Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 January 2006, 20:16   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Wat vinden we van dat duitse oranje helmpje

http://www.helmpje.nl/

moet kunnen of niet

ik heb al wat andere leuke gadgets bedacht, oranje hitler snorretjes en oranje pruiken met een scheiding. En een jasje met een plastic arm die de hitlergroet maakt zodat je wel gewoon 2 handen vrij hebt.

Laatst aangepast door PFP : 11 January 2006 om 20:26
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2006, 20:20   #2
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

moest gistere wel lachen toen ik het bij hart van nederland zag
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2006, 20:21   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het ook wel grappig eigenlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2006, 20:24   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Je link doet het niet bij mij?

Ik heb het gehoord op de radio vanmiddag en naar het schijnt heeft Duitsland (of toch een Duitser) al een bestelling gedaan van 80000(0) (?) helmen.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2006, 21:35   #5
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

ik vind het toch wel leuk
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2006, 22:26   #6
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Talking

geweldige moppen op die site

Een Nederlander, een Duitser, een non , en een dame met een kort rokje met een mooie boezem zitten in een treincoupe. Op een gegeven moment rijdt de trein een tunnel in, het licht werkt niet dus het is pikkedonker. Opeens klinkt er een harde klap en als de trein de tunnel weer uitkomt zit de Duitser pijnlijk in z'n gezicht te wrijven. "Net goed", denkt de non, "die Duitser heeft natuurlijk geprobeerd die meid te pakken en die wilde dat niet en heeft hem geslagen!" "Net goed", denkt de mooie meid, "die Duitser heeft natuurlijk mij willen pakken in het donker, heeft per ongeluk die non gepakt, die wilde dat niet en heeft hem geslagen!" "Scheisse", denkt die Duitser, "die Nederlander heeft natuurlijk geprobeerd die mooie meid te pakken, heeft per ongeluk die non gepakt, die wilde dat niet en heeft hem geprobeerd te slaan. Die Nederlander realiseerde zich dat en heeft gebukt, waardoor ik de klap heb gekregen!" En de Nederlander denkt: "In de volgende tunnel sla ik die Duitser gewoon weer op z'n smoel...!"
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2006, 23:28   #7
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thali
Je link doet het niet bij mij?

Ik heb het gehoord op de radio vanmiddag en naar het schijnt heeft Duitsland (of toch een Duitser) al een bestelling gedaan van 80000(0) (?) helmen.
Dat doen ze dan best slim. Goed voor hun economie, want zodra ze die shit gaan verkopen in hun cafe's in de plaatsen waar Oranje voetbalt dan kan je er vanuit gaan dat een heel legioen zotte oranje-supporters die dingen daadwerkeiljk gaat kopen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2006, 23:33   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

De Duitse ambassade kon er wel om lachen. Wat zouden jullie ervan vinden wanneer die Duitsers nu eens gewoon de echte helmen zouden nameken? Lijkt me leuk met die Fransen, Engelsen, Nederlanders en Polen straks over de vloer. Berlijn heeft meteen 2 CK-en om de hoek, allemaal erin douwen en dan kijken of ze nog lachen om hun trieste helmpies
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2006, 23:38   #9
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Owjah.. Ik vind de helmpjes persoonlijk een beetje smakeloos..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 08:27   #10
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
geweldige moppen op die site

-MOP-
hahahaha
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 08:28   #11
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
De Duitse ambassade kon er wel om lachen.


Gelukkig zien ze de humor er nog van in.
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 11:23   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Duitsers zien humor van helmpje niet
Frank Seuntjens
Aachen - Het heeft er alle schijn van dat Duitsland zich tijdens het WK voetbal kan opmaken voor een invasie van met Wehrmachthelmen getooide Oranje-supporters. Onze oosterburen kunnen er niet om lachen.
Bild Zeitung zette gisteren al meteen de toon. Das geht zu weit. Wer stoppt diesen Schwachsinn?, kopte de boulevardkrant met koeienletters. De verontwaardiging in Duitsland is groot. Zeker nu berichten doorsijpelen dat in Nederland grif 4,95 euro wordt neergeteld voor zo'n 'nazihelm'. De Duitse ambassade in Den Haag mag er dan wel de schouders over ophalen (,,Ach, dit moet kunnen''), de gemiddelde burger vindt het smakeloos.

,,Wirklich unverschämt'', briest Rolf Tillmann (56) uit Heinsberg. ,,Waarom kunnen we het verleden niet eens laten rusten? Een voetbaltoernooi is een sportevenement, daar hoeven we de oorlog toch niet weer bij te slepen? Als het aan mij ligt, worden alle Nederlandse supporters met zo'n helm op hun domme kop al bij de grens teruggestuurd. Provocateurs kunnen we hier komende zomer niet gebruiken.''

Voor Gaby Detmold (34) uit Kaldenkirchen heeft Oranje zelfs afgedaan. ,,Ik hoop dat Nederland al in de eerste ronde wordt uitgeschakeld'', sist ze venijnig. ,,Jullie zijn totaal verkeerd bezig. Ze zeggen wel eens dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben. Nou, jullie dus ook niet. Die helmen zijn niet grappig, maar volledig misplaatst. En schei ook maar uit over jullie zogenaamde Toleranz, want die is ver te zoeken.''

Hans Dietz (82) uit Herzogenrath kan wel huilen, zegt hij. ,,Ik heb de oorlog meegemaakt en die heb ik echt niet gewild. Maar ik moest wel, ik had geen keus. Elke dag die ik soldaat was, heb ik vervloekt.'' Dietz ervaart de Nederlandse stormloop op de Duitse legerhelm daarom als ronduit kwetsend. Hij is bovendien doodsbang dat het beladen hoofddeksel tijdens het WK escalaties tot gevolg zal hebben. ,,Straks komt een stelletje malloten nog op het idee om keurig in het gelid het stadion binnen te marcheren en de Hitler-groet te brengen. Sieg heil, ruim zestig jaar na dato. Dat zou toch verschrikkelijk zijn. Daar kan ik nu al van wakker liggen.''

Ook Huub Stevens, trainer van Roda JC en eerder actief bij de Bundesligaclubs Schalke'04 en Hertha BSC kan de humor van de helm niet inzien. ,,Een gezonde rivaliteit hoort er bij. Maar niet op deze manier. Ik denk dat de voetbalbond dit zal gaan verbieden.''

Van het Oranjelegioen Margraten - de inmiddels internationaal bekende supportersschare die geen wedstrijd van het Nederlands elftal overslaat - hebben de Duitsers trouwens niks te duchten. Ook de Limburgse voetbalfans verafschuwen de nieuwste rage. ,,Het WK moet een grandioos feest worden. Wij gaan niet gehelmd, maar goedgemutst naar Duitsland.''

Bron: LD
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 12:14   #13
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Aanstellers
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 12:22   #14
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sieg heil
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 12:30   #15
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Die Duitsers hebben ook geen humor
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 12:40   #16
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

wat een zeikerds
toen die doitsers met zo'n carnavalsnummer kwamen dat nederland niet op het wk was ofzo, werd er toch ook niet zo'n probleem van gemaakt?

nu pakken we ze even terug, gaan ze janken
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 12:43   #17
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

ik kan me trouwens nog een wk98 herinneren dat die supporters uit Noorwegen met vikinghelmen door Parijs liepen

die Fransen maakten daar ook geen probleem van
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 14:44   #18
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
wat een zeikerds
toen die doitsers met zo'n carnavalsnummer kwamen dat nederland niet op het wk was ofzo, werd er toch ook niet zo'n probleem van gemaakt?

nu pakken we ze even terug, gaan ze janken
Ohne Holland fahren wir zu WM vind ik toch nog van een iets andere strekking dan Nazi-helmen persoonlijk. Ach, laat ze lekker met die helmen gaan, ze worden toch overhoop geschopt door die Duitsers, ik zal gaan traan laten om die maloten Ik zie het al voor me, die sukkels met die helmen in Leipzig......
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 15:02   #19
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er wordt weer van alles bijgehaald en volledig uit zijn verband getrokken
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 15:11   #20
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Er wordt weer van alles bijgehaald en volledig uit zijn verband getrokken
Inderdaad, belachelijk dat ze dit op de WOII betrekken!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 15:20   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Inderdaad, belachelijk dat ze dit op de WOII betrekken!
in die maten is dat wel belachelijk. Het is duidelijk dat het hier om een onschuldige replica gaat en niet om nazi helmen. Ik zie niet in waarom een historische onschuldige toespeling niet zou mogen. Hoeveel mensen voelen zich nu daadwerkelijk beledigd door een oranje helm met hup holland hup erop.


Als ik die duitse commentaren zo lees dan lijkt het haast wel of ze denken dat ze zelf slachtoffer waren in de Tweedewereldoorlog maar dat terzijde
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 15:20   #22
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

wat vervolgt hier op?

Oranje shawls met: Heil Holland Hup of shirtjes met oranje hakenkruisen?


(gejat uit de metro )
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 15:24   #23
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
in die maten is dat wel belachelijk. Het is duidelijk dat het hier om een onschuldige replica gaat en niet om nazi helmen. Ik zie niet in waarom een historische onschuldige toespeling niet zou mogen. Hoeveel mensen voelen zich nu daadwerkelijk beledigd door een oranje helm met hup holland hup erop.


Als ik die duitse commentaren zo lees dan lijkt het haast wel of ze denken dat ze zelf slachtoffer waren in de Tweedewereldoorlog maar dat terzijde
De maker zelf geeft al aan dat het 'op het randje' is. Dat geeft dus al aan dat er wel degelijk iets mee bedoeld wordt. Hij zei: 'we zouden nu toch in een tijdperk moeten zijn waarin er grappen over gemaakt kunnen worden'. Grappen over de Nazi's? Over de oorlog? Wat straks, grappen over de concentratiekampen en de holocaust? Waar eindigt het dan?

Overigens, ikzelf zou hem niet kopen maar ik lig er ook niet wakker van. Maar ik kan dan ook om heel veel dingen lachen die ook een stuk verder gaan dan dit. Er zijn echter mensen met minder relativeringsvermogen.

En wat betreft dat laatste: een ruime meerderheid van de Duitse bevolking was slachtoffer. Ik maak nu toch ook niet alle Amerikanen uit voor misdadigers omdat zij een leider hebben die in het rijtje Stalin/Hitler/Mao past?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 15:27   #24
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518


En wat betreft dat laatste: een ruime meerderheid van de Duitse bevolking was slachtoffer. Ik maak nu toch ook niet alle Amerikanen uit voor misdadigers omdat zij een leider hebben die in het rijtje Stalin/Hitler/Mao past?
Dus jij vindt Hitler net zo erg als Bush, met droge ogen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 15:28   #25
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Beiden zijn absolute misdadigers ja
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 15:33   #26
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Beiden zijn absolute misdadigers ja
niet te beargumenteren en nu terug naar de grote mensen wereld
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 15:42   #27
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
niet te beargumenteren en nu terug naar de grote mensen wereld
Beiden vallen onrechtmatig andere landen aan en zaaien daar dood en verderf. Of dat nu door een bombardement komt of door een gaskamer (om het even plat te zeggen) doet niet zo ter zake. En nu back ontopic
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 15:48   #28
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Beiden vallen onrechtmatig andere landen aan en zaaien daar dood en verderf. Of dat nu door een bombardement komt of door een gaskamer (om het even plat te zeggen) doet niet zo ter zake. En nu back ontopic
over geen relativeringsvermogen gesproken
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 16:16   #29
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik zeg toch niet dat ik er niet om kan lachen? Om zowel Adolf als om George's slechtheid kan ik lachen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 16:28   #30
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
ze worden toch overhoop geschopt door die Duitsers
die duitsers die al 4 jaar geen drol presteren bedoel je?
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 16:47   #31
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
die duitsers die al 4 jaar geen drol presteren bedoel je?
Ik had het meer over die hooligans in Leipzig Of dacht je dat Michael Ballack zelf een handje ging helpen?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2006, 20:06   #32
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Op de horecava afgelopen maandag en vandaag liep bijna iedereen met zo'n helmpje... Nou ja, ik vind dat je om zoiets niet moeilijk moet gaan doen. Vooral als je een biertje op heb *proost(*
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2006, 12:30   #33
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

kan me niks schelen hou toch niet van voetbal dat stomme ophef erover is alleen maar promotie..
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2006, 13:12   #34
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Toch vind ik dat je Bush niet met Hitler moet vergelijken
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2006, 13:45   #35
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Toch vind ik dat je Bush niet met Hitler moet vergelijken
Ik zie vele overeenkomsten. Beiden zijn in ieder geval massamoordenaars.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2006, 15:40   #36
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Beiden vallen onrechtmatig andere landen aan en zaaien daar dood en verderf. Of dat nu door een bombardement komt of door een gaskamer (om het even plat te zeggen) doet niet zo ter zake. En nu back ontopic
Is er ook nog sprake van enige gradatie, Bart? Of toch maar ongenuanceerd op dezelfde hoop?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2006, 18:00   #37
iNiMiNiMuIsJe
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
ik vind het ook wel grappig eigenlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2006, 18:31   #38
Bask
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kuthelmpje
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 10:42   #39
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Is er ook nog sprake van enige gradatie, Bart? Of toch maar ongenuanceerd op dezelfde hoop?
Uiteraard, maar soms moet je een beetje gecharcheerd uit de hoek komen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 16:49   #40
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik zie vele overeenkomsten. Beiden zijn in ieder geval massamoordenaars.
het is jammer dat sommige mensen te kortzichtig zijn waardoor ze zulke dommen opmerkingen maken als je namelijk een stak verder had gekeken en Bush niks had gedaan aan de probleme daar waren er over 10 jaar zeker weten veel erere dingen gebeurd en ook zeker weten met onschuldige mensen en dat vorkomt hij nu, mensen die hem een massamoordernaar noemen over vergelijken met hitler zijn dom.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 16:52   #41
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

stiekem ben ik ook dom dat ik er op reageer want het is toch nutteloos, ik moet eigenlijk gewoon het beeld die ik over een persoon heb aanpassen en verder gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2006, 13:48   #42
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Gisteren stond ik bij een wedstrijd in Duitsland tussen fans uit Oost-Duitsland. Toen ze hoorden dat ik uit Nederland kwam was de eerste vraag op een bepaald niet vriendelijke toon: heb jij ook zo'n oranje helm? Toen ik ontkennend antwoorde en zei dat ik ze debiel vond werd er overigens wel massaal bier voor me aangevoerd Enkelen opperden het idee om dan zelf maar de echte uniformen erbij aan te trekken
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 12:25   #43
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Kijk, dit is nu goede humor:

__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 12:59   #44
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat vind ik een grotere belediging voor een land dan zo'n helmpje
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 13:05   #45
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
dat vind ik een grotere belediging voor een land dan zo'n helmpje
Als jij het verschil tussen een nazi-helm en een deurmat niet ziet dan houdt elke discussie natuurlijk gelijk op
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 13:12   #46
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

ik vind dit eigenlijk ook een grotere belediging
je voeten afvegen aan de duitse kleuren

dan vond ik zo'n plastic helmpje toch leuker
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 13:13   #47
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Als jij het verschil tussen een nazi-helm en een deurmat niet ziet dan houdt elke discussie natuurlijk gelijk op
Wie beledig je met een oranje duitse helm en wie beledig je met een nationale vlag als deurmat. Daarmee beledig je het symbool van een natie en dus een volk.
Als de duitse helm compleet met hakenkruisen en ss logo's was dan zou het pas een belediging zijn, voor bijvoorbeeld Joden. De helm is ook geen nationaal symbool van Duitsland en dus is er duidelijk een verschil.

Ik vraag me trouwens af hoe jouw duitse "vrienden" reageren op het feit dat je een duitse vlag als deurmat kan kopen in Nederland
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 13:15   #48
Kwak
Lid
 
Kwak's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2003
Locatie: Waar je woont
Berichten: 1.445
Standaard

nounou jongens, niet zo soft worden...
een oud duits spreekwoord luid immers;
__________________
I gave up drugs, sex and alcohol.... Those were the worst 15 minutes of my life
Kwak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 13:29   #49
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Wie beledig je met een oranje duitse helm en wie beledig je met een nationale vlag als deurmat. Daarmee beledig je het symbool van een natie en dus een volk.
Als de duitse helm compleet met hakenkruisen en ss logo's was dan zou het pas een belediging zijn, voor bijvoorbeeld Joden. De helm is ook geen nationaal symbool van Duitsland en dus is er duidelijk een verschil.

Ik vraag me trouwens af hoe jouw duitse "vrienden" reageren op het feit dat je een duitse vlag als deurmat kan kopen in Nederland
Je begrijpt er echt he-le-maal niets van Het gaat hier helemaal niet om beledigen of wat dan ook. Het gaat hier om wat wel en niet kan. Een nazi-helm kan gewoon niet, dat is een duidelijke verwijzing naar de WO II, of die helm nu oranje geverfd is of grijs/zwart met SS-logo's. Een deurmat is puur ludiek. De Duitsers hebben zulk soort grapjes in het verleden ook wel eens gemaakt met molens en kazen. Jij snapt duidelijk het woord ludiek niet; wanneer gisteren bij de bekerwedstrijd Helmond Sport een groot doek maakt met de kaart van Nederland in het Rood-wit-blauw met de provincie Limburg in de kleuren van de Duitse vlag dan kan ik heel kwaad worden en me beledigd/gediscrimineerd voelen, maar ik kan ook glimlachen en het een goede grap vinden. Jij zou het waarschijnlijk zien als een rechtstreekse discriminerende uiting naar een heel volk (in dit geval een provincie), achja..


Persoonlijk zou ik zo'n mat niet kopen maar in het kader van ludieke humor en gezonde rivaliteit kan ik het wel waarderen. Je kwetst niemand ermee en je speelt nog humorvol in op het woordje Heimat. Niks mis mee dus!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 13:40   #50
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ten eerste zou ik lachen naar mensen die denken dat Nederland er zo uitziet.

ten tweede begrijp ik het heel goed, dat jij het nu gek vindt dat ik een vlag als deurmat gebruiken zie als een rechtstreekse belediging van een natie, zegt meer over jou dan over mij. Ik zou het iig niet goedkeuren als de Nederlandse driekleur als mat wordt verkocht.

Dan kan ik hier nu ook gaan beargumenteren dat het geen nazi helm is maar een wehrmacht helm en dus een onschuldige toespeling naar de periode 1940/1945, de hoofdoorzaak van de competitie tussen Nederland en Duitsland. Het is bovendien orgineler en ludieker dan een vlag als deurmat gebruiken wat ongetwijfeld al een keer gedaan is.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.