Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 June 2005, 15:37   #1
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Orgasme maakt hersencellen aan

Orgasme maakt hersencellen aan

Lange tijd dachten wetenschappers dat mensen werden geboren met een vast aantal hersencellen. Recente onderzoeken tonen echter aan dat het brein zich -weliswaar in kleine mate- kan vernieuwen, onder andere door het hebben van orgasmes.

Het orgasme versterkt de bloedsomloop in het lichaam, waardoor de druk op de hersenen vermindert en het lichaam ontspant. Het start ook chemische processen waardoor ons lichaam nieuwe hersencellen aanmaakt. Wetenschappers krijgen door deze processen ook meer inzicht in de functies van de verschillende hersendelen.

onderzoek naar orgasmes

De Nederlandse neuro-anatoom Gert Holstege van het Universitair Medisch Centrum Groningen voert onderzoek naar het effect van het orgasme op onze hersenen. Twee jaar geleden maakte hij bij mannen een PET-scan terwijl ze zichzelf naar een hoogtepunt hielpen, en momenteel doet hij hetzelfde met vrouwelijke proefpersonen. Makkelijk gaat het niet: de vrouwen blijken niet in staat hun hoofd stil te houden wanneer ze klaarkomen, een vereiste voor een zinvolle scan.

een remedie voor ziektes als Parkinson en Alzheimer?

Nog meer orgasme-onthullingen komen uit de universiteit van Calgary in Canada, waar neuroloog Sam Weiss onderzoek deed naar prolactine, een hormoon dat na het orgasme vrijkomt in het brein. Weiss nam minder ethische risico´s dan zijn Nederlandse collega. Hij stond niet met zijn neus op klaarkomende proefpersonen, maar onderzocht muizen. Iets minder controversieel wellicht, maar zijn bevindingen zijn er niet minder spectaculair om. Hij stelde vast dat prolactine zorgt voor de aanmaak van nieuwe hersencellen.

Een inspuiting van prolactine in de bloedbaan, zoals het brein dat zelf doet na een orgasme, zou na een infarct de aanmaak van nieuwe hersencellen stimuleren waardoor het brein wellicht beter herstelt. Weiss wil nagaan of hij op dezelfde manier ziektes als Parkinson en Alzheimer kan bestrijden.

bron : 20/04/05 HLN

Nu weten we ineens wat we moeten doen om wat slimmer te worden

Laatst aangepast door prinskoekje : 7 June 2005 om 15:56
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 18:38   #2
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

geniaal ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 20:49   #3
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

volgens mij had ik zoiets inderdaad al eerder gehoord.

naja..goed excuus om meer sex te hebben hé

amber vond de resultaten toch altijd zo tegenvallen op school, tijd om daar wat aan te doen lijkt me
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 20:50   #4
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
amber vond de resultaten toch altijd zo tegenvallen op school, tijd om daar wat aan te doen lijkt me
ik ben blij dat je dat inziet. zometeen ga je lekker leren en dan op tijd naar bed en goed slapen zodat je morgen goed fit bent voor je tentamen!
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 20:57   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
ik ben blij dat je dat inziet. zometeen ga je lekker leren en dan op tijd naar bed en goed slapen zodat je morgen goed fit bent voor je tentamen!
wie zegt dat ik het over mijn leerresultaten had?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 21:09   #6
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
wie zegt dat ik het over mijn leerresultaten had?
ik, duh
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 21:34   #7
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Wink

Ontopic

__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 21:37   #8
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ga alvast een vakantieliefje zoeken, zodat mijn tweede zit een succes gaat worden
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:18.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.