|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
ik kan niet zeggen tegen jullie, doe het niet . want als het in je hoofd zit dan haal je dat dr waarschijnlijk niet meer uit.
maar er zit vaak een oorzaak achter dingen die opgelost kunnen worden maar waar jij door je depressie niet meer aan kunt denken. als je dnekt over zelfmoord praat er dan met iemand over. een nuchter iemand die luisterd en je advies kan geven. vaak komen die mensen op een oplossing waar je niet helemaal aan gedacht heb en geven ze je een klein zetje in je rug. ------------------------------------------ Ik kan je niet tegenhouden maar ook niet steunen, niet met deze beslissing, ik kan je alleen mijn schouder geven, om op te leunen. ------------------------------------------ Er is een uitweg echt waar, al kun je het misschien niet zelf vinden, maar geef de moed niet op het leven is te mooi om het te stoppen. Misschien denk je wat lult dat kind nou...nog geen week geleden stond ik zelf met een mes op me polsen...elke minuut denk ik eraan, maar waarom wou ik me uit me lijden verlossen? ik ga dr alleen maar meer mensen mee pijn doen en ik ben nog jong. ik heb een heel leven voor me! ik weet heus wel dat het niet goed is als je zover bent. maar ik ga er aan werken. het leven heeft ook zijn goede kanten okal zul je die nu misschien niet zien. lat je hoofd niet hangen en kijk recht voor uit. JIJ bent een persoon een mens uit de maatschappij, en JIJ heb recht op een gelukkig leven dus maar dr wat van.... |
![]() |