Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 September 2003, 22:11   #1
TheGroovMaster
Über Mensch

TheGroovMaster's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard Prinsjes dag en de koffer?

Sjees, wat gebeurt er nu toch met nederland!! ik vind het echt nix wat dit kabinet nu allemaal flikt. Veel teveel bezuinigen, dat kan noooit goed gaan gewoon!!!
Ow en wat hoorde ik, ze willen studie financiering ook gaan afschaffen!! wat een homo's hoe moet ik dan me boeken ed gaan betalen!?!? :kwaaist:

als ik er wat aan zou kunnen doen zou ik een nieuwe kabinet verlangen of referenda houden want dit is echt nix.. sorry als ik te weinig argumenten heb maar ik vind dit niet door de beugel kunnen, we beginnen straks nog op een 3e wereld land te lijken.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2003, 22:13   #2
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

nondeju, gaat dat werkelijk door? wat een leijers zeg
Oud 17 September 2003, 07:20   #3
eneri
Guest

Standaard

ga mee protesteren zaterdag
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 07:28   #4
sk888er
Guest

Standaard

ik vind het zo doordacht gedaan allemaal alles is zo afgesproken daar in het kabinet dat alles wat er veranderd voor hun nix minder word. hun moeten namelijk nog wel in die dure bmw's kunne rijden
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 15:04   #5
Setragasj
mycodenameis:edman

Setragasj's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard Re: Prinsjes dag en de koffer?

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster

Ow en wat hoorde ik, ze willen studie financiering ook gaan afschaffen!! wat een homo's hoe moet ik dan me boeken ed gaan betalen!?!? :kwaaist:
nee ze willen de studiefinanciering verlagen als je slecht gaat op school geloof ik.
en als je goed gaat willen ze het gaan verhogen.
want veel mensjes die studiefinanciering krijgen en hun studie verneuken is t zonde van de financiering.
en met die verhoging krijg je meer motivatie.

dit was het plan in ieder geval, ik weet niet of dit in dat leuke verhaaltje 'van beatrix onze koningin' stond, want daar heb k niet naar geluisterd.

maar fuck die bezuinigingen.
Oud 17 September 2003, 15:09   #6
The6thgate
Lid

The6thgate's Avatar

Standaard

in de krant vanochtend stond dat er maatregelen worden genomen tegen mensen die stoppen met de opleiding.
nu kun je na het eerste jaar nog stoppen zonder dat je je studiefinanciering hoeft terug te betalen, maar na 2004 moet je het gewoon terug betalen
lekker dan, ik wou misschien eind dit schooljaar stoppen
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 15:12   #7
Setragasj
mycodenameis:edman

Setragasj's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

tering waar gaat het heen met dit kutland
Oud 17 September 2003, 18:41   #8
Clauw
Lid

Standaard

er zou toch een prestatiebeurs komen ofzo? als je niet goed presteert op school moet je je alles terugbetalen..
maar het Centraal Plan Bureau stelde voor aan het kabinet dat studiefinanciering helemaal weggaat en een lening wordt.. en dat de OV ook weggaat.
Verder ben ik het ook niet eens met wat het kabinet allemaal van plan is.. op http://www.sp.nl/reacties_alarmBII.stm kun je ook reacties lezen van mensen die naar SP hebben gebeld of gemaild.
Clauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 18:58   #9
The6thgate
Lid

The6thgate's Avatar

Standaard

als stufi weg gaat en ov ook kan vrijwel iedereen wel kappen met studeren
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 19:02   #10
Clauw
Lid

Standaard

Citaat:
Originally posted by The6thgate
als stufi weg gaat en ov ook kan vrijwel iedereen wel kappen met studeren
idd Quote van de SP site:"Studeren is alleen nog voor de rijken,".
Oud 17 September 2003, 19:06   #11
Karentjeuh...
Guest

Standaard

Kom gewoon allemaal in België wonen!

:respect:
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 19:17   #12
Assasin
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Clauw
idd Quote van de SP site:"Studeren is alleen nog voor de rijken,".
De SP site ?!? Kun je ook nog een site geven waar dit soort opmerkingen wordt onderbouwd? Want de site van een populistisch volkspartijtje dat veel schreeuwt maar het zelf niet beter weet is niet echt betrouwbaar.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 19:28   #13
Dimas
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Assasin
De SP site ?!? Kun je ook nog een site geven waar dit soort opmerkingen wordt onderbouwd? Want de site van een populistisch volkspartijtje dat veel schreeuwt maar het zelf niet beter weet is niet echt betrouwbaar.
ons geweldig kabinet vind ik ook niet betrouwbaar zonder toekomstplannen
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 19:35   #14
Assasin
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
ons geweldig kabinet vind ik ook niet betrouwbaar zonder toekomstplannen
Ik vertrouw ze meer dan de SP, een populistisch volkspartijtje dat op onderbuikgevoelens inspeelt, een naief wereldbeeld, een maoistisch verleden, veel schreeuwt zonder dat te onderbouwen en niet beter dan de LPF is.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 20:26   #15
0Vera
Lid

Standaard

Bezuinigen, bezuinigen. Ik vind al die regelingen tien keer bullshit. Ik las bijvoorbeeld over IVF dat de eerste tien behandelingen eerst gratis waren en ze dat nu teruggedraaid was naar de eerste behandeling voor eigen rekening en de tweede en derde vergoed in het ziekenfonds. Ik vind het eerlijk gezegd uberhaupt onzin dat dit erin zat. et is persoonlijk, weet ik, maar dit vind ik meer een bewuste keuze voor ongewild kinderlozen, en geen noodzaak die in het ziekenfonds thuishoort...

Maar dat over stufi en ov vind ik echt heel erg deze waren juist bedoeld om minder rijke, maar wel begaafde kinderen de kans te bieden toch te studeren.
een prestatiebeurs vind ik op zich wel fair, als je de stufi echt voor je studie gebruikt is dat prima, daar is ie voor, dan kun je dat ook moeiteloos aantonen, en zo niet dan heb je er dus geen recht op

[edit] ik vind het kabinet ook tien keer niks

ook dat gedoe met alle vangnetten die Nederland rijk is, de AOW, WW, bijstand enz. Daar hebben allemaal mensen hun leven lang voor betaald en wat krijgen ze ervoor terug? Ze worden gekort! mensen die langer dan 5 jaar in de WW zitten gaan in de bijstand en blabla. Luister eens, daar hebben hardwerkende mensen die nu door de recessie op straat staan nu juist recht op!
EN dan die buitenlanders die geen reet hebben betaald en wel in de WW zijn beland hebben wel alle profijt gekregen. Nou mooi is dat
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)

Laatst aangepast door 0Vera : 17 September 2003 om 20:30
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 21:04   #16
Clauw
Lid

Standaard

Citaat:
Quote is niet van de SP zelf maar van mensen die gereageerd hebben op de Troonrede van gisteren. Misschien had ik dat erbij moeten zetten sorry
Oud 18 September 2003, 08:16   #17
Dimas
Guest

Standaard

Citaat:
Ik vertrouw ze meer dan de SP, een populistisch volkspartijtje dat op onderbuikgevoelens inspeelt, een naief wereldbeeld, een maoistisch verleden, veel schreeuwt zonder dat te onderbouwen en niet beter dan de LPF is.
Ons kabinet bezuinigt nu ook hard zonder goed te onderbouwen. Volgens mij is er geen enkele burger die in Nederland weet wat er na 2007 gebeurd als al die bezuinigingen (als het goed is) wat minder worden. Niemand heeft nog toekomstplannen gezien. Ik zou willen dat ons kabinet op z'n minst een beetje toekomstvisie zou laten zien
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels