Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 August 2005, 22:20   #1
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard de atheist en de beer.

Een atheďst loopt door het bos en bewondert alle dingen die de "oerknal" voortgebracht heeft. "Wat een prachtige bomen! Stromende rivieren! Schitterende dieren!", denkt hij bij zichzelf. Op het moment dat hij langs de rivier loopt, hoort hij wat geritsel in de bosjes achter hem. Als hij zich omdraait, ziet hij een enorme grizzly die op hem af rent.

De atheďst rent er als een gek vandoor. Als hij over zijn schouder kijkt, ziet hij dat de beer dichterbij komt. Hij probeert nog harder te rennen, hij is zo bang dat er tranen in zijn ogen komen. Hij kijkt nog een keer over zijn schouder en hij ziet dat de beer nu nog dichterbij is. Zijn hart gaat als een gek tekeer wanneer hij nog harder probeert te rennen, maar dan struikelt hij en valt op de grond. Hij rolt om om overeind te krabbelen. Tot zijn schrik ziet hij de beer boven hem staan met een uitgestrekte poot om hem dood te slaan. Op dat moment schreeuwt de atheďst: "Mijn God!"
Precies op dat moment, staat de tijd stil... De beer beweegt niet meer; het bos is totaal stil; en zelfs de rivier stopt te stromen. De man ziet een helder licht en hoort een stem uit de hemel die zegt: "Al die jaren heb je mijn bestaan ontkend; zelfs mijn schepping heb je afgedaan als een kosmisch ongelukje, en nu denk je dat ik je uit deze benarde situatie ga redden? Kan ik er vanuit gaan dat je je bekeert?"
De atheďst, trots als altijd, kijkt in het licht en zegt: "Het zou nogal hypocriet zijn om na al die jaren mezelf opeens te bekeren, maar kun je de beer niet tot christen bekeren?"
"Wat jij wil," antwoordt de stem.
Dan verdwijnt het felle licht weer, de rivier begint weer te stromen, de geluiden uit het bos gaan weer door en de beer doet zijn poot weer omlaag. Dan vouwt de beer zijn handen samen... buigt zijn kop en zegt: "Heer, ik dank u voor dit eten, dat ik nu ga nuttigen."
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 00:10   #2
Pilsener
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

te veel tekst
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 00:43   #3
0-Z0n3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Die belachelijke Atheisten toch.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 11:48   #4
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

als er een andere god zou bestaan, zou ik niet geleefd hebben
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 11:50   #5
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

ik vind het wel een hele goeie eigenlijk..
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 11:52   #6
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
Tss, in de Bijbel zelf staat dat "God" een gedacht is. Dus al mensen die zeggen dat er iets of iemand is, zijn dom. Die denken wat gelezen te hebben dat er niet staat.

Ben zelf atheist, want ik ben te nuchter om in zoiets als God ( ) te geloven
iedere atheist zou de bijbel eens gelezen moeten hebben voor dat men dit soort dingen gaat zeggen...
en ik geloof er niets van dat jij de gehele bijbel hebt gelezen, en kunt 'uitleggen' tot in die mate dat jij kunt weerleggen wat er staat en dus je punt van 'atheist' zijn kunt uitleggen.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 15:01   #7
GluipigeBever
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik moest oprecht hardop lachen!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 15:30   #8
GluipigeBever
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
Klopt, ik heb ook nooit beweerd dat ik de Bijbel wel heb gelezen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet weet dat dat er letterlijk staat. Ik ga er binnenkort wel aan beginnen. Een kennis van me heeft elk geloof al gehad. En omdat hij alles zo bekritiseerde (hij had wel gelijk) werd hij verbannen. Hij heeft bijna elk geloof al gehad. De Koran heeft ie gelezen, de Bijbel, en elk andere boek waar eigenlijk precies hetzelfde in staat, maar dan in een andere taal.
Ik wil hetzelfde doen. Maar nu nog niet. Eerst maar eens aan de Bijbel beginnen.
Waarschijnlijk komt het erop neer, dat je een oude bijbel van je papa pakt , wat doorbladert, tot hij van binnenb bevlekt raakt met paprikachips, en je vervolgens weer verder gaat met je zinloze bezigheden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:16.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.