|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
![]() |
#22 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
Wat ik zeg is dat menstruatie, waaronder dus het verliezen van bloed, niet een reden is waarom vrouwen langer leven dan mannen. Jij merkt het zelfs al dé simpele reden aan. Dat is dus onzin. Mannen verversen genoeg bloed, vrouwen die menstrueren verversen meer, maar dat heeft geen voordeel. Zie even de gloeilamp als een bloedcel, een man verwisselt m als ie tegen zn einde komt. Een vrouw doet hetzelfde alleen wordt een klein deel van de gloeilampen van de vrouw voordat ze bij wijze van spreken, op de helf van hun levensduur zijn als verwisselt. Hier schiet je dus niets mee op. Je leeft er niet langer mee. Daarnaast is het maar een heel klein beetje bloed dat je echt ververst, aangezien je niet alleen "oud" bloed maar ook "nieuw" bloed ververst (bij menstruatie wordt daar geen onderscheid tussen gemaakt voor de duidelijkheid...). Je ververst tijdens de menstruatie dus een relatief lage hoeveelheid bloedcellen die oud zijn. Dus even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat menstrueren inhoud dat je geen bloed verliest. Ik zeg niet dat er geen bloed in de baarmoederwand zit. En ik zeg ook niet dat vrouwen netzoveel bloed verliezen als mannen. Wat ik dus wel zeg is dat jouw bewering dat vrouwen langer leven omdat ze menstrueren, onzin is.
![]() |