Enkele bericht bekijken
Oud 31 January 2007, 20:53   #26
Nonexistinghero
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Prestige Bekijk Bericht
Waarom is het mij dan wel gelukt? Ik kan me best in de situatie inleven want ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt, alleen vind ik dat jij je een beetje snel bij dingen neerlegt.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je geen vrienden had, moeilijk vrienden maakte, sociaal achterliep, niet goed met je moeder kon opschieten, wel 5 keer in een redelijk korte tijd verhuisde, etc. Als je werkelijk in zo'n positie hebt gezeten zou je 100% zeker niet zo'n grote bek hebben. Diegenen die anderen afkraken zijn juist diegenen die er niets of nauwelijks iets vanaf weten.

En ik vroeg dus al helemaal niet om medelijden... Vragen om advies en de zielepoot lopen uit te hangen zijn twee verschillende dingen. Ik legde de situatie zo goed mogelijk uit zodat er misschien nuttig advies wordt gegeven.

Citaat:
Origineel gepost door little girl Bekijk Bericht
Discipline moet in je zitten, dat leer je jezelf. Je klinkt als een lui monster dat nooit een flikker heeft uitgevoerd en nu geef je je moeder de schuld? Lift je reet van de bank! Zoek een bijbaantje. Waar dan ook. In een winkel. Wat dan ook, dan ga je maar kranten lopen. Doe je tenminste iets. Dan kan je sparen voor een paar meubelen. Zoek je een poep goedkope kamer op. Laat hem een beetje door je vader betalen als het je lukt. Klaar. Na je school zoek je een baan en gaat niet zitten zeuren 'dat je dankzij je moeder mislukt bent'. je hebt het echt aan jezelf te danken dat alles mislukt, je lui bent en geen vrienden hebt. Jeetje wat kan jij je aanstellen. Doe verdomme toch iets. Je hebt een uur verpest met dingetjes typen dat helpt je echt niet verder. Dit is gewoon te triest. Jij bepaalt wat er in je leven gebeurt. Je bent nu toch oud zat dacht ik zo.
Voor 14/15/16 jarigen lijkt alles zo simpel -__-
Je moest 's weten hoe moeilijk het is om als 20/21-jarige zonder enig nuttige werkevervaring of nuttige diploma's/certificaten te starten. Denk 's wat breder, staar niet alleen vooruit (Een mooie term daarvoor is "Tunnel Vision") en analyseer alles wat ik gezegd heb. Als je dat doet is het allemaal heel logisch.

Jij hebt waarschijnlijk al zo'n beetje je hele leven lang vrienden gehad, steun van vele anderen, terwijl ik sinds m'n 11e bijna alleen maar ben tegengewerkt en er eigenlijk alleen voor sta. Jij hebt makkelijk praten ja...
  Met citaat antwoorden