Enkele bericht bekijken
Oud 4 March 2005, 23:09   #5775
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Daar geloof ik dus geen ene flikker van. Natuurlijk interesseert het je wat ze allemaal wel niet schrijven. Anders las je al die verhalen van NAC toch ook niet? Anders dan wist je toch niet precies de vinger op de zere plek te leggen?

Feyenoord stond altijd bekend als een legioen dat liet zien hoe het moest. Qua supporters keek men neer op Ajax; dat het team direct liet vallen bij de eerste de beste tegenslag. Feyenoord was toch die vaste kern die altijd wel kwam opdagen bij wat voor potje dan ook. Provoceren was er niet bij, laat staan zielige liedjes zoals ze dat met name bij PSV erg vaak doen. Feyenoord zong nauwelijks tegen de tegenstander; had vaak originele liederen maar het meeste nog werden de aloude clubsongs uit de kast gehaald.

De laatste jaren is dat eigenlijk steeds meer veranderd. De Kuip zit voller dan ooit alleen de sfeer is omgekeerd evenredig steeds slechter geworden. Ik kom al jaren bij Feyenoord-Roda en het meest indrukwekkende op het gebied van sfeer krijg je tegenwoordig uit het kidsvak. Tevens is het aantal na-maakfans zorgwekkend toegenomen. Allemaal niet leuk natuurlijk maar de sfeer verbleekte er helemaal bij zodat Feyenoord-uit voor de meeste clubs gewoon een standaart-uitwedstrijd werd waar niets bijzonders aan was en waarvoor al helemaal niemand nog massaal uitrukte.

Waren de laatste jaren al niet veel meer; inmiddels is het aantal pubers klaablijkelijk schrikbarend toegenomen. De Feyenoord-aanhang laat zich klaarblijkelijk massaal provoceren door die zogenaamde 'Ratten' waar je over spreekt. Als je er niks mee hebt, waarom laat je je dan uitlokken door ze en ga je massaal meezingen met de homo's uit Breda? Waarom is het legioen niet meer te motiveren voor een normale competitiepot? Je durft de sfeer zelfs beter dan ooit te noemen. Ik mag hopen dat je daarmee doelt op de sfeer tijdens het sneeuwballen gooien want vocaal speelde Feyenoord (en nu heb ik daar daadwerkelijk alléén maar op zitten letten aangezien die hele amstelcup inderdaad een verneukt toernooi is wat me totaal niet interesseert) helemaal niets paraat en kreeg men dit keer dan daadwerkelijk zangles van die Brabanders. NAC was de hele wedstrijd duidelijk te horen en het enige wat feyenoord ertegenover stelde was wat triest homo's uit breda en we love you feyenoord.

En natuurlijk interesseert het jou wat men in Nederland daarvan vindt. Niet voor niets worden internetsites afgestruind naar commentaar op de wedstrijd (in ieder geval door Arie) en je kunt wel net doen alsof het je allemaal koud laat en erom lachen maar onwillekeurig moet het toch vreselijk pijnlijk zijn om zo af te glijden
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden