Enkele bericht bekijken
Oud 26 February 2005, 20:31   #21
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Voor het gemak ga ik nergens van uit. Ik generaliseer dus ook niet dat álle scholen extremistisch zijn, ik zeg alleen dat ze er wel zijn. Dat er bijna niets christelijks aan jouw school was, zegt meer wat over jouw school. Het beginsel van een christelijke school herken ik dus ook totaal niet meer in jouw verhaal en kan zonder probleem dus wel zeggen dat de toevoeging 'katholiek' overbodig is. Wat was de meerwaarde van de geloofsverbintenis nog? 0,0

Dat je op islamitische scholen andere dingen leer dan op openbare scholen, is ook niet vreemd. Daarom zei ik al dat je dus die geloofsverbintenis moet opheffen. Het is niet nodig, welk geloof dan ook.
Verder vind ik het verhaal van je over de onrust totaal overtrokken. Jij gaat duidelijk alleen af op wat de media jou voorschotelt. Er heerst zeker een gespannen sfeer, dit heb ik ook niet ontkend. Maar omdat de media wil verkopen zal zij zich juist richten op de kleinere groepen waar relatief gezien vaker problemen zijn. Zo te zien lusten de burgers daar wel pap van en geloven blind dat 'alle' moslims slecht zijn. Dit zie ik ook duidelijk terugkomen in jouw betoog. Moslims zijn zogenaamde hot items, omdat ze makkelijk aan te vallen zijn. Ze vallen op aan klederdracht en huidskleur en belijden een ander geloof. De geschiedenis vertelt mij dat dit soort dingen al tig keer zijn voorgekomen en dat het steeds weer een andere bevolkingsgroep is. Juist door nu bepaalde geloofsgroepen aparte rechten te geven, christelijke scholen wel / islamitische scholen niet verergert het alleen maar.
Voor mij zijn dit al genoeg redenen om dus af te stappen van dit soort 'hokjes' gedrag.
Als er iemand zich niks aantrekt van wat de media mij voorschotelt dan ben ik het wel. Ik ben trouwens ook volstrekt niet van mening dat alle molsims slecht zijn. Sterker nog: op mijn werk werken meer dan voldoende moslims en ik heb met niemand problemen. Meestal doen we lacherig over de situatie. Als eentje wat uitvreet op het werk dan zegt hij: ik mag hier alles, want in ben te gast. Lachen joh..

Neen, het gaat mij met name om het geweld en de overlast die veroorzaakt worden in uitgaansgelegenheden en het centrum van mijn woonplaats. Hangjeugd die oudere mensen en ander winkelend volk lastigvalt, vechtpartijen en ander soort geweld in café's en discotheken, met grote groepen 1 of 2 mensen belagen, van dat soort dingen. Meestal hebben dat soort jongens ook geen autochtone vrienden. Waarom niet? Simpel: ze komen ze ook niet op school tegen.
Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat er nooit Nederlandse jeugd problemen vooroorzaken, hoor, maar ik overdrijf niet dat het in 75% van de gevallen om allochtone jeugd gaat.

Ik denk dat je toch eens moet kijken hoe het zit met Christelijke scholen. Ik denk niet dat er veel van dat soort extreme scholen gaat zoals je hierboven schetst. Het zijn voor zover ik weet gewoon scholen waar chistelijke waarden en normen aangeleerd worden, maar je wordt daar niet op geselecteerd en je wordt ook niets opgedrongen
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden