Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 June 2005, 19:43   #1
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard OgRiSh.com

...

Ogrish is een site die bekend staat voor het bloodstellen van tal van gruwelijke beelden en video's zoals : onthoofdingen, verkrachtingen, moslim executies, dierenmishandeling e.d.
Het gaat dan vnl over fictieve beelden, met andere woorde: het is niet getrukeerd of nep. Deze site is trouwens al meermalig bedreigd geweest door 'grote mannen' voor het sluiten van de website. Maar veel verandering trad er niet op.

Ik zelf nam reeds een kijkje en dit was dan meteen ook de laatste keer. Ik had al veel van deze site gehoord, en besloot me te laten misleiden door mijn kurieuziteit. Wat ik me nu infeite beklaag. Ik zag er beelden van verscheurde lichamen na een auto ongevallen , of nog mannen die zich bezig hielden met het afschieten van honden en dit enkel voor het plezier. Vervolgens deed ik mijn pc uit en ging een toertje fietsen. Ik moet eerlijk toekennen dat ik er ff slecht bij liep, en het eveneens wat duurde vooralleer ik weer tot mezelf was. Na het zien van zo een dingens , heb je niets anders dan een slechte, onzekerheids gevoel. Het laat je achter met tal van vragen. Ik kon me bvb nooit inbeelden dat zulke dingens zich konden voordoen . In wat voorn 'wereld' leven we nu ? Wat denken jullie hiervan ? Waarom houden we ons bezig met dergelijke toestanden ?zou het verstandiger zijn om er ethische bezwaren bij te leggen zodat men zo een site's kan blokeren ? of mogen die er zijn zodat men beseft wat er zich op elke moment voordoet ?
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2005, 19:49   #2
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

mensen die honden afschieten voor hun plezier zal ik zelf wel kunnen verscheuren en op die site zetten
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2005, 19:54   #3
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
mensen die honden afschieten voor hun plezier zal ik zelf wel kunnen verscheuren en op die site zetten
Woord, ik kan echt niet tegen dierenmishandeling. Afknallen die gozers.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2005, 19:55   #4
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Woord, ik kan echt niet tegen dierenmishandeling. Afknallen die gozers.
visieuze cirkel ... ken je dat ?
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2005, 20:02   #5
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekje
vicieuze cirkel ... ken je dat ?
Ja, hoezo?
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2005, 20:20   #6
mathalaylias
Lid
 
Geregistreerd op: 23 March 2005
Berichten: 79
Standaard

der bestaan veel gruwelijke dingen en ik denk dat de mensen da gewoon moeten weten dat da bestaat
mathalaylias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2005, 20:50   #7
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mathalaylias
der bestaan veel gruwelijke dingen en ik denk dat de mensen da gewoon moeten weten dat da bestaat
kan je dan ook verklaren waarom ? Wat denkje zelf dat je ermee bent ?
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2005, 21:10   #8
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Damn ik wist niet dat die site bestond. Wel dat er dergelijke dingen gebeuren. Ik vind het echt zeer onmenselijk. Zoiets moet je verbieden. Op z'n minst moeten ze die site blokkeren.

En honden doodslaan wtf...! Die dieren zijn zo onschuldig, ze doen niks en worden maar als een zondebok behandeld, of voor een "grapje" gebruikt. Ziek word ik ervan

Net als rotten.com. Die heeft dan wel niet zulke erge dingen erop staan, maar wel uitgehongerde en vermoordde mensen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2005, 22:01   #9
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Een normaal persoon zal inderdaad na de eerste keer wegklikken en van plan zijn nooit terug te keren naar die site, maar er zijn mensen die daar vreemd genoeg genot in scheppen. Mss is het beter dat zulke sites verboden worden, alleen waar ligt de grens dan? Wanneer mag is een site toegestaan en wanneer niet?
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2005, 22:18   #10
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

wat thaliaglaaja zegt.
die sites kunnen voor ons ook als waarschuwing dienen. een goede wake-up call zeg maar .. wellicht dat het dan tot 'actie' kan leiden.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 09:09   #11
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

welke acties moeten er dan genomen worden zodat er een eind aankomt ? ik bedoel op het bestaan van deze site.
want kijk ik denk ook als volgt: het zal waarschijnlijk ook zo zijn
dat kinderen ,mensen die naar dergelijke site's surfen, en die er dan een gewoonte van maken er zullen aan gewend worden aan zo een beelden wat uiteraard logisch is, maar een feit is dat wanneer er op het nieuws zal worden gesproken over bom aanslagen in Irak of weet ik veel , dat deze mensen dan ook minder intresses zullen leveren aan de actualiteit, vermits deze niet pakkend of schrokkend genoeg zijn... Met als gevolg dat men zich minder zal aantrekken aan de problematiek over gans de wereld... Is zo wat mijn gedacht.
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 09:53   #12
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

net als dex vind ik dat iedereen er wel 1 keer moet zijn geweest als wakeup call
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 11:05   #13
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kom er heel af en toe. Gewoon om te weten dat niet alles pees en vree is in de wereld. De gewone media houdt vanalles tegen, en op deze site kun je dan meestal de waarheid zien (zo nieuwsgierig als ik ben) .
Daarbij staan bij sommige gruwelijke filmpjes soms wel de vraag bij of iemand weet wie er opstaat. Zodat iedereen aan de weet kan komen wie de dieren- of mensenmoordenaar is. En voor eventuele vervolging kan worden opgepakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:00   #14
mathalaylias
Lid
 
Geregistreerd op: 23 March 2005
Berichten: 79
Standaard

kunnen ze de daders niet oppakken trouwens, ze hebben toch de beelden, daar staan de daders toch op.
zo een site zou wel moeten verboden worden voor kinderen onder de veertien ofzo. zij beseffen nog niet wat er gebeurt, en gaan dat misschien als "normaal" gaan beschouwen. maar andere mensen, volwassenen dus, moeten wel toegang krijgen om zo te zien wat er gebeurt in de wereld.
waarom die mensen dat doen, ik denk dat ze gewoon machtsgeil zijn. dat ze bijvoorbeeld in de maatschappij niet veel voorstellen en dat ze zich wel meester voelen over bijvoorbeeld honden,
of gewoon uit frustratie.
mathalaylias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:06   #15
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat soort sites zou verboden moeten zijn, simpel. Makers ervan opsporen en voor het gerecht slepen, net als degene in de filmpjes.

Jamiel, iemand die zijn hond doodslaat is toch net zo fout als iemand die een onschuldig iemand de strot afsnijdt? Of kan die er wel iets aan doen?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 17:00   #16
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mathalaylias
kunnen ze de daders niet oppakken trouwens, ze hebben toch de beelden, daar staan de daders toch op.
zo een site zou wel moeten verboden worden voor kinderen onder de veertien ofzo. zij beseffen nog niet wat er gebeurt, en gaan dat misschien als "normaal" gaan beschouwen. maar andere mensen, volwassenen dus, moeten wel toegang krijgen om zo te zien wat er gebeurt in de wereld.
waarom die mensen dat doen, ik denk dat ze gewoon machtsgeil zijn. dat ze bijvoorbeeld in de maatschappij niet veel voorstellen en dat ze zich wel meester voelen over bijvoorbeeld honden,
of gewoon uit frustratie.
onzin ! Ik vind dat het gewoon volledig moet verboden worden ... voor eender welke leeftijdscategorie.
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 17:03   #17
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Dat soort sites zou verboden moeten zijn, simpel. Makers ervan opsporen en voor het gerecht slepen, net als degene in de filmpjes.

Jamiel, iemand die zijn hond doodslaat is toch net zo fout als iemand die een onschuldig iemand de strot afsnijdt? Of kan die er wel iets aan doen?
De makers zijn al opgespoord geweest in het verleden, en eveneens voor het gerecht. Maar t'feit is dat ze met te (zogezegd) volwaardige argumenten zijn afgekomen , waardoor ze niets konden doen, anders kan jij eens een kijkje nemen via google.
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 22:02   #18
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik heb weinig behoefte om dat soort beelden te bekijken. Of doel je op info over die rechtszaak?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:04.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.