Enkele bericht bekijken
Oud 6 February 2007, 13:56   #31
Bobba
Prima

Bobba's Avatar

Standaard

Zo te horen begrijpen jullie er absoluut geen kut van

Ik kan het zelf uitleggen of je kan het opzoeken om het EXACT te weten. Maar na mijn uitleg snap je het plaatje ook wel

Als je vóór je 21e je rijbewijs haalt. Ben je verplicht 2 jaar (hoe dan ook 2 jaar, ook al ben je 20 en haal je je rijbewijs, moet je alsnog tot je 22e op de datum van het behalen van je rijbewijs) 25kW (kilowatt, een kilowatt is iets minder dan een pk, 85kw=104pk, 35kW=50pk ongeveer ) Als je na je 21 je rijbewijs haalt, mag je meteen vol vermogen. Wel kan het, als je bv 9 maanden voor je 21e rijbewijs (zoals ik nu) haalt. Om dan op de dag, of ergens na je verjaardag, nogmaals af te rijden. Op een zware motor. Maar dan moet je wel weer paar lessen pakken en weer een examen kost bakken met geld dus.

Dit dus over de bestaande wet. Nu over de wet die komende is, maar hier weet ik ook niet alle details vanaf. Hierbij is de bestaande wet nog steeds van toepassing. Maar is het tot je 23e 35kW, en daarna pas vol vermogen
En dan voor frox; mijn gsxr HAD 104pk, 85kW, maar was die middag afgevoerd naar 25kW. Ik heb wel een stukje bij de 'tuner' door de straat gereden met volvermogen. Maar dat is echt te gek voor woorden, dan zou ik mezelf zowiezo kapot rijden zelfs zonder hulp van een onoplettende automobilist. Ik vind 25kW al behoorlijk vooruit komen
Bobba is offline   Met citaat antwoorden