Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   voor de mensen die zelfmoord willen plegen. Whatever you do: don't kill yaself (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=13962)

Rijntje 5 June 2002 14:28

voor de mensen die zelfmoord willen plegen

ik kan niet zeggen tegen jullie, doe het niet . want als het in je hoofd zit dan haal je dat dr waarschijnlijk niet meer uit.

maar er zit vaak een oorzaak achter dingen die opgelost kunnen worden maar waar jij door je depressie niet meer aan kunt denken. als je dnekt over zelfmoord praat er dan met iemand over. een nuchter iemand die luisterd en je advies kan geven. vaak komen die mensen op een oplossing waar je niet helemaal aan gedacht heb en geven ze je een klein zetje in je rug.

------------------------------------------
Ik kan je niet tegenhouden
maar ook niet steunen,
niet met deze beslissing,
ik kan je alleen mijn schouder geven,
om op te leunen.
------------------------------------------

Er is een uitweg echt waar, al kun je het misschien niet zelf vinden, maar geef de moed niet op het leven is te mooi om het te stoppen. Misschien denk je wat lult dat kind nou...nog geen week geleden stond ik zelf met een mes op me polsen...elke minuut denk ik eraan, maar waarom wou ik me uit me lijden verlossen? ik ga dr alleen maar meer mensen mee pijn doen en ik ben nog jong. ik heb een heel leven voor me! ik weet heus wel dat het niet goed is als je zover bent. maar ik ga er aan werken. het leven heeft ook zijn goede kanten okal zul je die nu misschien niet zien. lat je hoofd niet hangen en kijk recht voor uit. JIJ bent een persoon een mens uit de maatschappij, en JIJ heb recht op een gelukkig leven

dus maar dr wat van....

lieve colafles 5 June 2002 14:43

Star

"What cha wanna be - when you grow up"
"What cha gonna do - when your time is up"
"What cha gonna say - when things go wrong"
"What cha wanna do - when you're on your own"

There's a road - long and winding
The lights are blindin' - but it gets there
Don't look back - don't give up

There's a silver linin' - it's out there somewhere
Everybody wants an answer - everybody needs a friend
We all need a shinin' star on which we can depend

So tonight we're gonna wish upon a star
We never wished upon before - (gotta find what you're looking for)

There'll be times - in your life
Ya when you' be dancin' n' shit - but you ain't gettin' it
But don't get disillusioned - no, don't expect too much

Cuz if what you have is all you can get
Just keep on tryin' - it just ain't happened yet
Everybody wants ta be winner - everybody has a dream
We all need a shinin' star when things ain't what they seem

N' so tonight we're gonna wish upon a star
We never wished upon before - (gotta get where your heading for)

Everybody wants some kindness - everybody needs a break
We all need a shinin' star when things get hard to take
N' so tonight we're gonna wish upon a star
We never wished upon before

Melch 5 June 2002 19:01

Veel te veel om te lezen....

Anyway, voor de mensen die zelfmoord willen plegen, waarom zou je? Er zijn te veel goede dingen in het leven, die moet je niet opgeven door de slechte dingen. En je vergeet misschien ook de mensen om je heen, die om je geven, en die je niet kunnen missen...

Don't do it...

Denden 100 piek 5 June 2002 19:02

Citaat:

Originally posted by Melch

Anyway, voor de mensen die zelfmoord willen plegen, waarom zou je? Er zijn te veel goede dingen in het leven, die moet je niet opgeven door de slechte dingen. En je vergeet misschien ook de mensen om je heen, die om je geven, en die je niet kunnen missen...

Zoals zovelen hier op het forum!

klootzak 5 June 2002 21:02

denk dat dit een topic is met een leuke bedoeling, maar zonder enig nut.

(could be wrong)

sweety_pauwtjuhh 5 June 2002 21:31

Citaat:

Originally posted by klootzak
denk dat dit een topic is met een leuke bedoeling, maar zonder enig nut.

(could be wrong)

dat heb je iid fout jah want dit geeft wel het gevoel dat er aan je gedacht wordt en dat je gesteund wordt...en dat ze je niet kwijt willen enz..dus tis echt niet nutteloos hoor :{

klootzak 5 June 2002 21:50

Citaat:

Originally posted by sweety_pauwtjuhh

dat heb je iid fout jah want dit geeft wel het gevoel dat er aan je gedacht wordt en dat je gesteund wordt...en dat ze je niet kwijt willen enz..dus tis echt niet nutteloos hoor :{

toen ik op dat punt stond (en das een tijd geleden)
had ik zeker geen oog voor dit soort dingen.

sweety_pauwtjuhh 5 June 2002 22:30

Citaat:

en ik wel :{ dus dat scheelt per persoon dus t topic kan wel nuttig wezen voor sommigen :{

!Y!US!C!30X 6 June 2002 07:44

Citaat:

Ik ben blij dat ik op zo'n forum me verhaal kan vertellen, tegen me 'vrienden' kan dat niet, me ouders niet, ben blij dat ik het hier wel kwijt kan, doet me toch goed, dus dit soort topics hebben zeker nut

someone 6 June 2002 17:06

idd, DOE HET NIET! je zult er velen waarvan je het niet gedacht had heeeeeeel erg veel pijn mee doen! ouders/familie/vrienden/ en jaja, de pesters, want hun weten niet wat zij jou aandoen, totdat het te laat is...

klootzak 6 June 2002 18:12

als je het doet het vrede met jezelf..

de mensen om je heen hebben al pijn genoeg als je dood bent.
niet dat dat belangrijk is maar ok.
Belangrijker is alles op een rijtje te hebben, als je niet ernstig ziek bent en toch zelfmoord wil plegen heb je dat niet, oftewel ga niet voor je tijd heen

Banaan 7 June 2002 09:26

ik heb ook soms wel neigingen...maar ik verlies de frustratie door te jackassen ofzow...of naar muziek luisteren...dat helpt bijmij :) nouja sterkte iedereen en niet doen hoor :(

Melch 7 June 2002 09:56

[QUOTE]ik heb ook soms wel neigingen...maar ik verlies de frustratie door te jackassen ofzow...of naar muziek luisteren.../QUOTE]

Ah damn, dat heb ik ook! Als ik me kut voel ga ik wazige dingen doen, die meestal pijn doen, maar dat lucht wel op...

Of muziek luisteren die me aan goede dingen doen denken, of aan bepaalde personen...

!Y!US!C!30X 7 June 2002 12:39

Citaat:

Originally posted by Banaan
ik heb ook soms wel neigingen...maar ik verlies de frustratie door te jackassen ofzow...of naar muziek luisteren...dat helpt bijmij :) nouja sterkte iedereen en niet doen hoor :(
muziek, als ik me shit voel(echt shit) luister ik 9 van de 10x People=Shit, daarna voel ik me daarna wel weer wat beter..
En soms verwond ik me zelf ook wel us(en dan niet door jackassen..:( )

Miss_Sweetgirl 7 June 2002 12:48

Citaat:

Don't do it...

jij begrijpt mij:D

Bebsy 7 June 2002 14:06

mooie woorden..

LoeLoe 7 June 2002 15:08

Jezus jullie hebben zeker zelf nog nooit voor dit soort zaken gestaan want anders ga je niet zeggen: Denk aan je ouders, aan je vrienden aan je school aan de goudvis..DAMN

Als jij werkelijk ZO depressief bent als sommigen zijn en dan nadenkt over zelfmoord dan boeit je die andere mensen echt niks meer hoor..alleen wat jij dan nog wil telt dan nog.

Nightwolf 7 June 2002 15:39

hmmm.....idd....jullie zeggen dan wel dat mensen die zelfmoord willen plegen egoistisch zijn maar kijk zelf eens wat je van die personen vraagt....dat vind ik ook wel egoistisch

Mr.Master 7 June 2002 20:42

Waarom jezelf van kant maken door tegenslagen. Als je je eigen leven wilt nemen door negatieve gebeurtenissen, waarom laat je jezelf dan niet weerhouden door positieve gebeurtenissen? Mensen hier op het forum geven om je.
Doe het niet, ook al lijkt het nog zo'n goed idee. De keus is ann jezelf, maar je ontneemt jezelf wel de kans op een leuk leven. Dood= geen leven

!Y!US!C!30X 7 June 2002 21:10

Citaat:

Originally posted by Mr.Master
Waarom jezelf van kant maken door tegenslagen. Als je je eigen leven wilt nemen door negatieve gebeurtenissen, waarom laat je jezelf dan niet weerhouden door positieve gebeurtenissen? Mensen hier op het forum geven om je.
Doe het niet, ook al lijkt het nog zo'n goed idee. De keus is ann jezelf, maar je ontneemt jezelf wel de kans op een leuk leven. Dood= geen leven

Jullie zeggen allemaal dat het zo simpel is om maar levend te blijven, maar dat is het niet, Ik en enkele anderen op het forum die zien het gewoon niet meer zitten..heb helemaal geen mooie dingen meer in z'n leven, echt nix meer, ik zie het niet meer zitten, wil verlost worden snap je? en de enige manier is zelfmoord denk ik..:( Ook al ik kan het gewoon niet, aan de ene kant wil ik het wel maar de andere kant weer niet, ik weet het niet meer met mijn zelf, ben erg verward en depri:(

klootzak 7 June 2002 22:06

Citaat:

gelul,

probeer je eens in te leven, en kijk of je dan zo kan denken, niet dus.

Zelfmoord het is klote, maar soms voor je gevoel een uitweg, een vlucht misschien, egoistisch niet, dat zijn al die mongolen die (vaak) op de achtergrond toekijken.
hetzelfde als iemand dood laten trappen en later over zinloos geweld janken.. (wat 80% van ons allen doet)

Als je zelfmoord wil plegen zit je in een Freakin circeltje, daar moet je uitstappen.

Melch 7 June 2002 23:16

Citaat:

Jezus jullie hebben zeker zelf nog nooit voor dit soort zaken gestaan want anders ga je niet zeggen: Denk aan je ouders, aan je vrienden aan je school aan de goudvis..DAMN
Mwah, ik kan niet zeggen dat ik het écht moeilijk had, maar ik heb ook wat dingen gehad waarvan ik dacht, moet dat nou echt zo? Ik ben opgepakt, probz met de politie, drugz problemen, school mocht ik niet verder, thuis altijd ruzie, ruzie met vrienden/vriendin (omdat je je kut voelt), mensen die je kent die sterven (3 in 1 maand, door kanker)...
Dat is ook niet echt een lekker leven, maar bedenk wel voordat je gaat zeuren dat je het niet goed hebt, dat het veel erger kan (uitzonderingen daargelaten!). De meeste van ons zijn toch gezond, hebben een dak boven hun hoofd, een warm bed, en goed te eten. Geen enge ziektes, waarin je je dood afwacht...

Het kan beter, maar het kan ook veel erger, denk daar over na. En wat ik ook belangrijk vind, is een goede vriend of vriendin waarmee je over je 'problemen' kan praten, zodat je er niet zelf mee zit, het lucht echt op. En als je het echt niet meer weet, er zijn zat instellingen die hulp verlenen aan dit soort mensen.

/

Mr.Master 8 June 2002 22:18

>gelul,

>probeer je eens in te leven, en kijk of je dan zo kan denken, >niet dus.

>Zelfmoord het is klote, maar soms voor je gevoel een uitweg, >een vlucht misschien, egoistisch niet, dat zijn al die mongolen >die (vaak) op de achtergrond toekijken.
>hetzelfde als iemand dood laten trappen en later over zinloos >geweld janken.. (wat 80% van ons allen doet)

>Als je zelfmoord wil plegen zit je in een Freakin circeltje, daar >moet je uitstappen

Wat ik zeg is gelul, hah, "als je zelfmoord wil plegen zit je in een freakin circeltje, daar moet je uitstappen"
En jij vindt dat ik er te gemakkelijk over denk?

Het hele probleem is dat de meesten zich helemaal niet in kunnen leven. Mensen die bereid zijn om zelfmoord te plegen zijn zo deressief, dat mensen die er niet mee zitten er niet bij kunnen met hun hoofd. Geloof me maar, ik heb het geprobeerd.

!Y!US!C!30X, ik snap wel waarom zelfmoord een optie lijkt te zijn, ik bedoel je komt niet zomaar met het idee om er een eind aan te maken. Melch zei het al: praat met iemand die je kunt vertrouwen. Op scholen heb je vertrouwenspersonen, psychologen zijn er altijd, een goede vriend of vriendin, iemand

Ton

!Y!US!C!30X 8 June 2002 22:30

Citaat:

>gelul,

>Zelfmoord het is klote, maar soms voor je gevoel een uitweg, >een vlucht misschien, egoistisch niet, dat zijn al die mongolen >die (vaak) op de achtergrond toekijken.
>hetzelfde als iemand dood laten trappen en later over zinloos >geweld janken.. (wat 80% van ons allen doet)

>Als je zelfmoord wil plegen zit je in een Freakin circeltje, daar >moet je uitstappen

Wat ik zeg is gelul, hah, "als je zelfmoord wil plegen zit je in een freakin circeltje, daar moet je uitstappen"

Het hele probleem is dat de meesten zich helemaal niet in kunnen leven. Mensen die bereid zijn om zelfmoord te plegen zijn zo deressief, dat mensen die er niet mee zitten er niet bij kunnen met hun hoofd. Geloof me maar, ik heb het geprobeerd.

!Y!US!C!30X, ik snap wel waarom zelfmoord een optie lijkt te zijn, ik bedoel je komt niet zomaar met het idee om er een eind aan te maken. Melch zei het al: praat met iemand die je kunt vertrouwen. Op scholen heb je vertrouwenspersonen, psychologen zijn er altijd, een goede vriend of vriendin, iemand

Ton

Psychologen lijkt me ook nix, en veel helpen zal het niet, maar ik heb een goeie vriendin waarmee ik erover kan hebben, zij helpt me, meer dan een psycholoog kan doen, en het idee van zelfmoord begint langzaam uit me hoofd te raken..
Langzaam begin ik toch te begrijpen dat ik er nog geen einde aan moet maken, ik heb een shitleven, maar er zijn nog genoeg mensen die om me geven.. zoals me ouders en die goede vriendin..dus ik kan het gewoon nog niet, mezelf vermoorden, ik doe helaas mezelf nog wel regelmatig pijn:{

Mr.Master 9 June 2002 11:57

Psychologen hebben niet een positieve uitstraling nee, mensen gaan daar lievere niet naartoe krijg ik het idee.

Dat je jezelf nog regelmatig pijn doet is op zich niet zo erg, je bent op de goede weg. Als je zo door blijft gaan raak je uiteindelijk uit je depressiviteit. Je bent niet in een keer er van af, dat duurt wel even. Goed te horen dat het al wat beter gaat.

Ton

Rijntje 9 June 2002 13:34

eve voor eerdere reacties:

ik weet zeker WEL hoe het is als je zelfmoord wil plegen...zeker wel...

Melch 9 June 2002 14:46

Anyway:
...zelfmoord sux...

klootzak 10 June 2002 14:21

Citaat:

>gelul,

--> ja

-->> ik geloof je want ik ken het

Ton

je hebt ook jezelf maar je zit in dat freaking circeltje daar moet je uitkomen..

zo simpel als het klinkt zo moeilijk als het is.

ahjah 11 June 2002 10:26

Mijn broertje heeft anderhalf jaar geleden zelfmoord gepleegd.Veel redenen haddie niet.Hij had ook wel wat beter na kunnen denken want allemachtig wat hebben de mensen die overblijven het er moeilij mee,al zou ik van mezelf af willen dan nog zou ik het niet doen,want hoe erg je die mensen pijn doet dan dats miss nog veel erger dan wanneer je blijft leven.T is al een tijd geleden maar nog heb ik als ik iets leukx doe altijd het beeld voor me van mn broerje terwijl hij daar hangt inm de kast met een touw om zn nek.Ik znap niet dat er mensen zijn die anderen zoiets aan willen doen,Egt niet.Denk daar maar es overna voor je zoiets doet.

Nightwolf 11 June 2002 10:28

Citaat:

Originally posted by Direwolf
hmmm.....idd....jullie zeggen dan wel dat mensen die zelfmoord willen plegen egoistisch zijn maar kijk zelf eens wat je van die personen vraagt....dat vind ik ook wel egoistisch
denken jullie daar maar over na :{

ahjah 11 June 2002 10:29

[QUOTE][QUOTE]Ik en enkele anderen op het forum die zien het gewoon niet meer zitten..heb helemaal geen mooie dingen meer in z'n leven, echt nix meer, ik zie het niet meer zitten, wil verlost wordenDie mooie dingen zijn er wel.Egt waar.Alleen moet je soms erg veel moeite doen om ze te ontdekken.

!Y!US!C!30X 11 June 2002 10:35

Citaat:

Originally posted by ahjah

Die mooie dingen zijn er wel.Egt waar.Alleen moet je soms erg veel moeite doen om ze te ontdekken.

Natuurlijk, er zijn wel mooie dingen, maar lang niet alles, en als je alleen maar tegenslagen krijgt, dan zie je het oppeens ook niet meer zitten:{

Melch 11 June 2002 20:25

Citaat:

en als je alleen maar tegenslagen krijgt
Maar alleen maar tegenslagen is wel een beetje wazig, er zijn altijd goede dingen weet je. Als ik me kut voel, kijk ik gewoon naar m'n slapende broertje (diez 4 jaar, word morgen btw 5) en dan denk ik, alles komt goed...

(klinkt faggy, maar is wel zo)

!Y!US!C!30X 11 June 2002 20:46

Citaat:

Maar alleen maar tegenslagen is wel een beetje wazig, er zijn altijd goede dingen weet je. Als ik me kut voel, kijk ik gewoon naar m'n slapende broertje (diez 4 jaar, word morgen btw 5) en dan denk ik, alles komt goed...

(klinkt faggy, maar is wel zo)

Zal mezelf ff als vb. noemen van vroeger..
Het goede is dat ik iets van me ouders ofzo krijg, of een broertje die nog aardig tegen me was, maar je gaat 5 dagen per week naar school, die volle dagen word je gepest, dat bedoel ik dus met tegenslagen..
En dan snap ik best dat lieve dingen je een goed gevoel geeft(zoals dat broertje van je)maar het is niet genoeg..
Een tegensloeg voelt bij mij ieder geval erger dan iets moois, en vooral als je depressief bent is het moeilijk om positief te blijven kijken..

klootzak 11 June 2002 21:46

Citaat:

denken jullie daar maar over na :{

en dan ?

stel dat ik het met je eens zou zijn ?

dus stel dat ik zei: Nee, het is niet egoistisch

wat dan ?

Nightwolf 11 June 2002 21:48

je moet t beseffen.....niet t zomaar met me eens zijn

klootzak 11 June 2002 21:52

Citaat:

Originally posted by !Y!US!C!30X

Zal mezelf ff als vb. noemen van vroeger..
Het goede is dat ik iets van me ouders ofzo krijg, of een broertje die nog aardig tegen me was, maar je gaat 5 dagen per week naar school, die volle dagen word je gepest, dat bedoel ik dus met tegenslagen..
En dan snap ik best dat lieve dingen je een goed gevoel geeft(zoals dat broertje van je)maar het is niet genoeg..
Een tegensloeg voelt bij mij ieder geval erger dan iets moois, en vooral als je depressief bent is het moeilijk om positief te blijven kijken..

daar heb je zeker gelijk in het is een uitgebreide schets van "het Freaking circeltje" waar je in zit.
ik bedoel als iemand tegen mij lul zegt, kleineert of wat dan ook ga ik of in de aanval (en ja, meestal ben ik zo'n gifkikker) of ik lach erom maar echt lang zal ik er niet meer zitten.
als ik depressief zou zijn, blijft dat veel meer steken en malen.

maargoed, dan heb je dus het probleem, maar geen oplossing.

ahjah 12 June 2002 11:00

lieve mensen ik wil nie klagen en ook nie zielig overkomen maar mijn opa en mn broertje zijn vorig jaar gestorven mijn vader heeft kanker en ligt op sterven mijn egte moeder ken ik nie en mn stiefmoeder is een trut.Maar tog die dingen denk ik soms wel eens zijn genoeg om zelfmoord te plegen.Maar aan de andere kant....ik heb een lieve vriend lieve broertjes en ook dingen die wel fijn zijn.Probeer die dingen te zoeken dan zul je zien dat je ook redenen heb om op asarde te blijven

Melch 12 June 2002 19:44

Het leven is ook niet altijd makkelijk. Maar je hebt altijd momenten dat je echt blij bent dat je nog leeft...

klootzak 13 June 2002 20:40

Citaat:

je moet t beseffen.....niet t zomaar met me eens zijn
ook dan
wat is je punt ?

DeathsProfet 15 June 2002 16:44

De Oplossing

1 Bijlage(en)
iedereen zegt wel: zelfmoord lost niets op....
maar waarom niet?
je problemen zijn weg, de zorgers voor je problemen (in dit geval mijn pijn slaande ouders) hebben voor de rest van hun leven een schuldgevoel,
en bovenal: wie kan je pijn doen als je dood bent???????????????

Foetsy 15 June 2002 16:48

hehe, ik zei toch dat de wereld verhakt is

Melch 15 June 2002 19:05

FLIKKER NOU EENS OP MET DE WERELD IS KUT, HET LEVEN IS SLECHT, IK WIL DOOD!

Okay als je het echt erg hebt, mag je iets zeggen, maar als je van die KLOTE PROBLEMEN HEBT MAG JE NIKS ZEGGEN!!! Het leven is nog godferdomme goed DUS ZEIK NIET

SHIT WEET JE?

Foetsy 15 June 2002 19:08

hehehe, doe relaxed man, de wereld is al verkut genoeg
zijn kloteproblemen niet erg dan??

Melch 15 June 2002 19:30

Citaat:

de wereld is al verkut genoeg
Nee die zijn niet erg... Natuurlijk, leuk is het niet, maar het kan erger, het kan veeeel erger...

klootzak 15 June 2002 20:16

Re: De Oplossing

Citaat:

Originally posted by DeathsProfet
maar waarom niet?
je problemen zijn weg, de zorgers voor je problemen (in dit geval mijn pijn slaande ouders) hebben voor de rest van hun leven een schuldgevoel,

dus ?

je baseerd je op een aaname ik geloof niet dat er wat is na de dood, dat zegt niet dat dat een feit is.
kan ook wel zo zijn.
en daarbij als jou ouders jou slaan, hadden die neukers nooit kinderen moeten krijgen, een aangifte bij de politie lost het ook op.

klootzak 15 June 2002 20:17

Citaat:

Originally posted by Foetsy
hehe, ik zei toch dat de wereld verhakt is
ik zei toch al dat dat gelul was.

klootzak 15 June 2002 20:18

Citaat:

Originally posted by Foetsy
hehehe, doe relaxed man, de wereld is al verkut genoeg

die zijn niet erg nee, die zijn klote.

Plankje 15 June 2002 20:21

mensen kom op zeg. Dit is een serieuse discussie ga dan alsjeblieft niet flamen, watn dan verpest je t alleen nog meer voor de anderen...

Bobba. 15 June 2002 22:37

Ik denk dat heel veel mensen denken aan zelfmoord als ze even heel erg pissig sijn, of genaait voelen. Maar achteraf ben je toch blij dat je het niet gedaan hebt, en zie je toch in dat de reden waarom je het wou doen eigenlijk niet blijkt te zijn, of minder erg in ieder geval.

Melch 16 June 2002 11:45

Ja precies, dat heeft iedereen wel eens wanneer ze bv ruzie hebben met mensen van wie ze houden, of wanneer alles verkeerd lijkt te gaan...
Maar als ik nadenk, ben ik blij dat ik leef!

!Y!US!C!30X 16 June 2002 15:31

Re: De Oplossing

Citaat:

Originally posted by DeathsProfet
maar waarom niet?

Je doet je familie pijn, emotionele pijn, ondanks je er niet meer bent..
Enneh dat plaatje die is goed, Cof roelt..
Weet alleen niet wat het met het onderwerp te maken heeft..:?
btw de muziek helpt me wel, van cof onder andere, om niet zelfmoord te plegen..:{

Linnea 16 June 2002 16:58

kvin heel mooi van mandy dat ze dit heeft begonne, om ze gewoon te vertelen dat er iemand is die aan ze denkt, en ze probeert te begrijpen. Er ook voor te zijn ik heb ook nog een songtekst voor ze:
Guns 'N Roses - Don't Cry

If we could see tomorrow
What of your plans
No one can live in sorrow
Ask all your friends
Times that you took in stride They're
back in demand
I was the one who's washing
Blood off your hands
Don't you cry tonight I still love you baby Don't you cry tonightDon't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry tonight
I know the things you wanted
They're not what you have
With all the people talkin' It's drivin' you mad
If I was standin' by you
How would you feel
Knowing your love's decided
And all love is real...baby
Don't you cry tonight
Don't you cry tonight
I thought I could live in your world
As years all went by
With all the voicesI've heard
Something has died
And when you're in need of someone
My heart won't deny you
So many seem so lonely
With no one left to cry to baby
And don't you cry
Don't you ever cry
Don't you cry tonight
Baby maybe someday Don't you cry
Don't you ever cry Don't you cry Tonight
Jo,

I will.. be here.. when you need.. be silent, to listnen to the words you wish you could say.. To cry the tears you are so brave to keep.

Bloemetjeh 23 June 2002 10:00

Citaat:

Originally posted by Ruffryder
Ik denk dat heel veel mensen denken aan zelfmoord als ze even heel erg pissig sijn, of genaait voelen. Maar achteraf ben je toch blij dat je het niet gedaan hebt, en zie je toch in dat de reden waarom je het wou doen eigenlijk niet blijkt te zijn, of minder erg in ieder geval.
en zie je toch in dat de reden waarom je het wou doen eigenlijk niet blijkt te zijn, of minder erg in ieder geval?
Ik denk niet dat mensen zelfmoord plegen
om minder erge dingen of odat ze even pissig zijn....
Meestal plegen mensen zelfmoord om
de problemen in hun leven...
Ze denken dan dat dit de enige uitweg is.
Die mensen zien de zin van het leven niet
meer in.
Je hebt wel gelijk dat mensen achteraf denken van
ik ben blij dat ik nog leef.
Maar als je het zo es bekijkt zie je ook
wel dan mensen zelfmoord plegen om bijv.
een relatie die is uitgegaan...
Een goede vriend van mij heeft dat ook gedaan
omdat z'n vriendin het had uitgemaakt :(
Heb ik het heel moeilijk mee gehad.
Je moet je leven niet beeindigen omdat je vriend/vriendin
het heeft uitgemaakt..oke tis altijd wel kut als ze dat doen
maar je hebt je hele leven voor je..en er zullen nog zat
vriendjes en vriendinnen komen.
Had ik ook tegen hem gezegd..maar hij geloofde er niet
meer in..Ik heb hem het geprobeerd uit z'n hoofd te praten
Ik dacht dat hij het niet meer wilde maar 'S avonds deed
hij het nog...ik heb het zelfs zien gebeuren...ik stond buiten
nog te praten met een andere goede vriend van hem..:'(
Nja...Als mensen eenmaal zelfmoord willen plegen is
het moeilijk om het ze uit hun hoofd te laten zetten..

DarkSilence 26 June 2002 11:35

Ik heb zelf een hele tijd in zo'n situatie gezeten, maar boy ben ik blij dat ik in die tijd nooit de middelen of het lef heb gehad om mezelf van kant te maken. Ik was heel onzeker, dat geld voor meer mensen die over zelfmoord denken. Ik deed ook bijna nix, had geen vrienden en werd altijd gepest. Echt ik heb me een hele tijd kut gevoelt, met m'n ouders heb ik ook nooit overweg gekunt. m'n beste vriend was bij wijze van spreken m'n goudvis. Maar nu is dat anders, ik heb echt lol in m'n leven, ik moet er niet aan denken dat ik er vroeger een eind aan had gemaakt. Het leven heeft nog zoveel te bieden vooral als je jong bent. Ik heb ook veel meer zelfvertrouwen gekregen. en ik ben veel vaker vrolijk. En weetje hoe dat komt?! Ik kreeg 1 (jah, 1 maar) hele goede vriend, ineens wist ik wat het was als iemand om je geeft. echt vrienden redden levens. soms is dat voor mensen niet genoeg. voor mij was dat gelukkig wel zo, maar veel meer tegenslagen had ik niet kunnen hebben. Maar geloof me, het is het niet waard. Want wat ben ik blij dattik nog leef, ik kijk uit naar wat er nog komen gaat. In die jaren dat ik depri was klomk dit echt alien... maar tis echt zo.

Manderijn je bent een prachtmens! Mensen zoals jij zijn toch mensen die levens redden. En ik denk dat deze topic wel helpt. vooral omdat ook mensen met ervaring hun mening kunnen geven. Ik weet uit ervaring dat je er 100% van overtuigd ben dat het nooit meer goed komt, en niemand kan dat uit je hoofd praten. Maar vrienden kunnen je stuinen in moeilijke tijden en dat heeft mij geholpen. En ik denk, dat je onbewust toch de dingen die je leest opneemt. En neej, je denkt idd niet aan anderen op zo'n moment. Dat kan je nix meer schelen. Maar dit soort berichten zeggen je toch dat ieder mens gewaardeert wordt door anderen. en de reden waarom je het dan eventueel niet zou doen is dan omdat je je eigen leven gaat waarderen, niet omdat je medelijden hebt met je medemens. Dit kan natuurlijk wel zo zijn als je een geval van zelfmoord hebt meegemaakt.

Ik wil bij deze iedereen die andere hiermee probeert te helpen zeggen: "jullie zijn prachtmensen! Wereldverbeteraars op kleine schaal"
En ik meen dit echt!

Liefs,
René (een weer helemaal gelukkige jongen)

Forza_vitesse 28 June 2002 11:27

Re: voor de mensen die zelfmoord willen plegen

Citaat:

Originally posted by manderijn
voor de mensen die zelfmoord willen plegen. Whatever you do: don't kill yaself

nou omdat je het zo lief vraagt dan

28 June 2002 18:42

Als je zelfmoord wil plegen, PRAAT er met iemand over, hoe moeilijk t ook is...
Ik WEET hoe t voelt, om in zo'n situatie te zitten, maar er is ALTIJD een oplossing...
Ik heb t zelf meegemaakt, heb heel erg veel shit gehad bij mijn biologische ouders, mijn mentor heeft met me gepraat, en samen met haar ben ik naar 't AMK gegaan, waar ik verder ben geholpen...
Mijn leven is nog steeds niet fantastisch, maar ik ben op weg...
Dus mensen, als je zelfmoord wil plegen praat er met iemand over, zelf kom je er niet uit...

klootzak 28 June 2002 23:57

Originally posted by DarkSilence
Ik heb zelf een hele tijd in zo'n situatie gezeten, maar boy ben ik blij dat ik in die tijd nooit de middelen of het lef heb gehad om mezelf van kant te maken. Ik was heel onzeker, dat geld voor meer mensen die over zelfmoord denken.

ben ik niet met je eens.

Ik deed ook bijna nix, had geen vrienden en werd altijd gepest. Echt ik heb me een hele tijd kut gevoelt, met m'n ouders heb ik ook nooit overweg gekunt. m'n beste vriend was bij wijze van spreken m'n goudvis.

herkenning toch wel vrijveel alhoewel die "goudvis" gevoelsmatig was, in realiteit hield ik gewoon mezelf voor de gek.

Manderijn je bent een prachtmens! Mensen zoals jij zijn toch mensen die levens redden. En ik denk dat deze topic wel helpt. vooral omdat ook mensen met ervaring hun mening kunnen geven.

nou, hoeft dat niet per defenitie een voordeel te zijn, sterker nog kan ook andersom.

Ik weet uit ervaring dat je er 100% van overtuigd ben dat het nooit meer goed komt, en niemand kan dat uit je hoofd praten.

niet mee eens, door ervaring.

Maar vrienden kunnen je steunen in moeilijke tijden en dat heeft mij geholpen. En ik denk, dat je onbewust toch de dingen die je leest opneemt. En neej, je denkt idd niet aan anderen op zo'n moment. Dat kan je nix meer schelen. Maar dit soort berichten zeggen je toch dat ieder mens gewaardeert wordt door anderen. en de reden waarom je het dan eventueel niet zou doen is dan omdat je je eigen leven gaat waarderen, niet omdat je medelijden hebt met je medemens. Dit kan natuurlijk wel zo zijn als je een geval van zelfmoord hebt meegemaakt.

misschien, maar denk dat als je bijvoorbeeld gepest wordt, je de negatieve dingen veel beter onthoud dan dit.
denk niet dat een topic als dit op zichzelf levens redt.

Ik wil bij deze iedereen die andere hiermee probeert te helpen zeggen: "jullie zijn prachtmensen! Wereldverbeteraars op kleine schaal"
En ik meen dit echt!

Leuk, maar als de veroorzakers in de meerderheid zijn heb je dr nog geen fuck aan.

Liefs,
René (een weer helemaal gelukkige jongen)

dark-annetje 2 July 2002 09:35

Re: Re: De Oplossing

Citaat:

Originally posted by !Y!US!C!30X

Je doet je familie pijn, emotionele pijn, ondanks je er niet meer bent..
Enneh dat plaatje die is goed, Cof roelt..
Weet alleen niet wat het met het onderwerp te maken heeft..:?
btw de muziek helpt me wel, van cof onder andere, om niet zelfmoord te plegen..:{

Foetsy 2 July 2002 19:22

ok jongens, ik spreek hier namens DeathsProfet, dus niet op mij beginnen te zeiken (z'n comp begon te flippen)

z'n ouders slaan niet heel hard, dus aangifte bij de politie helpt niet (het zit hem in de psychische schade denk ik),
'maar het doet pijn om te voelen hoe je ouders je soms haten' (dat bedoel ik)
hij heeft wel ruzie met z'n ouders
dat plaatje van CoF wil ie bij z'n naam en Cradle of Filth helpt hem ook.
En volgens hem is de wereld ook verhakt (jaja)

LoeLoe 4 July 2002 12:44

Mjah gister kreeg ik ook ineens via via door dat iemand die ik ken WEER zelfmoord wou plegen (mjah degene waar ik het over heb, weet dat zelf dondersgoed)..en weet je. Het gaat thuis fout, echt fout met me. Maar weet je, toch blijf ik er happy en alles onder, hoe stom dat ook klinkt.

Ik ben pissig op diegene geworden..en waarom? Omdat ik vond dat hij gewoon GEEN goeie reden had voor zelfmoord. Weet je, als je van je 2e t/m je 17e sexueel bent misbruikt door je vader ofzo..als je dan tege me zegt: Mo ik wil nie meer..dan kan ik daar begrip voor hebben. Maar niet voor een stomme reden als: Ik word nu gepest, ik kan geen vriendin krijgen etc etc. Damn je bnet 18 een heel leven voor je..je leeft nog +/- 70 jaar je heb nog zoooolang de tijd. Ik bedoel..DAMN.
Kijk dan naar al die mensen aan de andere kant van de wereld die niet vrijwillig doodgaan maar kapot gaan aan de honger...kijk daar dan eens naar! Zij kiezen er niet eens vrijwillig voore n jij wil gewoon dood?! DOM

Als je aan zelfmoord zit te denken kun je eigenlij alleen al die negatieve dingen zien die je tot nu toe meegemaakt hebt, maar kijk ook eens naar de positieve dingen! Zoals wat ik al eerder las over dat broertje van 4...zoiets zet je echt wel aan het denken hoor:{

Jijzelf bent dan een jaar of 17 en je bent het leven echt helemaal beu, maar dan zie je je broertje van 4 dat nog een heel leven voor zich heeft en je hoopt diep in je hart dat hij dadelijk over 12 jaar niet in dezelfde situatie zit.

-neo- 8 July 2002 11:44

goed gesproken(en dat meen ik)

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:36.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.