Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 February 2005, 11:39   #1
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard voordelen client-server netwerk t.o.v. p2p netwerk

wat zijn nou echt de grootste voordelen, me pa wil namelijk een client-server netwerkje aanleggen , maar nu gaat met gewoon p2p ook alles goed .

zijn er dus grote voordelen ?
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2005, 11:58   #2
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

FunFair

geen idee? wat wil hij ermee
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2005, 12:37   #3
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

onder andere het kunnen delen van bestanden en printers ( wat met p2p ook kan ) en ik wil binenkort lanparty houden , dan zou dat dus wel handig zijn ...
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2005, 12:55   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Client-server is interessant als je een gecentraliseerde opslag van gegevens wilt, of dat je een centrale inlogserver wilt hebben. Zolang je daar geen behoefte aan hebt, is p2p prima, zeker voor kleine lans met weinig traffic werkt p2p het makkelijkst.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2005, 17:03   #5
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

zit nu beetje te lezen over verschillende netwerken , maar ben best n00b op dat gebied. p2p snap ik redelijk , maar ik kom n u allemaal termen tegen , dhcp en dns , AD , OSI, enz wat betekent dat allemaal ?

Laatst aangepast door ik_ben_de_man : 12 February 2005 om 17:15
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2005, 17:28   #6
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_de_man
zit nu beetje te lezen over verschillende netwerken , maar ben best n00b op dat gebied. p2p snap ik redelijk , maar ik kom n u allemaal termen tegen , dhcp en dns , AD , OSI, enz wat betekent dat allemaal ?
DHCP: Dynamic Host Configuration Protocol, regelt het uitdelen van IP adressen in een netwerk

DNS: Domain Name System, vertaling tussen IP adressen en domeinnamen, bijvoorbeeld google.com heeft IP 216.239.57.99. Zo kan je dus elke pc een naam geven, die via het DNS systeem weer vertaald wordt tot zn eigen IP adres

AD: Active Directory, is een centraal gebruikersbeheer waarbij je pc's in een domein kan hangen zodat je op elke pc kan inloggen die bij het domein hoort. Dit domein heeft niets van doen met internet domeinen. Voor thuisgebruik is dit totaal onzinnig

OSI: dit is de lagenstructuur die in de meeste netwerken wordt gebruikt. Als je er ooit nog eens in gaat studeren hierin krijg je dit wel, ik ga het iig niet helemaal uitleggen.

Voor een standaard netwerk koop je een router, deze router regelt heel veel al zelf. Het enige waar je nog voor moet zorgen dat de pc's die er aan hangen een IP van DHCP krijgen. Daarnaast moet je de mappen delen die je gedeelt wil hebben. Geef iedereen een user accountje op je pc en klaar ben je.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2005, 10:57   #7
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Ik heb ook een netwerk met een routertje ertussen. Daarachter staan dan verschillende pc's en als er meer mensen komen nog een switch ofzo.
Alles gebeurt via de router. Had eerst ook een client-server netwerk, is leuk om allemaal mee te gaan kloten enzo maar der kan zoveel mis gaan als je iets niet goed insteld dat ik toch maar een router heb genomen.
Op je pc hoef je alleen maar je mappen te delen (ik heb het zo ingesteld dat iedereen der gewoon op kan en geen account nodig heeft). Je kan alleen dingen van me pc afhalen, niet eropzetten, stel je voor der zit een homo bij op je LAN ofzo die het wil gaan verneuken ofzo.

OSI layers is beetje kut om uit te leggen idd. Je kan er zeker wat over op internet vinden dus als je geintereseert bent in de technologie moet je dat zeker eens gaan opzoeken.
Het is een standaart over hoe data over het netwerk word heen gestuurd en de techniek daarvan.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:34.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.