Enkele bericht bekijken
Oud 27 May 2006, 11:25   #1
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Kwak
Voorbeeld: Waarom vinden sommige mensen bepaalde muziekgenres niet leuk? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit dan gebaseerd is op de muziek, maar op de emoties die de muziek wel of niet oproept bij iemand. Emoties die weer naar boven komen door bepaalde ervaringen waarbij je gedachten tegen je zeggen dat het bekend is. Dit omdat je al je hele leven in je hoofd denkt, en tegen jezelf zegt hoe je bent en hoe je moet reageren volgens een bepaald patroon dat je jezelf hebt aangeleerd.
Maar hoe kan je dan spontaan een muziekgenre leuk gaan vinden die je eerst nooit leuk vond, en waar je dus geen leuke herinneringen aan hebt?
De meeste tieners walgen van klassieke muziek, maar de afgelopen jaren begin ik sommige stukken wel leuk te vinden.

Volgens mij verandert iedereen over de jaren in bepaalde opzichten, zonder daar een duidelijke oorzaak voor te kunnen aanwijzen.
En op die manier denk ik niet dat iedereen kan veranderen in wat hij/zij wil, want je verandert continu op een manier die je zelf nauwelijks doorhebt. Tenminste, je zal het niet lang kunnen volhouden. Denk ik.