Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 December 2004, 00:39   #1
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Darwinisme v.s THE BIBLE! round1 lets go!

okee, ik heb me dus echt helemaal de tering gelachen van de week.

wat blijkt, in amerika zit een sticker op darwins boek over evolutie, en daarop staat dat er rekening mee moet worden gehouden dat het slechts om een theorie gaat en dus geen vaststaande feiten.

WANT! en hier komt het.....

sinds onze grote vriend frits gw boes, alweer een verkiezing heeft geensceneerd er dus meer streng christelijken de overhand krijgen, en laten we verdomme wel wezen,

Wat er in de bijbel staat is waar! wat een of andere hippie stijf van de lsd 2000 jaar geleden zag en opschreef is natuurlijk veel aannemelijker dan iets wat in de moderne tijd met wetenschap onderzocht word.

vind je niet?

nou gaat de discussie er over mag men dit doen, mag men godsdienst vermengen met onderwijs zonder dat je daar een keus in krijgt? Is het goed om te zeggen dat het een goed is en het ander af te wimpelen? en waar er gewimpeld word dat is om het even.

MAG MEN WIMPELEN?

ik vind van niet.

het feit dat er in amerika geen godsdienst lessen zijn heeft mij tot de conclusie gebracht dat je daar een geloof door je strot geramt krijgt, en dat maakt hun in mijn ogen niet veel beter dan osama of zn makkers. hoe kun je nou zeggen dat je in een democratie leeft terwijl je nieteens je geloof mag kiezen, dat doet de staat voor je omdat dit onlosmakelijk verbonden is aan je les, vanaf dag 1, en of je streng gelovig bent of ietsjes, dat hangt van verschillende factoren af. maar er zal voor worden gezorgd dat je t tenminste weet. want after all...

god bless amerika.

ik vind dat de atheist in amerika gediscrimineerd word.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2004, 12:01   #2
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Darwin heeft z`n eigen theorie over de evolutie teruggetrokken op z`n sterfbed
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2004, 14:16   #3
hegje
boooooooooooooooooooring
 
hegje's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2003
Locatie: almeloooooo
Berichten: 1.098
Stuur een bericht via MSN naar hegje
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
Darwin heeft z`n eigen theorie over de evolutie teruggetrokken op z`n sterfbed
jah?
__________________
Just Swallow, and it will all be over
hegje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2004, 15:10   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hegje
jah?
Mja, hij was er zelf bij.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2004, 15:56   #5
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Mja, hij was er zelf bij.
Het is een feit, alleen mensen vergeten dat gedeelte altijd. Ik heb geen zin om het op te zoeken
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2004, 17:32   #6
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik geloof eerder dat het allemaal met 1 celletje begon..
dan dat 1 man, god dus, de mens heeft geschapen..
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2004, 17:42   #7
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

vanaf de 4de zin vond ik het zonde van mijn tijd verder te lezen
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2004, 18:28   #8
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Ik ben zo Naïef Was misschien beetje snel met m`n uitspraak, maar dit is ook maar 1 kant eh

De theorie is knap, maar klopt ook niet aan alle kanten. Dan kan je denken de Bijbel worden de lekken gevuld met wonderen, maar ik geloof liever in iets boven natuurlijks dan in al die theorien.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2004, 21:23   #9
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


*agrees*
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2004, 21:28   #10
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


Wat ben jij een ziele peut zeg om zo te reageren, die evolutie theorie is lekker. En leer Discussiëren in plaats van die laag ontwikkelde kreten. Gij oermens
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2004, 10:19   #11
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
vanaf de 4de zin vond ik het zonde van mijn tijd verder te lezen
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2004, 11:15   #12
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
vanaf de 4de zin vond ik het zonde van mijn tijd verder te lezen
je hebt geluk, ik moest het hele verhaal aanhoren en er was zelfs meer. veel meer....

ik zal het even uitleggen, dit hele verhaal komt dus uit het hoofd van een vriend van me. we hadden het over amerika en bush en de hele meuk, en toen kwam die ineens met dit relaas.

mijn reactie op dit hele verhaal : euhh...okee...het zal wel. en ik ben snel over iets anders begonnen.


maar dat hier lui zijn die hier serieus over nadenken snap ik echt niet, en dat HIER lui zijn die er nog serieus antwoord op geven is nog veel slechter.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2004, 14:11   #13
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
Het is een feit, alleen mensen vergeten dat gedeelte altijd. Ik heb geen zin om het op te zoeken
misschien omdat darwin ook theoloog was ? en zich op het nippertje bedacht van, shit wat ik nu heb verkondigt kom ik vast niet mee in de hemel/paradijs en daarom heeft verkondigt dat het niet waar was om zijn hachje te redden?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2004, 17:13   #14
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
misschien omdat darwin ook theoloog was ? en zich op het nippertje bedacht van, shit wat ik nu heb verkondigt kom ik vast niet mee in de hemel/paradijs en daarom heeft verkondigt dat het niet waar was om zijn hachje te redden?
Zou nog best kunnen ook. Vroeger lieten veel (volgens mij Franse? ) hoge militaire figuren zich op hun sterfbed dopen om zo met een schoon geweten dood te gaan en dus naar de hemel te gaan.

Hoezo hypocriet
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2004, 17:19   #15
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

naja ik denk dus eigenlijk wel serieus na over dingen als evolutie, het ontstaan van alles en wat bepaalde religies hierover zeggen.

an sich is het natuurlijk wel interessant; rationeel gezien is het onmogelijk dat er een soort god bestaat maar er zijn hele volksstammen die de (in mijn ogen) veel geloofwaardigere theorie van darwin verwerpen voor de bijbelverhalen. fascinerend, de mens.

maar ontopic: dat politieke gebeuren is in dit onderwerp veel minder interessant als het wetenschappelijke
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2004, 15:08   #16
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat bedoelde ik ook een beetje, op zich zit er wel wat in maar als iemand het op de manier zoals t verteld werd, tegen je verteld, sta je er raar van te kijken.

te ja hoe zeg je het, fanatiek.

hij was namelijk zeer van mening dat er discriminatie tegenover atheisten werd gepleegd omdat ze voordat ze de mogelijkheid krijgen om te kiezen voor een geloof het ze al met de paplepel ingegoten word.

een soort van brainwashen noemde hij het.



en wat darwinisme betreft, dat vind ik absouluut een meer aannemelijker theorie dan dat iemand zich een keer in de handen spuugt 6 dagen bikkelshard aan t werk gaat en een heel zonnestelsel neerpleurt. t zou als t zo was een hele prestatie zijn, maar réeel, nee.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2004, 16:45   #17
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

ik vind dat bijbelse gedoe gewoon niet meer bij onze tijd passen i bedoel move on


ik vind dat evolutie gebeuren ook een stuk beter klinken dus
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2004, 21:21   #18
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Net of zoiets tijdsbepalend is
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2004, 03:35   #19
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Net of zoiets tijdsbepalend is
ja dat is het dus wel

in de rimboe aanbidden ze vroegen een vulkaan als yijnde een god omdat het onverklaarbaar was, nu het verklaart is is het met aanbidden ook wel afgelopen, laat staan dat ye er maagden in smijten.

en er zijn vast wel voorbeelden van wijyigingen in het uitvoeren van het christelijke geloof omdat de ideen niet meer van deye tijd yijn.

dus zoiets is absoluut wel tijdsbepalend.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:49.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.