Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Drugs legaliseren? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=57788)

Mitsy 13 March 2006 15:35

Drugs legaliseren?

Vinden jullie dat drugs gelegaliseerd moet worden? Waarom wel of waarom niet?

Foetsy 14 March 2006 19:19

volledige legalisatie!
Maar k geloof niet dat het op prijs wordt gesteld als ik hier weer over ga uitweiden ;)

Ancalagon 14 March 2006 22:45

niet volledig, softdrugs wel, andere ellende niet. Heeft iedereen profijt van.

Foetsy 15 March 2006 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
behalve de harddrugs verslaafden

Ancalagon 15 March 2006 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
ja natuurlijk heeft niet iedereen er profijt van, maar het is in ieder geval een stap vooruit.
Ik zie alleen niet in wat voor een problemen softdrugs legalisatie gaat opleveren voor harddrugs verslaafden.

Pakspul 16 March 2006 06:45

Citaat:

spijtig voor hun :{

Dat ze harddrugs via die regering kunnen krijgen omdat ze verslaafd zijn vind ik ook al zoiets :{

En voor softdrugs, legaliseren en leeftijd grens naar 21 gooien

Foetsy 16 March 2006 15:05

Citaat:

Ik zie alleen niet in wat voor een problemen softdrugs legalisatie gaat opleveren voor harddrugs verslaafden.
problemen niet, maar profijt ervan hebben ze niet ;)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Dat ze harddrugs via die regering kunnen krijgen omdat ze verslaafd zijn vind ik ook al zoiets
welke dan?

Ancalagon 16 March 2006 18:13

Citaat:

problemen niet, maar profijt ervan hebben ze niet ;)

nee, dat lijkt me duidelijk, fijn dat je in ieder geval begrijpt wat ik bedoel, of snapt wat ik bedoel. waar ik op doel.

PFP 16 March 2006 18:17

Citaat:

behalve mensen die bij die verstrekkingspunten wonen, mensen die door junks worden lastiggevallen of mensen die een te hoge energierekening betalen door illegale aftap voor plantages door aso's

Foetsy 16 March 2006 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
behalve mensen die bij die verstrekkingspunten wonen, mensen die door junks worden lastiggevallen of mensen die een te hoge energierekening betalen door illegale aftap voor plantages door aso's
Hebben de omwonenden van een coffeeshop zoveel meer last van die coffeeshop (of zijn klanten) dan dat ze nu hebben? Of doel je meer op het feit dat er gewoon meer coffeeshops zullen komen?
Is die overlast zou ernstig? Ik zou eerder alcohol verbieden, dan levert meer slachtoffers qua overlast volgens mij.
Zullen er nog zoveel illegale wietplantages zijn terwijl wiet veel makkelijker en goedkoper te krijgen is bij erkende wietproducenten?

thali 16 March 2006 19:44

Citaat:

welke dan?
Ik geloof dat er in Nederland een gedoogenbeleid (?) gevoerd wordt. De echte harddrugsverslaafden kunnen daar dagelijks gaan om voor een goedkope prijs een shot te zetten. Om overdosisen en slechte combinaties te vermijden.

Ancalagon 16 March 2006 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Coffeeshops zijn als de dood gesloten te worden, en worden ook wel goed in de gaten gehouden, die veroorzaken echt nauwelijks overlast. Het aantal softdrugs junks lijkt me te verwaarlozen trouwens.
En als wiet wordt gelegaliseerd zal de illegale aftap juist afnemen, dat is een van ideeen erachter.

Ja, wat Foetsy al zei

Foetsy 17 March 2006 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thali
Ik geloof dat er in Nederland een gedoogenbeleid (?) gevoerd wordt. De echte harddrugsverslaafden kunnen daar dagelijks gaan om voor een goedkope prijs een shot te zetten. Om overdosisen en slechte combinaties te vermijden.
dat gedoogbeleid is toch niet ten opzichte van harddrugs. Er zijn bepaalde instanties waar het makkelijker is om harddrugs te halen, maar die hebben volgens mij niets met de overheid te maken.

edit; PFP wil er geloof ik niet op reageren

thali 17 March 2006 22:10

Citaat:

dat gedoogbeleid is toch niet ten opzichte van harddrugs. Er zijn bepaalde instanties waar het makkelijker is om harddrugs te halen, maar die hebben volgens mij niets met de overheid te maken.

Ik weet ook niet hoe het precies zit. Ik heb het ook maar van mijn lerares godsdienst die daar een reportage over gezien heeft. Naar het schijnt zou je harddrugsziekenhuizen hebben in steden als Amsterdam die daarvoor zorgen.

Bazzemans 17 March 2006 23:14

Citaat:

De overheid treedt er echter ook niet tegen op, dat is dus het principe van het gedoogbeleid.. Daarnaast wordt er door de politie niet opgetreden als je van alles minder dan 5 gram ofzoiets bij je hebt.. Een paar pillen worden bijvoorbeeld ook toegestaan op feesten. Dealers e.d. worden echter wel aangepakt.

ImaginaryDreams 18 March 2006 15:03

Legaliseren. Blowen is juist leuk omdat het niet mag.

Foetsy 18 March 2006 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
De overheid treedt er echter ook niet tegen op, dat is dus het principe van het gedoogbeleid.. Daarnaast wordt er door de politie niet opgetreden als je van alles minder dan 5 gram ofzoiets bij je hebt.. Een paar pillen worden bijvoorbeeld ook toegestaan op feesten. Dealers e.d. worden echter wel aangepakt.
das waar, maar er wordt geen gedoogbeleid op gevoerd zoals dat op softdrugs wordt gevoerd. Al komt het soms bijna op hetzelfde neer ja.

ash-hôôle 23 March 2006 17:16

Ja, nu is het zo dat coffeeshops wel drugs mogen verkopen, maar niet mogen inkopen ofzoo. als het gewoon gelegaliseerd word hoeven er ook geen regels overtreden te worden. En om die drugs wel aan een coffeeshop te verkopen moeten er malle fratsen worden uitgehaald om de politie niet achter je aan te krijgen. als het dus gelegaliseerd word, worden er ook geen malle fratsen meer uitgehaald om die drugs aan de coffeeshop te brengen.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:52.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.