Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Klaag Corner
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los !

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 January 2007, 11:07   #1
Prestige
Lid

Prestige's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero Bekijk Bericht
Jullie denken dat het allemaal zo simpel is... -__-

Ik heb zelfs veel zelfdiscipline in vergelijking met veel anderen. Alleen niet met bepaalde dingen.

Als je ouders je weinig belangrijke dingen leren en als je weinig contact hebt met mensen is het héél erg moeilijk om het zelf te doen.

Je kunt wel tegen iemand zeggen dat ie dat gewoon moet doen, maar dat is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan. Maar goed, veel mensen kunnen zich blijkbaar niet in anderen inleven -__-

Waarom is het mij dan wel gelukt? Ik kan me best in de situatie inleven want ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt, alleen vind ik dat jij je een beetje snel bij dingen neerlegt.
Prestige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2007, 17:32   #2
BroodjeBeton
Guest

Angry

Citaat:
Origineel gepost door Prestige Bekijk Bericht
Waarom is het mij dan wel gelukt? Ik kan me best in de situatie inleven want ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt, alleen vind ik dat jij je een beetje snel bij dingen neerlegt.
jij hebt te snel een mening over een persoon die je niet ken, voor die gozer is het misschien moeilijker dan voor jou.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2007, 18:27   #3
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Citaat:
Pff wat een hoop onzin zeg. Jij zal er vast mee zitten, maar er zijn genoeg situaties waar het erger is.
Ja, iemand die één been breekt mag niet klagen want er zijn altijd mensen die twee benen breken..

Citaat:
Dus omdat het jou lukt, lukt het meteen iedereen?

Bovendien, hij vertelt dat hij de ambitie heeft om naar school te gaan en daar is hij ook hard mee bezig. Hij helpt in het huishouden. Ik vind niet dat hij zich erbij neerlegt.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2007, 18:43   #4
Prestige
Lid

Prestige's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Impressions Bekijk Bericht
Ja, iemand die één been breekt mag niet klagen want er zijn altijd mensen die twee benen breken..

Dus omdat het jou lukt, lukt het meteen iedereen?

Bovendien, hij vertelt dat hij de ambitie heeft om naar school te gaan en daar is hij ook hard mee bezig. Hij helpt in het huishouden. Ik vind niet dat hij zich erbij neerlegt.
Ik bedoelde het niet op die manier. Ik vind alleen dat hij doet alsof hij o zo zielig is en dat iedereen maar medelijden met hem moet hebben. En dat heb ik niet.
Oud 28 January 2007, 17:58   #5
BroodjeBeton
Guest

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde het niet op die manier. Ik vind alleen dat hij doet alsof hij o zo zielig is en dat iedereen maar medelijden met hem moet hebben. En dat heb ik niet.
dát hóéft tóch óók niet!
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2007, 20:53   #6
Nonexistinghero
Guest

Standaard

Citaat:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je geen vrienden had, moeilijk vrienden maakte, sociaal achterliep, niet goed met je moeder kon opschieten, wel 5 keer in een redelijk korte tijd verhuisde, etc. Als je werkelijk in zo'n positie hebt gezeten zou je 100% zeker niet zo'n grote bek hebben. Diegenen die anderen afkraken zijn juist diegenen die er niets of nauwelijks iets vanaf weten.

En ik vroeg dus al helemaal niet om medelijden... Vragen om advies en de zielepoot lopen uit te hangen zijn twee verschillende dingen. Ik legde de situatie zo goed mogelijk uit zodat er misschien nuttig advies wordt gegeven.

Citaat:
Origineel gepost door little girl Bekijk Bericht
Discipline moet in je zitten, dat leer je jezelf. Je klinkt als een lui monster dat nooit een flikker heeft uitgevoerd en nu geef je je moeder de schuld? Lift je reet van de bank! Zoek een bijbaantje. Waar dan ook. In een winkel. Wat dan ook, dan ga je maar kranten lopen. Doe je tenminste iets. Dan kan je sparen voor een paar meubelen. Zoek je een poep goedkope kamer op. Laat hem een beetje door je vader betalen als het je lukt. Klaar. Na je school zoek je een baan en gaat niet zitten zeuren 'dat je dankzij je moeder mislukt bent'. je hebt het echt aan jezelf te danken dat alles mislukt, je lui bent en geen vrienden hebt. Jeetje wat kan jij je aanstellen. Doe verdomme toch iets. Je hebt een uur verpest met dingetjes typen dat helpt je echt niet verder. Dit is gewoon te triest. Jij bepaalt wat er in je leven gebeurt. Je bent nu toch oud zat dacht ik zo.
Voor 14/15/16 jarigen lijkt alles zo simpel -__-
Je moest 's weten hoe moeilijk het is om als 20/21-jarige zonder enig nuttige werkevervaring of nuttige diploma's/certificaten te starten. Denk 's wat breder, staar niet alleen vooruit (Een mooie term daarvoor is "Tunnel Vision") en analyseer alles wat ik gezegd heb. Als je dat doet is het allemaal heel logisch.

Jij hebt waarschijnlijk al zo'n beetje je hele leven lang vrienden gehad, steun van vele anderen, terwijl ik sinds m'n 11e bijna alleen maar ben tegengewerkt en er eigenlijk alleen voor sta. Jij hebt makkelijk praten ja...
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2007, 20:56   #7
Prestige
Lid

Prestige's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je geen vrienden had, moeilijk vrienden maakte, sociaal achterliep, niet goed met je moeder kon opschieten, wel 5 keer in een redelijk korte tijd verhuisde, etc. Als je werkelijk in zo'n positie hebt gezeten zou je 100% zeker niet zo'n grote bek hebben. Diegenen die anderen afkraken zijn juist diegenen die er niets of nauwelijks iets vanaf weten.

En ik vroeg dus al helemaal niet om medelijden... Vragen om advies en de zielepoot lopen uit te hangen zijn twee verschillende dingen. Ik legde de situatie zo goed mogelijk uit zodat er misschien nuttig advies wordt gegeven.
Dit bedoel ik dus, omdat jij je 'niet voor kan stellen dat..' zal het wel niet zo zijn. Nou dan heb ik ook geen zin meer om er op in te gaan
Oud 31 January 2007, 21:05   #8
Nonexistinghero
Guest

Standaard

Citaat:
Dit bedoel ik dus, omdat jij je 'niet voor kan stellen dat..' zal het wel niet zo zijn. Nou dan heb ik ook geen zin meer om er op in te gaan
Tja, je doet er niks aan om te bewijzen dat ik fout zit.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2007, 21:06   #9
Prestige
Lid

Prestige's Avatar

Standaard

Citaat:
Tja, je doet er niks aan om te bewijzen dat ik fout zit.
Nee daar heb ik geen zin in, ik vind jou echt zo iemand die toch nooit zijn ongelijk zal toegeven.
Antwoord

Berichting Regels