Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Liefde & Relaties (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hulp nodig! (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=60864)

anoniempje 6 January 2007 17:39

Hulp nodig!

Hallo allemaal,

Ik zal is beginnen met mij verhaal waarom ik hier kom ik zit namelijk ergens mee en dat wil ik graag kwijt aan mensen die voor mij onbekend zijn en me er mischien mee kunnen proberen te helpen.

Ik heb dus iets met een meisje en zij is 15 en ik ben zelf 19.
De moeder keurt het zwaar af dat wij samen iets hebben omdat ik een "domme boerenlul ben!" wat ik niet begrijp.

Mn vriendin is flink mishandeld door die moeder omdat wij samen wat hebben geslagen en er is met haar gegooit het is duidelijk dat die moeder er op tegen is en ze heeft haar ook behoorlijk uitgescholden.

Gelukkig ondanks alles zijn we toch samen gebleven maar moeten we heel stom geheim gaan ontmoeten omdat als die moeder erachter komt we weer problemen krijgen.

Ze heeft het ook al 1x uitgemaakt met een brief die ze in me hand stopte met de tekst dat ze liever als vrienden wou doorgaan zodat de ruzie met haar moeder zou stoppen en dat ze het vertrouwen van haar moeder kon terug winnen etc.

Uiteraard accepteerde ik dat niet en heb haar een brief terug gestuurd van in totaal 14 pagina's en nu is het gelukkig weer allemaal goed buiten het feit dat we nog steeds geheim moeten ontmoeten en ze ook niet makkelijk naar mij toe kan gaan omdat ze hier 2minuten lopen vanaf woont.

Op 31dec hadden we in de ochtend afgesproken heel vroeg om 5uur we hebben allebei honden en we dachten die kunnen we dan samen uitlaten en natuurlijk vanwege die moeder die dan nog lekker ligt te slapen!
Heláás pakte dit niet zo goed uit en belde die moeder haar rond 5:48 en uiteraard heel kwaad en gelukkig wist ze niet dat ik erbij was en ben ik heel ver weg gerend omdat die moeder haar tegemoet kwam lopen.

Sindsdien heb ik haar nog in de nacht gezien een uurtje ongeveer op 31dec hebben we wat vuurwerk afgestoken etc. niets speciaals en daarna heb ik haar eergister nog gezien.

Ze heeft "straf" van haar moeder en mag niet lang meer naar buiten of haar moeder gaat met haar mee.
Dus nu zie ik haar niet heel veel maar ze laat ook niets meer van haar horen.
Ze heeft een mobieltje en niet al teveel sms te goed maar toch laat ze niets van zich horen :(

Nu begin ik te twijfelen houd ze nog van me? wil ze nog wel verder? of wilt ze stoppen het teveel gedoe is...of doet ze dit zodat haar moeder er niet achter komt? of komt het omdat ze die straf heeft...ook probeer ik continue met haar af te spreken maar lukt uit eindelijk ook niet...

help me :(

Babydress 6 January 2007 18:07

Het lijkt me een hele lastige situatie voor je, maar ik denk niet dat ze niet meer van je houdt.
Natuurlijk heeft dit haar wel (weer) aan het denken gezet en kun je weer zo'n brief verwachten.
Om eerlijk te zijn vind ik de moeder heel zwak, want ze maakt haar dochter er heel ongelukkig onder. Als eerste mag ze niks met jou van haar én ze wordt kort aan het lijntje gehouden.

Wat ik zal doen: als je toch zo'n brief ontvangt zal ik het begrijpen en het tóch maar opgeven. Ze vindt het vast heel moeilijk om te kiezen dus sta er dan wel achter.
Met elke keer protesteren bereik je voor haar ook niks.
Als je niet zo'n brief ontvangt dan zal ik lef tonen, ga gewoon een keer langs en als haar moeder opendoet gewoon naar binnenlopen, laat aan die moeder zien dat je ECHT om haar geeft.
-> Praat met die moeder met je vriendin erbij, dat lijkt me wederom toch nog het beste.

Probeer het, want je kunt het wel als je het echt wilt.

Heel veel succes! :thumbsup:

anoniempje 7 January 2007 11:57

Citaat:

Origineel gepost door Babydress (Bericht 1284425)
Als je niet zo'n brief ontvangt dan zal ik lef tonen, ga gewoon een keer langs en als haar moeder opendoet gewoon naar binnenlopen, laat aan die moeder zien dat je ECHT om haar geeft.
-> Praat met die moeder met je vriendin erbij, dat lijkt me wederom toch nog het beste.

Dr moeder was erachter gekomen dat we wat hadden en dat wouden we bij mij thuis gaan bespreken met die moeder omdat mn vriendin bang was voor haar moeder.
Dit wou mijn moeder niet en die zei dat het toch beter was dat ze eerst naar haar moeder ging om het eerst daar te bespreken en als het dan uit de hand liep kon ze altijd nog naar ons toe.
Ik liep mee en keek door de deur van de poort wat er allemaal gebeurde.
Na veel geschreeuw stond die moeder op en gaf mn vriendin een stomp in haar gezicht met de vuist dus.
Mn vriendin gooide de voordeur open rende naar mij met een nogal rood hoofd en samen rende we richting mijn huis.
Éénmaal bij mij thuis aangekomen heeft ze snel alles uitgelegt en toen stond die moeder al met de auto voor de deur.
Mijn moeder doet de deur open en die moeder loopt mijn moeder omver en roept dat ze mee moet komen waarop mijn vriendin reageerd "nee ik wil het uitspreken waar iedereen bij is."
Waarop ze mn vriendin aan haar haren pakt en mee probeerd te slepen waarop mijn moeder die moeder begint los te trekken dat lukte gelukkig.
Waarop die moeder mn vriendin aan haar polsen pakte en begon te schreeuwen "als je nu niet mee gaat breek ik je polsen en sla ik je tanden uit je bek!" en dat soort onzin.

Dus ik daar aanbellen naar binnen lopen en erover beginnen is echt uitgesloten ik ben zo bang dat het mischien nog een keer gebeurd als ik klappen krijg van haar maakt me niet uit maar het probleem is dat mn vriendin later al die klappen krijgt en daar pas ik voor om uberhaubt het risico te nemen.

Hier trouwens een smsje wat ze had gestuurd 3dagen na dat incident bij mij thuis.

Citaat:

Ik weet het niet meer ik snap het niet meer ik weet niet wat ik voel soms bang blij agresief hulpeloos verward gevoelloos kan het niet meer aan ik weet het niet ik wil dat het stopt ik wil niet kiezen nooit meer me moeder is zo wreed het is te moeilijk waarom ik hoop dat je het snapt ik wil je niet kwijt ik mis je xxx
Moeilijke situatie waarin wij niet weten wat we moeten doen.
Haar ouders zijn gescheiden en haar vader en moeder hebben ook altijd ruzie en ik ben wel welkom bij die vader etc. maar die moeder heeft een pure haat voor mij (heeft ze gezegt tegen mn vriendin op haar verjaardag).

frox 7 January 2007 14:18

laat gaan joh, al die ellende heb je toch geen zin in?

hrdstl 7 January 2007 14:22

dat vind ik wel erg plat gesteld frox

Babydress 7 January 2007 14:39

Nou dan weet ik het ook niet meer, hrdstl.

Dan moet die dochter er ook maar ver boven staan en zolang ze dat niet doet veranderd er ook niks. Je kunt de macho uithangen maar dat heeft (bij nader inzien :D) toch geen zin.

Laat 't maar gaan lijkt me, sms of wat haar dat het okee is en dat het nu gewoon over is.

Ik weet het ook niet meer, sorry

PFP 7 January 2007 14:44

lijkt me een zaak voor de politie

anoniempje 7 January 2007 15:16

Dr laten gaan is onmogelijk ik ben nogal weg van dr... niet zo'n klein beetje ook dus mja ik zie wel wat er van komt en de politie? tja ik wil niet zoveel problemen veroorzaken alleen al zie of hoor ik dat ze nog een keer mishandeld is bel ik de politie direct op.

AmbyPur 7 January 2007 15:21

http://www.amk-nederland.nl/

anoniempje 8 January 2007 12:21

Citaat:

Origineel gepost door AmbyPur (Bericht 1284556)

Heb ik vrij weinig aan aangezien ik nog geen "actie" ga ondernemen voordat het nog een keer gebeurd.

little girl 8 January 2007 18:54

je zult het echt aan haar over moeten laten. Zij moet zelf kiezen of ze door wil gaan met jullie relatie en of ze hulp zoekt. Je kunt haar wel steunen, maar het is haar leven en haar moeder. Daar is ze nog lang niet vanaf. Ze zit een beetje in een lastig parket. Je zou kunnne proberen haar vader er in te betrekken.
Zorg in elk geval dat ze op je kan rekenen.

anoniempje 10 January 2007 01:27

Citaat:

Origineel gepost door little girl (Bericht 1284860)
je zult het echt aan haar over moeten laten. Zij moet zelf kiezen of ze door wil gaan met jullie relatie en of ze hulp zoekt. Je kunt haar wel steunen, maar het is haar leven en haar moeder. Daar is ze nog lang niet vanaf. Ze zit een beetje in een lastig parket. Je zou kunnne proberen haar vader er in te betrekken.
Zorg in elk geval dat ze op je kan rekenen.

Ik heb haar vader er uiteraard al in betrokken.
En mijn steun heeft ze met de volle 100% :yes:

anoniempje 11 January 2007 12:25

Gister lekker bij dr geweest ze was bij haar vader weer een heel verhaal gehad met haar stiefmoeder en waarom ze daar dan niet ging wonen etc. en verder gewoon heel gezellig etc. dus me twijfels zijn zo gezegt weg :yes: :d

insanity 26 January 2007 07:26

Citaat:

Origineel gepost door anoniempje (Bericht 1286554)
Gister lekker bij dr geweest ze was bij haar vader weer een heel verhaal gehad met haar stiefmoeder en waarom ze daar dan niet ging wonen etc. en verder gewoon heel gezellig etc. dus me twijfels zijn zo gezegt weg :yes: :d

met een sig als die van jou zou ik me nergens zorgen overmaken, het is net als die reclame van dat kansloze limonademerk.

"het komt wel goed schatje"

good luck in ieder geval :yes:

anoniempje 26 January 2007 15:43

Ze wil nu gaan praten over ons en hoe we verder moeten...ze kan het niet meer aan dat ze me 1x per week maar kan zien dat we altijd alles geheim moeten doen en dat ze tegen iedereen moet liegen over ons... wat moet ik doen? we willen allebei door alleen weten niet wat te doen...

Dani11 29 January 2007 15:40

nou elke gek gaat natuurlijk 8er jou staan en julie relatie en egte liefde kent idd geen eind;). dit is egt iets waarmee je naar de politie moet gaan want die moeder mishandelt je vriendin gwoon. en verder moet je et zolang gheim houden en als je ziet dat je vriendin door haar moeder mishandelt wordt moet je egt je vriendin helpen!!!... en misschien tog haar overtuigen dat ze naar haar vader moet want die moeder haat volges mij niet alleen jou maar ze houdt volges mij ook niet egt van je vriendin...en als ze egt van je houdt zal ze je nooit opgeven;)

anoniempje 31 January 2007 16:49

Dani11 ik wil je bedanken voor de volgende woorden die je zei:

"Als ze egt van je houdt zal ze je nooit opgeven"

Hier heb ik veel aan gehad en je hebt gelijk.

Helaas is het nu over en uit en het is gedaan ze heeft via een SMS laten weten dat het over is en dat het beter voor ons beide is blablabla...

Ben behoorlijk kwaad dat ze het via een sms heeft gedaan maarja...nu weet ik in ieder geval dat ze niet het zelfde voelde als ik voor haar :)

LOVE IS A BITCH

Jamiel 1 February 2007 18:11

Ook al is het nu uit tussen jullie, haar moeder zal het niet opgeven haar dochter te mishandelen. Over wat je over die vrouw zegt, zegt mij genoeg dat jij echt niet de enigste reden bent, waarom zij jouw (ex)vriendin mishandeld.

Het zegt eigenlijk ook genoeg dat die vader en moeder van haar zijn gescheiden. Dit heeft ongetwijfeld met elkaar te maken.

Ik kan me aan de ene kant voorstellen, dat een moeder haar kind van al het kwade wil tegenhouden. Ik weet natuurlijk niet wat je voor persoon bent, maar gezien hoe haar moeder reageert is zij erger bezig dan jij natuurlijk.
Je mishandeld je kind niet, omdat zij/hij gek is op haar geliefde.

Ik denk eerlijk gezegd dat jouw (ex)vriendin wel van jou houdt, maar uit angst voor haar moeder heeft ze er een eind aan gemaakt. Ze zal nu moeite hebben om weer verliefd te worden op iemand anders, want zoals ik al zei: De kans is groot dat ze weer mishandeld wordt.

Ik wens je veel sterkte en misschien in de toekomst, als ze wat zelfstandiger is, is er nog een relatie mogelijk :)

Impressions 1 February 2007 19:47

Je vergeet de conclusie, Jamieltje!

Geef haar moeder aan.

anoniempje 2 February 2007 01:58

Ze houdt verschrikkelijk veel van me en dat vind ik juist zo klote...we gaan heel binnekort praten met z'n tweeën.

Ik heb gezegd dat ik het geen goed einde vond voor ons tweeën ik bedoel we hebben geen ruzie of iets en zijn allebei stapelverliefd en om dan via een SMS het te beeindigen vond ik een beetje nep.

Ze houdt wel heel veel van me alleen niet zoveel als ik van haar want als ze dat zou doen zou ze er nooit een eind aan hebben laten komen.

En ik weet ook wel waarom ze het uit heeft gemaakt en het is inderdaad allemaal vanwege haar moeder en daar kan ik niets aan doen.

Als ik met haar ga praten vertel ik m'n gevoelens voor haar aan dr en ook wat voor ons de oplossing zou zijn voor ons en wil ik proberen af te spreken om het niet UIT te maken maar het ook niet AAN te houden maar een soort pauze in te lassen.

Over m'n gevoelens vertel ik eerst wat ik eerst van haar vond en dan daarna wat ik van haar vond NA haar SMS aangezien het toen met grote maten is veranderd.

Dat ik haar moeder moet aangeven etc. weet ik wel alleen dit wil mijn vriendin absoluut niet en daarom doe ik het ook niet.

Er is een oplossing om voor ons alles op te lossen alleen die is voor haar te moeilijk ze wil het niet en ik ga dat ook niet van haar vragen maar ga het haar wel vertellen.

Dat is trouwens dat ze bij haar vader moet gaan wonen en is weg moet bij die moeder.

Bedankt voor al jullie reacties ik check iedere dag weer of er iemand heeft gereageerd.

Jamiel 2 February 2007 11:35

Dat ze bij haar vader moet gaan wonen, is inderdaad voorlopig de beste oplossing.

Die meid houdt wel van jou, evenveel zou me niks verbazen en misschien nog wel meer, omdat ze zich beseft dat die moeder jou ook wat kan aandoen.
De enigste reden dat ze het heeft uitgemaakt, is omdat ze bang is dat haar moeder haar weer wat aandoet.
Ze ziet natuurlijk in dat het haar familie is en dat ze dat als prioriteit heeft gesteld.
Maar ze beseft misschien niet dat ze de kans heeft om alsnog "mishandeld" te worden en nu wordt ze dat ook nog van binnen.

Het is inderdaad jullie eigen keuze, maar als ze op deze manier blijft leven bestaat er een kans dat het eens goed misgaat... en dan?

@impressions: Dank u :yes:

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:39.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.