Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
-->In de baaarmoederwand zit bloed
-->als je bloed verliesd maakt je lichaam dat terug aan
-->een vrouw verliest elke maand haar baarmoeder wand en dus bloed, een man verliest normaal gezien niet elke maand (dezelfde hoeveelheid) bloed.
DUS maakt hij ook niet zo veel vers bloed aan als vrouwen.
snap je?
en zeg nu niet in onze baarmoederwant zit geen bloed! want dat is dus wel in zowat alles zit bloed. en als er geen bloed zou zitten in onze baarmoederwant kon onze baarmoeder dus ook geen hormonen opvangen die voortkomen uit 'de pil' en zou de baarmoeder dus gewoon door gaan met het gewoone proces en zouden we dus wel nog zwanger kunnen geraken met de pil.
bewijst dit dat we wel bloed in onze baarmoeder hebben?
of nog steeds niet overtuigd?
|
Ik zeg toch helemaal nergens dat er geen bloed in de baarmoederwand zit?
Wat ik zeg is dat menstruatie, waaronder dus het verliezen van bloed, niet een reden is waarom vrouwen langer leven dan mannen. Jij merkt het zelfs al dé simpele reden aan.
Dat is dus onzin. Mannen verversen genoeg bloed, vrouwen die menstrueren verversen meer, maar dat heeft geen voordeel.
Zie even de gloeilamp als een bloedcel, een man verwisselt m als ie tegen zn einde komt. Een vrouw doet hetzelfde alleen wordt een klein deel van de gloeilampen van de vrouw voordat ze bij wijze van spreken, op de helf van hun levensduur zijn als verwisselt. Hier schiet je dus niets mee op. Je leeft er niet langer mee.
Daarnaast is het maar een heel klein beetje bloed dat je echt ververst, aangezien je niet alleen "oud" bloed maar ook "nieuw" bloed ververst (bij menstruatie wordt daar geen onderscheid tussen gemaakt voor de duidelijkheid...). Je ververst tijdens de menstruatie dus een relatief lage hoeveelheid bloedcellen die oud zijn.
Dus even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat menstrueren inhoud dat je geen bloed verliest.
Ik zeg niet dat er geen bloed in de baarmoederwand zit.
En ik zeg ook niet dat vrouwen netzoveel bloed verliezen als mannen.
Wat ik dus wel zeg is dat jouw bewering dat vrouwen langer leven omdat ze menstrueren, onzin is.