Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Prinsjes dag en de koffer? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=36581)

TheGroovMaster 16 September 2003 22:11

Prinsjes dag en de koffer?

Sjees, wat gebeurt er nu toch met nederland!! ik vind het echt nix wat dit kabinet nu allemaal flikt. Veel teveel bezuinigen, dat kan noooit goed gaan gewoon!!!
Ow en wat hoorde ik, ze willen studie financiering ook gaan afschaffen!! wat een homo's hoe moet ik dan me boeken ed gaan betalen!?!? :kwaaist:

als ik er wat aan zou kunnen doen zou ik een nieuwe kabinet verlangen of referenda houden want dit is echt nix.. sorry als ik te weinig argumenten heb maar ik vind dit niet door de beugel kunnen, we beginnen straks nog op een 3e wereld land te lijken.

Nightwolf 16 September 2003 22:13

nondeju, gaat dat werkelijk door? wat een leijers zeg :notgood:

eneri 17 September 2003 07:20

ga mee protesteren zaterdag :p

sk888er 17 September 2003 07:28

ik vind het zo doordacht gedaan allemaal alles is zo afgesproken daar in het kabinet dat alles wat er veranderd voor hun nix minder word. hun moeten namelijk nog wel in die dure bmw's kunne rijden8|

Setragasj 17 September 2003 15:04

Re: Prinsjes dag en de koffer?

Citaat:

Originally posted by TheGroovMaster

Ow en wat hoorde ik, ze willen studie financiering ook gaan afschaffen!! wat een homo's hoe moet ik dan me boeken ed gaan betalen!?!? :kwaaist:

nee ze willen de studiefinanciering verlagen als je slecht gaat op school geloof ik.
en als je goed gaat willen ze het gaan verhogen.
want veel mensjes die studiefinanciering krijgen en hun studie verneuken is t zonde van de financiering.
en met die verhoging krijg je meer motivatie.

dit was het plan in ieder geval, ik weet niet of dit in dat leuke verhaaltje 'van beatrix onze koningin' stond, want daar heb k niet naar geluisterd.

maar fuck die bezuinigingen.

The6thgate 17 September 2003 15:09

in de krant vanochtend stond dat er maatregelen worden genomen tegen mensen die stoppen met de opleiding.
nu kun je na het eerste jaar nog stoppen zonder dat je je studiefinanciering hoeft terug te betalen, maar na 2004 moet je het gewoon terug betalen:{
lekker dan, ik wou misschien eind dit schooljaar stoppen:{

Setragasj 17 September 2003 15:12

tering waar gaat het heen met dit kutland

Clauw 17 September 2003 18:41

er zou toch een prestatiebeurs komen ofzo? als je niet goed presteert op school moet je je alles terugbetalen..
maar het Centraal Plan Bureau stelde voor aan het kabinet dat studiefinanciering helemaal weggaat en een lening wordt.. en dat de OV ook weggaat.
Verder ben ik het ook niet eens met wat het kabinet allemaal van plan is.. :notgood: op http://www.sp.nl/reacties_alarmBII.stm kun je ook reacties lezen van mensen die naar SP hebben gebeld of gemaild.

The6thgate 17 September 2003 18:58

als stufi weg gaat en ov ook kan vrijwel iedereen wel kappen met studeren

Clauw 17 September 2003 19:02

Citaat:

Originally posted by The6thgate
als stufi weg gaat en ov ook kan vrijwel iedereen wel kappen met studeren
idd :[ Quote van de SP site:"Studeren is alleen nog voor de rijken,". :|

Karentjeuh... 17 September 2003 19:06

Kom gewoon allemaal in België wonen! :)

:respect: :thumbsup: :wave:

Assasin 17 September 2003 19:17

Citaat:

Originally posted by Clauw
idd :[ Quote van de SP site:"Studeren is alleen nog voor de rijken,". :|
De SP site ?!? Kun je ook nog een site geven waar dit soort opmerkingen wordt onderbouwd? Want de site van een populistisch volkspartijtje dat veel schreeuwt maar het zelf niet beter weet is niet echt betrouwbaar.

Dimas 17 September 2003 19:28

Citaat:

Originally posted by Assasin
De SP site ?!? Kun je ook nog een site geven waar dit soort opmerkingen wordt onderbouwd? Want de site van een populistisch volkspartijtje dat veel schreeuwt maar het zelf niet beter weet is niet echt betrouwbaar.
ons geweldig kabinet vind ik ook niet betrouwbaar zonder toekomstplannen

Assasin 17 September 2003 19:35

Citaat:

Originally posted by Dimas
ons geweldig kabinet vind ik ook niet betrouwbaar zonder toekomstplannen
Ik vertrouw ze meer dan de SP, een populistisch volkspartijtje dat op onderbuikgevoelens inspeelt, een naief wereldbeeld, een maoistisch verleden, veel schreeuwt zonder dat te onderbouwen en niet beter dan de LPF is.

0Vera 17 September 2003 20:26

Bezuinigen, bezuinigen. Ik vind al die regelingen tien keer bullshit. Ik las bijvoorbeeld over IVF dat de eerste tien behandelingen eerst gratis waren en ze dat nu teruggedraaid was naar de eerste behandeling voor eigen rekening en de tweede en derde vergoed in het ziekenfonds. Ik vind het eerlijk gezegd uberhaupt onzin dat dit erin zat. et is persoonlijk, weet ik, maar dit vind ik meer een bewuste keuze voor ongewild kinderlozen, en geen noodzaak die in het ziekenfonds thuishoort...

Maar dat over stufi en ov vind ik echt heel erg :| deze waren juist bedoeld om minder rijke, maar wel begaafde kinderen de kans te bieden toch te studeren.
een prestatiebeurs vind ik op zich wel fair, als je de stufi echt voor je studie gebruikt is dat prima, daar is ie voor, dan kun je dat ook moeiteloos aantonen, en zo niet dan heb je er dus geen recht op :wave:

[edit] ik vind het kabinet ook tien keer niks :no:

ook dat gedoe met alle vangnetten die Nederland rijk is, de AOW, WW, bijstand enz. Daar hebben allemaal mensen hun leven lang voor betaald en wat krijgen ze ervoor terug? Ze worden gekort! mensen die langer dan 5 jaar in de WW zitten gaan in de bijstand en blabla. Luister eens, daar hebben hardwerkende mensen die nu door de recessie op straat staan nu juist recht op!
EN dan die buitenlanders die geen reet hebben betaald en wel in de WW zijn beland hebben wel alle profijt gekregen. Nou mooi is dat 8|

Clauw 17 September 2003 21:04

Citaat:

Quote is niet van de SP zelf maar van mensen die gereageerd hebben op de Troonrede van gisteren. Misschien had ik dat erbij moeten zetten sorry :*

Dimas 18 September 2003 08:16

Citaat:

Ik vertrouw ze meer dan de SP, een populistisch volkspartijtje dat op onderbuikgevoelens inspeelt, een naief wereldbeeld, een maoistisch verleden, veel schreeuwt zonder dat te onderbouwen en niet beter dan de LPF is.
Ons kabinet bezuinigt nu ook hard zonder goed te onderbouwen. Volgens mij is er geen enkele burger die in Nederland weet wat er na 2007 gebeurd als al die bezuinigingen (als het goed is) wat minder worden. Niemand heeft nog toekomstplannen gezien. Ik zou willen dat ons kabinet op z'n minst een beetje toekomstvisie zou laten zien

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:04.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.