Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 April 2005, 18:36   #1
JammyPastei
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Studiekeuze

heey all dis forum rox ma dat wiste jullie waarschijnlijk al
na een paar maande intensief dit forum te verkenne (zoveel geleerd van ieder1 bedankt ) wou ik me toch eve registreren

Wel me vraag is zoon beetje, ik wil graag iets met psychologie doen, meerbepaalt iemand die mense helpt me probleme onzo je kent dat wel van tv nu is men vraag (heb al veel topics hierover gezien) welke richting volg ik het best?
ik zit momenteel in het 4de en kan absoluut geen wiskunde dus heb ik als enige keuze moderne talen wetenschappen...
Is wiskunde echt nodig om later iets met psychologie te doen want k zou dat echt graag wille doen en zijn die studies moeilijk en wat kan je allemaal worde in deze richting? alvast bedankt he
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 19:49   #2
JammyPastei
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zalig echt bedankt k ga is zoon foldertje bekijke ons school zit er vol van dak daar niet aan dacht
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 20:03   #3
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Ik denk datje voor dit soort informatie best eens wat folders bekijkt van de universiteiten enzo (of hun site verkent). Daar zulje veel meer (en betere) informatie vinden dan op dit forum. Denk datje sowieso net GEEN wiskunde hebt alsje psychologie studeert.
jawel, je hebt statistiek!
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 20:29   #4
JammyPastei
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bij ons is onze leraar zoon geflipte freak die 'van wiskunde is gaan houden' *heb ik respect voor maar tis niet mij ding*
Vind ik wel freaky als die kerel helemaal 'opgewonden' een hypermoeilijke vergelijking oplost wanneer de rest van de klas niet kan volge
omfg wat haat ik wiskunde
Nu zitte we met ruimtemeetkunde bezeg en je ziet het of je ziet het niet
zie je het niet? JAMMER ---> buizen
eigelijk verdoe ik men tijd in school he ma k doe wel graag wetenschappen en talen dus das toppie ^-^
Ben eve gaan checken en wiskunde staat nergens bij al hoofdvak of ook maar als belangerijk vak dus yayz me is happy
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 20:32   #5
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

En wat denk je van humane wetenschappen (vroeger menswetenschappen)? Dat is toch zowat de basis voor psychologische studies geloof ik. Zij hebben wel gedrags- en cultuurwetenschappen.
Misschien eens verdere uitleg vragen bij jou op school? Normaal helpen de graadscoördinatoren en de klastitularis wel bij de studiekeuze. Wij hebben vorig jaar uitgebreid uitleg gekregen door de directeur.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 21:01   #6
JammyPastei
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

O maar dat zou ik nooit kunne, zomaar ineens van richting veranderen, nieuwe vriende make enzo t is nu goed voor mij en k zit wel in een goeie school en richting
Bij ons wordt humane wetenschappen beschouwd als 'iets makkelijker dan een gewone ASO maar toch beter dan TSO'
Erg he, maarnee ik ga niet verandere, tis gewoon nadat ik van men middelbaar af ben wat ik dan ga studere enzo
S toch leuk zoon forumpje he
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 21:10   #7
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JammyPastei
O maar dat zou ik nooit kunne, zomaar ineens van richting veranderen, nieuwe vriende make enzo t is nu goed voor mij en k zit wel in een goeie school en richting
Bij ons wordt humane wetenschappen beschouwd als 'iets makkelijker dan een gewone ASO maar toch beter dan TSO'
Erg he, maarnee ik ga niet verandere, tis gewoon nadat ik van men middelbaar af ben wat ik dan ga studere enzo
Waarom beschouw je de humane als minderwaardig? Een vriendin van mij is overgegaan naar hwe en zij ziet voor Frans en wiskunde krak hetzelfde als wat ze in de latijn-moderne talen zien. Dus zakken zou ik het niet durven noemen. Het is tevens de grootste klas bij ons in de vijfdes en het is niet zo dat ik nu net toevallig in een zwakke 'lichting' zit.
En naar je vrienden mag je niet kijken, die zie je tijdens de pauzes toch, of ze nu in je klas zitten of niet. Ons is altijd ingehamerd dat je vrienden je studiekeuze absoluut niet mogen bepalen. En nieuwe mensen leren kennen is toch leuk?

Zou je trouwens in het vervolg iets Nederlandser willen typen? De meerderheid van dit forum komt nog steeds uit Nederland en die begrijpen het Vlaams niet altijd.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 21:18   #8
JammyPastei
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sorry over dat vlaams, ik zal me inhouden maar dat gaat dat zo belachelijk klinken maja
humane wetenschappen is zeker niet minderwaardig maar t wordt zo bij ons bekeken (verkeerd natuurlijk)
Een goede vriendin van me gaat ook volgend jaar humane wetenschappen doen en das volgens mij een goede richting
Enja ik vind het verschrikkelijk om in een groep die je niet kent een plaatsje te krijgen....
Jah als ik nu in men 5de jaar middelbaar ineens naar een adere school zou moeten, die mensen kennen elkaar al 5 jaar dan en ik al yuppie dan mezelf gezellig in een groep 'opdringen' neh dat zie ik niet echt zo zitte
Men vriende beinvloeden men keuze niet hoor ma t is gewoon rottig om ineens 'geen dagelijks contact' meer te hebben met je vriende, bij mij is het nog niet overkomen maar ik ken mensen die van school moesten veranderen en de grootste moeite hebben om zich in een groep te nestellen
Hopelijk zak ik niet voor men examen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2005, 06:20   #9
ViveLaFète
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben in het vierde jaar overgestapt van Moderne talen -Wiskunde naar Humane wetenschappen, ook omdat ik iets verder wilde doen in de richting psychologie , ik was altijd al geintresseerd in deze vakken. Jammergenoeg eerst een jaar iets anders moeten doen omdat de richting inderdaad als iets lagers word beschouwd en ze vonden dat ik een 'hogere' richting moet nemen. Ik ben nu wel sterk in wiskunde,maar in het hoger heb je enkel nog statistiek. Het schijnt niet al te simpel te zijn en binnen enkele weken beginnen we in wiskunde met een inleiding over statistiek om ons er bekend mee te maken. Maar een echte voorkennis heb je niet bepaald nodig om later met dit vak mee te kunnen zijn. Sommige mensen zijn hier direct mee weg en anderen niet,maar door te studeren en/of goed uitleg te vragen aan iemand anders bevoorbeeld moet dit wel lukken.
Succes nog verder.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2005, 15:41   #10
JammyPastei
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb is rondgevraagd en iedereen zegt dat niet zo bijsterend veel uitmaakt wat je in je middelbaar doet....
Humane wetenschappen is een soort kleine 'inleiding' als je iets met psychologie wil doen maar ze zeiden dat ik evengoed eerst moderne talen wetenschappen kon afmaken en dan ineens unief kon doen dus ik ga niet van richting veranderen
En wiskunde heb je ook al niet echt nodig dus ik denk dat ik er vrij goed voorsta
S wel jammer dak dan niet zoveel met men middelbaar diploma kan doen maja
Heb nog 2 jaar om eventueel van keuze te verandere
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2005, 10:36   #11
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb zelf moderne talen-economie gedaan en ben vorig jaar afgestudeerd als gegradueerde in de psychologie (dat heet nu bachelor in de toegepaste psychologie), ik doe momenteel mijn enige kan licenciaat psychologie.

Je ziet dat je dus idd niet echt veel wiskunde nodig hebt om pschologie aan te kunnen, het enige wat je kan opmerken is dat je heeeeeeeeel veel statistiek hebt, maar om daarvoor een wiskundige richting te kiezen, zou ik niet doen.

Ik heb ook gemerkt dat mensen die in mijn groep zaten en voordien humane wetenschappen hadden wel een voorsprong hadden hoor.

Het is echter geen noodzakelijke voorwaarde aangezien ik er ook ben geraakt zonder die voorkennis.

succes met je keuze en als je vragen hebt,go ahead hé
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2005, 16:15   #12
JammyPastei
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heey dankje maat
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:42.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.