat ik echt weinig moslims gezien heb die zich er TEGEN uitspreken..
zwijgen is instemmen toch?
kortzichtig of niet, ik heb nu al een redelijke afkeer tegen moslims en dat zal het alleen maar vergroten als ze een nederlander onthoofden voor de tv..
ik zie het moslim geloof als een ZEER serieus gevaar voor onze christelijke samenleving en ik zal niet degene zijn die jou kleinkinderen komt redden van het hoofddoekjes dragen als hier over 70 jaar meer moslims dan christenen wonen..
dit is een simpel doorrekensommetje van geboorteratio's.

moslims kunnen kritiek op hun geloof totaal niet hebben. Christenen hebben hun portie kritiek al 300 jaar geleden gehad en krijgen dit overigens nog steeds.
en natuurlijk zal vast niet iedereen slecht zijn, maar take a stand..
en ik weet neit waar je woont, maar misschien lul je anders als je een maandje in den haag woont.
Misschien een lesje geschiedenis nemen? In het verleden kritiek op christenen? Je werd onheroepelijk omgebracht op de meest barbaarse wijzen. Hoe lang geleden zal dat niet voor het laatst zijn geweest? Ik gok dat het nog minder dan 100 jaar is.
Moslims spreken zich verder genoeg uit, kijk naar Frankrijk. Daar protesteren OOK moslims tegen de ontvoering van de Franse journalisten, terwijl het deels om hun geloofsovertuiging te doen is.
Kortom, doe niet zo kortzichtig.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2004, 11:20   #11
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Misschien een lesje geschiedenis nemen? In het verleden kritiek op christenen? Je werd onheroepelijk omgebracht op de meest barbaarse wijzen. Hoe lang geleden zal dat niet voor het laatst zijn geweest? Ik gok dat het nog minder dan 100 jaar is.
Moslims spreken zich verder genoeg uit, kijk naar Frankrijk. Daar protesteren OOK moslims tegen de ontvoering van de Franse journalisten, terwijl het deels om hun geloofsovertuiging te doen is.
Kortom, doe niet zo kortzichtig.

die protesten zijn voor het eerst ja, ik viel van mn stoel af van verbazing vanmorgen...

en volgens mij heb JIJ geschiedenislessen nodig. ik heb het niet over de barbaarse dingen die ook christenen doen en gedaan hebben, ik had het over kritiek op eigen geloof(systeem) en dat is er duidelijk al een paar honderd jaar geweest...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2004, 13:23   #12
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
die protesten zijn voor het eerst ja, ik viel van mn stoel af van verbazing vanmorgen...

en volgens mij heb JIJ geschiedenislessen nodig. ik heb het niet over de barbaarse dingen die ook christenen doen en gedaan hebben, ik had het over kritiek op eigen geloof(systeem) en dat is er duidelijk al een paar honderd jaar geweest...
Kritiek op eigen geloof? Dat zeg ik net. Dat moest je niet wagen, je werd onherroepelijk gedood. Dat is in nog minder dan 100 jaar geleden voorgekomen. Christenen zijn even slecht als moslims wat dat betreft hoor.

Verder was dat voorbeeld van protesten maar een recent voorbeeld. Er is al zovaak geprotesteerd. Het enige wat je wél te horen krijgt zijn de slechte zaken. Zeg nou eerlijk, slecht nieuws wordt beter bekeken dan goed nieuws.
Ik zie op het nieuws ook weinig joden die zich tegen Israel uitroepen, maar ze zijn er wel.
Extremisme is nou eenmaal groter nieuws.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2004, 14:45   #13
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
weet je wat ik een beetje jammer vind..
dat is dat ik echt weinig moslims gezien heb die zich er TEGEN uitspreken..
zwijgen is instemmen toch?
kortzichtig of niet, ik heb nu al een redelijke afkeer tegen moslims en dat zal het alleen maar vergroten als ze een nederlander onthoofden voor de tv..
ik zie het moslim geloof als een ZEER serieus gevaar voor onze christelijke samenleving en ik zal niet degene zijn die jou kleinkinderen komt redden van het hoofddoekjes dragen als hier over 70 jaar meer moslims dan christenen wonen..
dit is een simpel doorrekensommetje van geboorteratio's.

moslims kunnen kritiek op hun geloof totaal niet hebben. Christenen hebben hun portie kritiek al 300 jaar geleden gehad en krijgen dit overigens nog steeds.
en natuurlijk zal vast niet iedereen slecht zijn, maar take a stand..
en ik weet neit waar je woont, maar misschien lul je anders als je een maandje in den haag woont.
De meerderheid van de gematigde moslims keert zich echt wel af van de radicale idioten die er in onder andere Irak een bende van maken. Wat moet de gemiddelde moslim volgens jou doen dan? Dagelijks protestmarsen lopen? Weet je wat ik een beetje jammer vind? Dat mensen zoals jij geen onderscheid kunnen maken en onschuldige mensen aanpakt op het gedrag van terroristen die niets meer met de Islam te maken hebben. Overigens, als Nederland een christelijke samenleving zou zijn, dan zouden we net zo radicaal zijn als wat de moslimfundamentalisten willen, namelijk een religieuze samenleving in een religieuze staat. Gelukkig leven we in een seculiere staat, waar religie en staat gescheiden zijn. Kom dus niet aan met bullshit over Nederland dat als Christelijk land bedreigd wordt door de moslims. Jaja, omdat het aantal moslims toeneemt in Nederland, moeten mijn kinderen over 70 jaar hoofddoekjes dragen. Wat een theorie zeg, sorry maar dat is nauwelijks serieus te nemen

Waar ik woon is absoluut niet relevant voor deze discussie. Overal in Nederland en in de wereld kom je namelijk in aanraking met moslims en als je bereid bent enigzins genuanceerd tegenover anderen te staan, dan zul je ontdekken dat niet iedere Nederlandse moslim de Heilige Oorlog aan het Westen verklaart. 'De moslim', de gegeneraliseerde gelovige zoals jij die schetst, bestaat niet. De hardliners binnen elk geloof ter wereld kunnen bijzonder slecht tegen kritiek op wat in hun ogen de enige waarheid is, maar dat is niet eigen aan de Islam, dat zul je overal zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2004, 20:41   #14
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik post hier wel weer wanneer rotterdam opgeblzen word of nederlandse kinderklassen gegijzeld worden..
volgens mij weten een aantal lui hier zelf niet what's up...

ps.. ar-tuur.. we leven wel degelijk in een staat die naar christelijke normen en waarden leeft.. dat heeft niets met de inrichting van het bestur te maken, maar simpel met je cultuur.
en ik wil niet in een moslim cultuur leven . never.

edit: 'mensen als jij' .. volgens mij is dat ook generaliseren.. voorlopig heb ik gister wel weer een meisje geholpen die op den haag centraal door een marokaan lastig gevallen werd..
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2004, 21:48   #15
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Volgens mij verwar je nog steeds terreur van moslimfundamentalisten met de totale moslimbevolking. Ook al is er terreurdreiging, dan nog is er geen reden om te vrezen voor het 'grote Islamitische spook dat gevaarlijk naar Nederland komt en alles overneemt'. Super dat je een meisje geholpen hebt. Weet je wat, gooi die Marokkaan ook maar op de hoop met de terroristen in Rusland en Osama Bin Laden. Al die moslims ook hè.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2004, 00:52   #16
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
ik post hier wel weer wanneer rotterdam opgeblzen word of nederlandse kinderklassen gegijzeld worden..
volgens mij weten een aantal lui hier zelf niet what's up...

ps.. ar-tuur.. we leven wel degelijk in een staat die naar christelijke normen en waarden leeft.. dat heeft niets met de inrichting van het bestur te maken, maar simpel met je cultuur.
en ik wil niet in een moslim cultuur leven . never.

edit: 'mensen als jij' .. volgens mij is dat ook generaliseren.. voorlopig heb ik gister wel weer een meisje geholpen die op den haag centraal door een marokaan lastig gevallen werd..
Gelukkig worden mensen als jij (ja!) niet serieus genomen. Wat een overdreven gedoe zeg. Je moest eens weten hoeveel van die zo ontzettend vriendelijke christenen en geloofslozen er zijn. Voor het gemak gooien we die ook maar op 1 hoop. We zijn nou toch bezig. Voor de grap vlakken we die maar eens uit en doen we net alsof moslims het probleem zijn. Lekker makkelijk redeneren heh.
Heb ik een verrassing: Dat was niet op waarheid gebaseerd !
Dat je de meeste moslims herkent aan een kleurtje en andere kleding is voor jou alleen maar makkelijk, heb je een makkelijke afzeikgroep.
Dat doet denken aan joden in de jaren '30. Joden hadden ook 'rare kleding' en waren herkenbaar aan de verplichte ster.
Minderheiden afzeiken: Volksport nr. 1
  Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 17:59   #17
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gelukkig zien steeds meer mensen het gevaar van de Islam in en zal er in de toekomst een nog grotere beweging in gang worden gezet en ik kan niet wachten totdat die dag is aangebroken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 18:39   #18
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Over een jaar of 10 heeft niemand het meer over die zo 'ontzettend gevaarlijke terroristen'. Hoor je nou ook nog wel eens wat over de molukkers? Vroeger toch ook zo actief? Ik hoor er NOOIT meer wat van.
Het is maar net wat de media je voorschotelt. Helaas zijn bepaalde mensen daar wat overgevoelig voor en maken de grote leiders hier dankbaar misbruik van. Zeer kwalijke zaak.

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 5 September 2004 om 21:23
  Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 21:17   #19
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het is moeilijk om niet te gaan generaliseren als het om Moslim geweld gaat. Een feit is echter dat deze mensen bij veel moderne conflicten betrokken zijn en dan vaak als agressor. In mijn ogen kan er dan ook niet hard genoeg tegen opgetreden worden.
Wat is er moeilijk aan? De zaken liggen heel duidelijk hoor: er is een religie met honderden miljoenen aanhangers en een relatief klein percentage terroristen misbruikt dit geloof en gebruikt in naam van de Islam geweld. Radicale groeperingen en fundamentele mensen zijn er in ieder geloof. De terroristen onder hen druisen tegen alle basisregels van dat geloof in en moet je dus ook niet in één adem noemen met gelovigen die er niets mee te maken hebben. Je hoeft niet in een boerderij te wonen om te weten dat het niet 'de Islam' is die aanvalt, maar terroristen (moslim-FUNDAMENTALISTEN).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Gelukkig zien steeds meer mensen het gevaar van de Islam in en zal er in de toekomst een nog grotere beweging in gang worden gezet en ik kan niet wachten totdat die dag is aangebroken.
Hier begrijp ik dus werkelijk niets van.
Denk je nou echt in simpele patronen als 'moslims' tegen de rest?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 21:22   #20
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Ik heb overigens dit topic even gezuiverd van persoonlijke aanvallen, 'één-zins-geen-niveau-posts' en andere niet-relevante zaken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 21:59   #21
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Over een jaar of 10 heeft niemand het meer over die zo 'ontzettend gevaarlijke terroristen'. Hoor je nou ook nog wel eens wat over de molukkers? Vroeger toch ook zo actief? Ik hoor er NOOIT meer wat van.
Het is maar net wat de media je voorschotelt. Helaas zijn bepaalde mensen daar wat overgevoelig voor en maken de grote leiders hier dankbaar misbruik van. Zeer kwalijke zaak.
ik denk dat terrorisme iets heel anders is dan die gekke molukkers?
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 22:16   #22
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Wat is er moeilijk aan? De zaken liggen heel duidelijk hoor: er is een religie met honderden miljoenen aanhangers en een relatief klein percentage terroristen misbruikt dit geloof en gebruikt in naam van de Islam geweld. Radicale groeperingen en fundamentele mensen zijn er in ieder geloof. De terroristen onder hen druisen tegen alle basisregels van dat geloof in en moet je dus ook niet in één adem noemen met gelovigen die er niets mee te maken hebben. Je hoeft niet in een boerderij te wonen om te weten dat het niet 'de Islam' is die aanvalt, maar terroristen (moslim-FUNDAMENTALISTEN).



Hier begrijp ik dus werkelijk niets van.
Denk je nou echt in simpele patronen als 'moslims' tegen de rest?
Ik ben realistisch en ik denk dat die groeperingen toch relatief veel steun krijgen onder de gematigde Islamitische bevolking. Jij doet het rooskleuriger overkomen dan het in werkelijkheid is. De basisregels van de Islam zijn natuurlijk goed en ik heb ook veel respect voor de Islam in vroegere tijden, waar het de verfijnste cultuur op aarde was, maar nu is het gewoon een barbaars geloof. Of laat ik het zo zeggen het wordt barbaars uitgevoerd. Terrorisme is slechts 1 van de vele barbaarse producten.


(beetje matig dat je wel een reply weg haalt, maar er vervolgens wel op reageerd)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2004, 08:08   #23
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
De VS zijn de allergrootste agressors op de wereld.
ja en als zij niet gedaan hadden aan afghanistan hadden we nu nog op een europees ingrijpen zitten wachten.. sorry hoor maar wat heeft spanje nou gedaan, die hebben 250 man van hun bevolking dood laten gaan en ze leven gewoon verder of er niets aan de hand is..


verder ar-tuur ik denk dat het gevaarlijkste hierin schuilt

'zwijgen is instemmen'

STEL dat al qaeda een groep nederlanders was geweest, denk je dan ook dat ze hier in nederland geaccepteerd zouden worden, denk je dat de bevolking hier het gewoon laat gebeuren?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2004, 15:34   #24
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Waarom is mijn reactie verwijdert?!

Hij snijdt namelijk prima hout. De VS denken als politie-agent van de wereld te moeten fungeren. Alleen horen wij tot voor kort overigens, ik vind steeds meer meestanders in die mening, louter goede dingen van Amerika. Europa was de grote meeloper erin, zo'n slap aftreksel in de trant van: wat Amerika vindt, vinden wij ook. Zo werkt het natuurlijk niet.

Inmiddels is maar weer gebleken hoe dat geweldige Amerika het ervanaf heeft gebracht in het Midden-Oosten. Overal waar men tegenwoordig aan begint gaat half, of helemaal fout, en dat is al zo sinds Viëtnam. In Israël koos men partij en is de vrede verder weg dan ooit, in Afganistan heeft men er hooguit voor gezorgt dat het probleem zich verplaatst heeft. De Taliban stelden als oorlogstegenstander niets voor, maar het terrorisme (het doel van de oorlog wat veel mensen vergeten! De VS deden het heus niet voor die brave Afgaanse bevolking..) is gewoon verplaatst naar buurlanden. Als dat al gebeurt is.

In Irak verdrijft met het Saddam-regime. Prima hoor, maar dat was dus niet het doel. Die boze Saddam zou massavernietigingswapens hebben. Een slinks trucje om meer grip te krijgen op de olie-productie in het Midden-Oosten. Gelukkig stemden veel Europese landen daar dan weer niet mee in, maar Nederland loopt zoals vanouds slaafs achter Bush aan. Duitsland, België en Frankrijk lieten zich niet zo simpel ompraten en toonden heel wat meer weerstand.
Inmiddels is het in Irak een grotere chaos dan het ooit geweest is.

In Nederland krijgen wij helaas voortdurend eenzijdige berichtgeving. In Tsjetsjenië zijn het die vervloekte terroristen, maar dat Rusland voortdurend bombardementen uitvoerd en louter op de rijke grondstoffen uit is blijft volkomen onderbelicht. Dat het in Israël voortdurend vergeldingsactie op vergeldingsactie blijkt nauwelijks relevant te zijn, het zijn meestal 'die Palestijnen'.

En dat men het in het Midden-Oosten nu toch echt beu is om voortdurend naar de pijpen van de VS te moeten dansen kan ik prima begrijpen. Men denkt zich overal mee te moeten kunnen bemoeien, wie niet meegaat met de VS is slecht, om te kotsen, zo'n beleid!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2004, 15:35   #25
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik heb overigens dit topic even gezuiverd van persoonlijke aanvallen, 'één-zins-geen-niveau-posts' en andere niet-relevante zaken.
Blijkbaar realiseer je je dan niet dat één-zinsposts ook bedoeld kunnen zijn om reacties uit te lokken die de discussie ten goede komen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2004, 16:00   #26
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Waarom is mijn reactie verwijdert?!

Hij snijdt namelijk prima hout. De VS denken als politie-agent van de wereld te moeten fungeren. Alleen horen wij tot voor kort overigens, ik vind steeds meer meestanders in die mening, louter goede dingen van Amerika. Europa was de grote meeloper erin, zo'n slap aftreksel in de trant van: wat Amerika vindt, vinden wij ook. Zo werkt het natuurlijk niet.

Inmiddels is maar weer gebleken hoe dat geweldige Amerika het ervanaf heeft gebracht in het Midden-Oosten. Overal waar men tegenwoordig aan begint gaat half, of helemaal fout, en dat is al zo sinds Viëtnam. In Israël koos men partij en is de vrede verder weg dan ooit, in Afganistan heeft men er hooguit voor gezorgt dat het probleem zich verplaatst heeft. De Taliban stelden als oorlogstegenstander niets voor, maar het terrorisme (het doel van de oorlog wat veel mensen vergeten! De VS deden het heus niet voor die brave Afgaanse bevolking..) is gewoon verplaatst naar buurlanden. Als dat al gebeurt is.

In Irak verdrijft met het Saddam-regime. Prima hoor, maar dat was dus niet het doel. Die boze Saddam zou massavernietigingswapens hebben. Een slinks trucje om meer grip te krijgen op de olie-productie in het Midden-Oosten. Gelukkig stemden veel Europese landen daar dan weer niet mee in, maar Nederland loopt zoals vanouds slaafs achter Bush aan. Duitsland, België en Frankrijk lieten zich niet zo simpel ompraten en toonden heel wat meer weerstand.
Inmiddels is het in Irak een grotere chaos dan het ooit geweest is.

In Nederland krijgen wij helaas voortdurend eenzijdige berichtgeving. In Tsjetsjenië zijn het die vervloekte terroristen, maar dat Rusland voortdurend bombardementen uitvoerd en louter op de rijke grondstoffen uit is blijft volkomen onderbelicht. Dat het in Israël voortdurend vergeldingsactie op vergeldingsactie blijkt nauwelijks relevant te zijn, het zijn meestal 'die Palestijnen'.

En dat men het in het Midden-Oosten nu toch echt beu is om voortdurend naar de pijpen van de VS te moeten dansen kan ik prima begrijpen. Men denkt zich overal mee te moeten kunnen bemoeien, wie niet meegaat met de VS is slecht, om te kotsen, zo'n beleid!
En zo denken idd al die moslims nu precies. Het ligt nooit aan hun, zij zijn altijd het slachtoffer. Daar word ik pas kotsmisselijk van.

Jij haalt nu conflicten aan die al lang voor Amerikaans ingrijpen aan de gang waren en vervolgens projecteer jij het zo dat het lijkt alsof Amerika de aanstichter is van het geweld in Israel Irak en Afghanistan.

De VS zijn een wereldmacht, met ongekende economische en militaire kracht. Je moet blij zijn dat dit land zich inzet over de gehele wereld. Vaak worden alleen de negatieve kantjes van deze zaak belicht, maar het feit dat de gehele wereldeconomie voor een groot deel steunt op het Amerikaanse kapitalisme dat vergeet je even voor het gemak. Dat amerikaanse militaire miljoenen mensen beschermen tegen moordlustige regimes wordt er ook niet bij verteld.

Je doet net alsof de VS ook maar de steun van inferieure landen nodig heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2004, 16:01   #27
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
ja en als zij niet gedaan hadden aan afghanistan hadden we nu nog op een europees ingrijpen zitten wachten.. sorry hoor maar wat heeft spanje nou gedaan, die hebben 250 man van hun bevolking dood laten gaan en ze leven gewoon verder of er niets aan de hand is..
Dat is gewoon laf, dat zijn dezelfde politieke waaiwinden, die de ene keer lpf stemmen, om vervolgens weer naar de pvda over te lopen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2004, 17:22   #28
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
En zo denken idd al die moslims nu precies. Het ligt nooit aan hun, zij zijn altijd het slachtoffer. Daar word ik pas kotsmisselijk van.
En dat zal jij weten? Voor het gemak gooien we maar ff een paar miljoen mensen op een hoop! Laten we nog ff doorgaan met een dikke flame!

Citaat:

Jij haalt nu conflicten aan die al lang voor Amerikaans ingrijpen aan de gang waren en vervolgens projecteer jij het zo dat het lijkt alsof Amerika de aanstichter is van het geweld in Israel Irak en Afghanistan.

De VS zijn een wereldmacht, met ongekende economische en militaire kracht. Je moet blij zijn dat dit land zich inzet over de gehele wereld. Vaak worden alleen de negatieve kantjes van deze zaak belicht, maar het feit dat de gehele wereldeconomie voor een groot deel steunt op het Amerikaanse kapitalisme dat vergeet je even voor het gemak. Dat amerikaanse militaire miljoenen mensen beschermen tegen moordlustige regimes wordt er ook niet bij verteld.
Woei wat een economische kracht! Dat land heeft er sinds jaren niet zo slecht voor gestaan.
Welke bescherming biedt Amerika mij? Ik heb er niks van gezien hoor. Sinds die 'geniale' invallen en die randdebiele nep steun van Nederland staat het complete land op zn kop. Nee god wat ben ik er bij mee. Ik voel me nou toch ZO opgelucht dat die regimes zijn gevallen. Nou zijn we echt van het terrorisme af hoor!
Way to go!
Citaat:

Je doet net alsof de VS ook maar de steun van inferieure landen nodig heeft.
Nou, laten we ons es terug trekken dan. Laat die Amerikanen et lekker zelf uitzoeken. Die Nederlandse regering loopt toch alleen maar als huppelkutjes achter de VS aan om maar positief in de belangstelling te komen voor de wederopbouw. Jah want stél... we zouden wel eens kunnen investeren daar! Wat et leger optreden heeft gekost? Wat de levens van de dode militairen hebben gekost? Ja nee, dat telt niet hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2004, 17:46   #29
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
En dat zal jij weten? Voor het gemak gooien we maar ff een paar miljoen mensen op een hoop! Laten we nog ff doorgaan met een dikke flame!
Ja die gooi ik op een hoop, omdat ik niet voor iedereen een uitzondering kan maken, maar het is gewoon de heersende mentaliteit, die ook ik in het dagelijks leven meemaak.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known

Woei wat een economische kracht! Dat land heeft er sinds jaren niet zo slecht voor gestaan.
Welke bescherming biedt Amerika mij? Ik heb er niks van gezien hoor. Sinds die 'geniale' invallen en die randdebiele nep steun van Nederland staat het complete land op zn kop. Nee god wat ben ik er bij mee. Ik voel me nou toch ZO opgelucht dat die regimes zijn gevallen. Nou zijn we echt van het terrorisme af hoor!
Way to go!
Volgens mij grijpt het je behoorlijk aan ofzo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known

Nou, laten we ons es terug trekken dan. Laat die Amerikanen et lekker zelf uitzoeken. Die Nederlandse regering loopt toch alleen maar als huppelkutjes achter de VS aan om maar positief in de belangstelling te komen voor de wederopbouw. Jah want stél... we zouden wel eens kunnen investeren daar! Wat et leger optreden heeft gekost? Wat de levens van de dode militairen hebben gekost? Ja nee, dat telt niet hoor.
Eigenlijk zou amerika dat moeten denken, laten wij al onze bedrijven, militaire en ambassadeurs terugtrekken, moet je zien wat voor een klerezooi dat gaat worden. Landen als Frankrijk en Duitsland hebben zich alleen maar buitenspel gezet door zo'n laf standpunt in te nemen. En dat gemekker over 1 dode soldaat, jaarlijks worden honderden mensen platgereden in het verkeer daar kraait alleen geen haan om, maar het is jouw goed recht om je kop in het znd te steken.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2004, 22:03   #30
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
En zo denken idd al die moslims nu precies. Het ligt nooit aan hun, zij zijn altijd het slachtoffer. Daar word ik pas kotsmisselijk van.
Laat ze lekker! Laat ze lekker elkaar de koppen inslaan; of grijp in om legitieme reden, anders heb je totaal het recht niet om in te grijpen, het is niet jou land.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Jij haalt nu conflicten aan die al lang voor Amerikaans ingrijpen aan de gang waren en vervolgens projecteer jij het zo dat het lijkt alsof Amerika de aanstichter is van het geweld in Israel Irak en Afghanistan.
Dat zeg ik niet, maar men lost het in ieder geval níet op. De VS zijn een militaire grote macht, maar in vreemde landen heeft men absoluut geen kaas gegeten van oorlogsvoering.
Daarnaast blijkt maar weer dat lang niet de hele bevolking erop zit te wachten. Een kleine groep fanatiekelingen zorgt voor meer onrust in die landen dan ooit tevoren. Daarnaast viel men Irak aan louter voor de olie, iets dat al helemáál niet legitiem is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
De VS zijn een wereldmacht, met ongekende economische en militaire kracht. Je moet blij zijn dat dit land zich inzet over de gehele wereld. Vaak worden alleen de negatieve kantjes van deze zaak belicht, maar het feit dat de gehele wereldeconomie voor een groot deel steunt op het Amerikaanse kapitalisme dat vergeet je even voor het gemak. Dat amerikaanse militaire miljoenen mensen beschermen tegen moordlustige regimes wordt er ook niet bij verteld.
Inzet voor de gehele wereld?!?!?!?! Laat me niet lachen, inzetten voor zichzelf! Omdat men voor schut werd gezet op 11-9 moest Afghanistan worden aangevallen. Omdat de olie goedkoper kan Irak, en om niets anders! Iemand die werkelijk geloofd dat de grote Bush het beste voorheeft met de Irakezen is wel heel erg naïef En met die florerende economie valt het ook wel mee. Amerika kan de wereld veel goeds bezorgen, maar door Bush zijn beleid gaat het er alleen maar slechter op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Je doet net alsof de VS ook maar de steun van inferieure landen nodig heeft.

Laat ze in dat geval ook lekker met rust

__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2004, 22:25   #31
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Blijkbaar realiseer je je dan niet dat één-zinsposts ook bedoeld kunnen zijn om reacties uit te lokken die de discussie ten goede komen
Ik denk dat je het met me eens bent dat er een betere discussie zal ontstaan op de manier waarop je nu gepost hebt, een uitgebreidere reactie en mening waar op veel beter op ingegaan kan worden. Hoewel Offtopic -maar wat dat betreft is dit topic toch niet meer te redden- maakt je nieuwe reactie het topic een stuk interessanter dan een loze kreet die er zomaar ingeslingerd wordt.

In dat kader zijn er ook enkele post hierboven verwijderd, ook omdat er niet daadwerkelijk op elkaar ingegaan werd.

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 7 September 2004 om 22:28
  Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 16:26   #32
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik denk dat je het met me eens bent dat er een betere discussie zal ontstaan op de manier waarop je nu gepost hebt, een uitgebreidere reactie en mening waar op veel beter op ingegaan kan worden. Hoewel Offtopic -maar wat dat betreft is dit topic toch niet meer te redden- maakt je nieuwe reactie het topic een stuk interessanter dan een loze kreet die er zomaar ingeslingerd wordt.

In dat kader zijn er ook enkele post hierboven verwijderd, ook omdat er niet daadwerkelijk op elkaar ingegaan werd.
Discussie? Waarover? Imho was die al vanaf post 5 ofzo al niet meer aanwezig.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 16:45   #33
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: dat zat er dus wel aan te komen he

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik kan me er dus absoluut niets bij voorstellen. Bijzonder slecht, kortzichtig en gevaarlijk om het kleine percentage terroristische moslimextremisten op de grote hoop met de rest van de moslims te gooien. Goed idee om de gematigde en vredelievende moslims aan te vallen als gemakkelijk doelwit, zo maak je dat kleine percentage alleen maar onnodig groter!
Ik heb hier niets meer aan toe te voegen!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 20:48   #34
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Discussie? Waarover? Imho was die al vanaf post 5 ofzo al niet meer aanwezig.
nu lijk je zelf wel erg bekrompen met dit soort gepost

'alles wat mij niet bevalt is geen discussie waard'

'iedereen die anders denkt heeft ongelijk'
  Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 21:50   #35
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
nu lijk je zelf wel erg bekrompen met dit soort gepost

'alles wat mij niet bevalt is geen discussie waard'

'iedereen die anders denkt heeft ongelijk'
Vertel? Waar is de discussie? Brand los,
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 06:52   #36
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Vertel? Waar is de discussie? Brand los,
ik zie nog wel degelijk discussies na post 5..
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 14:10   #37
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik denk dat je het met me eens bent dat er een betere discussie zal ontstaan op de manier waarop je nu gepost hebt, een uitgebreidere reactie en mening waar op veel beter op ingegaan kan worden. Hoewel Offtopic -maar wat dat betreft is dit topic toch niet meer te redden- maakt je nieuwe reactie het topic een stuk interessanter dan een loze kreet die er zomaar ingeslingerd wordt.

In dat kader zijn er ook enkele post hierboven verwijderd, ook omdat er niet daadwerkelijk op elkaar ingegaan werd.
Een discussie wordt veelal geopend door een prikkelende stellingen Dat is nooit een copmpleet onderbouwd verhaal. Ik zag iemand de bewering doen dat de moslimcultuur de oorzaak is van alle ellende. Dan weerleg ik dat door een prikkelende stelling, benieuwd wat iemand daarop te zeggen heeft. Naderhand kun je dat onderbouwen, dat hoeft niet meteen. Maarja, alsie dan verwijderd wordt
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 16:31   #38
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
ik zie nog wel degelijk discussies na post 5..
Moet je het getal 5 ook niet zo letterlijk nemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 16:37   #39
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Moet je het getal 5 ook niet zo letterlijk nemen.
en we gaan verder on topic!
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2004, 02:02   #40
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ongegrond generaliseren heet zo iets. Het is niet zo dat alle moslims willekeurig mensen gijzelen en vermoorden, het heeft eigenlijk zelfs niets met hun godsdienst te maken. De meerderheid van de moslims zal dat overigens beamen. Gevaarlijk is het omdat dit soort 'tegenaanvallen' tegen gelovigen en moskeeën even onschuldige mensen treft als zij die aangevallen worden in Irak. Dit zaait haat, wellicht een voedingsbodem voor de uitbreiding van het kleine percentage achterlijken die in naam van de Islam als barbaren te keer gaan in Irak en als terroristen in andere delen van de wereld.

Dat is dus niet waar, ik heb met een ander persoon op dit forum ook pas een discussie hierover gehad en die misbruikte haar macht door het onderwerp te sluiten.

Maar het gaat hier niet om generalisatie het is wel degelijk zo dat er angst en haat gevoelens worden opgeroepen bij de groep/geloof moslims op het moment, net zoals dat na de tweede wereldoorlog bij de duitsters zo was.

Ik zeg hiermee niet dat dit goed is of dat alle moslim's slecht zijn, ik zeg wel dat ik uit eigen ervaring in deze buurt (bekend als het ghetto van gouda) het meerendeel van de moslims onaangepast, asociaal en crimineel is.
Het was hier trouwens feest drie jaar geleden 11 september (en een paar dagen terug werd dat even overgedaan)


Breder gezien is iedere moslim organisatie die een Ji-haat of weet ik veel wat afkondigd natuurlijk weer water op de hete plaat.

Je kan nu wel roepen "generalisatie" maar hiermee ontken je dus de grote angt en onrust gevoelens bij veel mensen.

Natuurlijk zijn er goede moslims en die zullen nu onterecht worden aangekeken, of zich extra moeten bewijzen, dat hebben ze aan hun extremistische geloofsgenoten te danken, die deze gevoelens hebben aangewakkert.

Als het christenen waren geweest die bijvoorbeeld de wtc torens hadden gerampt dan waren anderen daar ook op aangekeken.

Dus waarom wordt er meteen met termen gegooid als er MOSLIM tussen staat, wat hebben hun gedaan dat ze zo'n beschermingspositie hebben ?

In landen met een minder sterke positie zie je dat burgers sneller zelf het recht in handen nemen zo ook hier, natuurlijk moet je dit niet willen maar het gebeurt.
wellicht hier ook als het zo doorgaat als nu.

Laatst aangepast door klootzak : 16 September 2004 om 02:06
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2004, 02:11   #41
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Over een jaar of 10 heeft niemand het meer over die zo 'ontzettend gevaarlijke terroristen'. Hoor je nou ook nog wel eens wat over de molukkers? Vroeger toch ook zo actief? Ik hoor er NOOIT meer wat van.
Het is maar net wat de media je voorschotelt. Helaas zijn bepaalde mensen daar wat overgevoelig voor en maken de grote leiders hier dankbaar misbruik van. Zeer kwalijke zaak.
Je vergeet dat moslim fundamentalisten niet vandaag zijn en al helemaal niet van gister.

plus dat molukkers veel minder agressief zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2004, 02:16   #42
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic

en ik weet neit waar je woont, maar misschien lul je anders als je een maandje in den haag woont.
nou in Gouda ook al hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2004, 17:23   #43
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
Je vergeet dat moslim fundamentalisten niet vandaag zijn en al helemaal niet van gister.

plus dat molukkers veel minder agressief zijn
Wat heeft aggressie er nou mee te maken. Het gaat om het doel. Het doel is angst aan jagen. Welke middelen je daarvoor gebruikt maakt niet uit. Je kan iemand geestelijk compleet labiel maken zonder geweld te gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2004, 18:09   #44
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Wat heeft aggressie er nou mee te maken. Het gaat om het doel. Het doel is angst aan jagen. Welke middelen je daarvoor gebruikt maakt niet uit. Je kan iemand geestelijk compleet labiel maken zonder geweld te gebruiken.
het doel van moderne aanslagen zijn : het zoveel mogelijk doden van mensen. Dat is een stapje verder.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2004, 18:17   #45
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
het doel van moderne aanslagen zijn : het zoveel mogelijk doden van mensen. Dat is een stapje verder.
Klopt, past wel bij de verharding van de maatschappij. Geweld bereikt meer mensen op de wereld dan een simpele gijzeling bijvoorbeeld. Maar zo'n 30 jaar terug lag dat nog anders. Als je toen een gijzeling had keek de halve wereld mee.
Maargoed, om terug te komen op de molukkers; Je kan de middelen van toen dus niet vergelijken. Het blindelings zeggen dat zij minder aggressief waren is waardeloos, aangezien zij toen met minder moeite evenveel aandacht verworven.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2004, 21:44   #46
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Wat heeft aggressie er nou mee te maken. Het gaat om het doel. Het doel is angst aan jagen. Welke middelen je daarvoor gebruikt maakt niet uit. Je kan iemand geestelijk compleet labiel maken zonder geweld te gebruiken.

Ik heb het niet alleen over geweld maar over agressie, agressie betekent niet meteen bijvoorbeeld aanslagen maar kan ook geestelijk zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2004, 21:49   #47
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Klopt, past wel bij de verharding van de maatschappij. Geweld bereikt meer mensen op de wereld dan een simpele gijzeling bijvoorbeeld. Maar zo'n 30 jaar terug lag dat nog anders. Als je toen een gijzeling had keek de halve wereld mee.
Maargoed, om terug te komen op de molukkers; Je kan de middelen van toen dus niet vergelijken. Het blindelings zeggen dat zij minder aggressief waren is waardeloos, aangezien zij toen met minder moeite evenveel aandacht verworven.
en als je mijn reactie had gelezen (geeft niet er zijn hier meer mensen die niet kunnen lezen)
dan had je gelezen dat moslims ook niet van gister zijn, in de tijd van de molukkers waren moslims al tien keer erger, ze waren alleen nog niet zo overgewaaid naar europa.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2004, 21:53   #48
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
Ik heb het niet alleen over geweld maar over agressie, agressie betekent niet meteen bijvoorbeeld aanslagen maar kan ook geestelijk zijn.
Ja.. maar daarmee blijf je zeggen dat bijv. de molukkers minder agressief waren? Wat waren ze dan wel volgens jou?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2004, 21:57   #49
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Ja.. maar daarmee blijf je zeggen dat bijv. de molukkers minder agressief waren? Wat waren ze dan wel volgens jou?

lees a.u.b. hier heb ik al antwoord op gegeven
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2004, 21:57   #50
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
en als je mijn reactie had gelezen (geeft niet er zijn hier meer mensen die niet kunnen lezen)
dan had je gelezen dat moslims ook niet van gister zijn, in de tijd van de molukkers waren moslims al tien keer erger, ze waren alleen nog niet zo overgewaaid naar europa.
LOL. Ze waren totaal niet 10x erger. Dat is wat de media je heeft voorgeschoteld. Je bekijkt het te eenzijdig namelijk. In die tijd waren de christenen namelijk nog íets actiever bezig in de strijd tegen de islam. Dat is waar de EU al eeuwen gezamelijk tegen gevochten heeft. Van onevenredige overmacht was geen sprake.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:24.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.