Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 30 March 2006, 14:44   #1
DionvH
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Profiel help!

Hallo mensen,
Ik zit met een probleem. Ik moet binnenkort een profiel kiezen, ik zit nu in 3 TVWO. Het leukst lijkt mij om Natuur & Gezondheid te doen, maar ik heb het gevoel dat ik het niet ga halen. Ik ben slecht in wiskunde. In natuurkune, scheikunde en biologie ben ik redelijk. Anders zou ik eventueel gaan voor Economie en Maatschappij, maar die vakken daarin spreken mij absoluut niet aan. Als vervolgopleiding wil ik misschien dierengeneeskunde doen of gewoon geneeskunde. Maar ik heb geen idee of ik het haal. Mijn interesses liggen meer naar de beta kant toe (behalve wiskunde) maar ik ben er niet goed in. Weet iemand wat ik moet doen?
Alvast bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2006, 15:20   #2
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

Als je geneeskunde wilt doen, zul je toch n&g moeten hebben..

Ik heb zelf eerst n&g gedaan, maar die vakken intereseerden me niet dus ben ik overgestapt naar e&m. e&m is wel een stukje makkelijker (vind ik). Je kunt het proberen.. als het niet lukt en je blijft zitten kan je alsnog e&m gaan doen. En als je economie12 in je vrije ruimte kiest dan kan je misschien nog over stappen als je merkt dat je het echt te moeilijk vind.
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2006, 18:28   #3
johandewit.nl
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow

wat is "TVWO" ?
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2006, 09:40   #4
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johandewit.nl
wat is "TVWO" ?
ja dat vroeg ik mij dus ook af ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2006, 10:47   #5
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Gewoon doen, ik kan de vakken ook niet. Ik doe zelfs N&T.
Zit inmiddels gewoon in de examenklas.. en Natuurkunde in de bovenbouw is heel anders al onderbouw. Wiskunde is wel veel moeilijker
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2006, 10:59   #6
Melisss
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je moet gewoon iets kiezen waarmee je verder wilt, gewoon bijles nemen voor wiskunde ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2006, 11:30   #7
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het maar onzin dat je op zo'n jonge leeftijd al een profielkeuze moet maken. De profielen lopen zo uiteen. Kies je het ene profiel, kun je later nooit meer een beroep doen wat in een ander profiel zit (of met veel moeite). En hoeveel mensen weten in de derde klas wat ze later willen worden?

Ik had ook gekozen voor een N&G profiel. Vooral omdat mijn vrienden het gingen kiezen en omdat mijn broer me het aanraadde.
Het profiel interesseert me niks, mijn cijfers zijn niet echt goed maar zeker niet slecht. Maar omdat jij het wel écht wil, is het zeker wel haalbaar. Gewoon doen dus! En je wil geneeskunde studeren, dan heb je wel een N profiel nodig.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2006, 22:40   #8
DionvH
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

TVWO staat voor tweetalig vwo, in het engels dus
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2006, 23:29   #9
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melisss
Je moet gewoon iets kiezen waarmee je verder wilt, gewoon bijles nemen voor wiskunde ofzo
idd

maar toch, als je in 3vwo al slecht bent in wiskundes (slecht = afgerond een 4 of lager gem.?) dan wordt het alleen maar lastiger, maar toch ik vind dat je gewoon moet doen waar je ook iets mee wilt.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2006, 12:12   #10
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Als je op de rest van je vakken voldoende staat lukt het wel.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2006, 12:36   #11
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DionvH
TVWO staat voor tweetalig vwo, in het engels dus
ah ja dat is van dat nieuwe gezeur ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2006, 11:18   #12
LaPirate
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou gewoon N&G gaan doen Als dat je het meest interesseert! Ik was in de derde best wel slecht in wiskunde eigenlijk, maar het gaat nu echt steeds beter. Zit nu in vwo6. Je moet gewoon elke dag er wat aan doen, ook al is het maar een kwartiertje Dan blijft het er beter inzitten zegmaar . En gewoon veel vragen als je et niet snapt! Suc6 drmee
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2006, 14:38   #13
Melisss
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je N&G met Ec1,2 hebt dan kan je ook bijna alles trouwens
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2006, 10:27   #14
Iessie
Stopwoordjesverslaafde
 
Iessie's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 October 2003
Berichten: 1.219
Standaard

als je iets echt graag wilt kan je t!
ik vind het wel een beetje raar, ik zit nu ook op t vwo in de 4de klas, en wij moeten nú pas een profiel kiezen. In de derde moesten wij een stroming (natuurstroom of maatschappijstroom) kiezen. En als de natuurkant niet lukte, kon je voor de kerstvakantie nog naar de maatschappijkant overschakelen (andersom ging niet).
Maargoed, je kan het er misschien ook even met een leraar (mentor, decaan) over hebben wat voor jou het beste is, zij helpen je daar vast heel goed mee.
__________________
Ik ben blond. Wat is jouw excuus?
Iessie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2006, 01:09   #15
piedro
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hier kun je de opleidingseisen voor diergeneeskunde bekijken:

http://www.vet.uu.nl/site/viavet/via...iavet_skeleton
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2006, 21:36   #16
Robins
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je de geneeskunde in wilt dan zal wiskunde toch niet zo'n probleem wezen. Je kunt dan toch gewoon het minste wiskunde kiezen (ik zit dan op havo maar ik kon half wiskunde kiezen) en de sbu's aanvullen met eventueel meer natuurkunde of een 2e extra vak?

Gewoon je best doen op biologie en scheikunde lijkt me het meest belangrijk voor de vervolgstudies die je wilt.

Wat ik met zekerheid kan aanraden: niet iets kiezen dat je niet interesseert. Interesse is de beste vorm van motivatie
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:49.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.