Citaat:
Origineel gepost door Banaan
Als ik iemands stervende moeder een bitch noem, is dat zeer gegrond. En totaal niet beledigend, maar het is gewoon zo. Zelfde als Moslims. Die bidden een profeet aan die kleine meisjes neukte en vrouwen onderdrukken, want Theo zei dat, dus het zal vast wel zo zijn. En wat dacht je van 65+'ers? Wat hebben die voor bijdrage, gerimpelde kutjes en zweetlullen, zo mag je ze noemen, zolang het gegrond is?
|
Wat wil je hier mee zeggen?
Citaat:
Verder denk ik ook wel dat je iemand beledigt mag laten voelen,
|
Het gaat niet om iemand beledigd laten voelen maar om je mening te uiten.
Citaat:
want het is nou eenmaal hoe je het opvat, maar het ergste is dan nog dat mensen geen rekening met elkaar en elkaars gevoelens houden.
|
Er zijn zulk soort mensen ja, maar je al dan niet beledigende mening uiten is (again) iets anders dan iemand ongegrond beledigen.
Citaat:
Ik kijk bijv net in een foto topic hier waar iemand andermans scooter 'lelijk' noemt en diegene wordt daar op gewezen. En dat gebeurd niet in discussies over een geloof? Echt, dan zet ik heel veel vraagtekens neer. Maar natuurlijk is dit internet en zeg je niet iets in iemands gezicht, maar dat betekent voor mij niet dat je meteen alles mag zeggen, datgene wat ik dus afgelopen tijden in discussies als deze ervaren heb.
|
Laat ik je dan mededelen dat ik IRL wel rekening houd met gelovigen en echt niet dingen ga zeggen als: haha gestoorde sukkel wie gelooft er nou in god. (oid) Maar ik maak ze wel duidelijk wat ik van hun geloof vind als ze dat vragen.
Citaat:
Oh 'cultureel gebrek' ik accepteer alle kritiek over mijn huidskleur, afkomst, gedrag, Whatever it may be. Daarbij heb ik een enorme dosis aan zelfspot (volgens mij was ik degene die mezelf tot jood verklaarde midden op de dam, terwijl ik moslim ben, en een aantal marokkaantjes daarmee boos kreeg.) en overigens heb ik altijd, altijd, mijn steun laten zien aan homoseksuele, na uitspraken van imams, want iedereen weet toch dat homoseksualiteit een ziekte is? Volgens mij ben ik degene die een bos bloemen durft te komen op spijt en steun te geven aan homo's. Volgens mij ben ik degene die kutjongeren op straat aanspreekt en elke dag probeer te verwijzen naar het rechte pad.
|
Respect voor die dingen die je doet, ik noem het geen cultureel gebrek maar een cultureel verschil(waarvan ik sommige opzichten onnozel vind).
Citaat:
Origineel gepost door insanity
ik vind dat je ook moet kunnen zeggen dat iemands moeder een bitch is, ongeacht de omstandigheden. tuurlijk is het niet altijd even aardig om dat te zeggen. maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen
|
Het mag wel maar, je hebt nog zoiets als beleefdheid en fatsoen.
Citaat:
En wat Theo deed, zoals ik al zei, raakt mij harder dan dat iemand mijn stervende moeder een bitch noemt.
|
Wat Theo deed was dom. Hij gaf geen mening maar flapte zomaar het een en ander eruit zonder erbij na te denken.
Citaat:
Wel respecteer ik Theo omdat hij woorden gebruikten, en dat is altijd goed.
|
Precies. En dat is de reden waarom ik hem altijd beter blijf vinden dan zijn moordenaar.