Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Bekijk resultaten enquête: Je mag je mening uiten ookal is die beledigend voor anderen.
Ja 42 59,15%
Nee 25 35,21%
Weet niet 4 5,63%
Stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 5 June 2007, 17:59   #11
Banaan
Amsterdam Original

Banaan's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
@Banaan

Opzich heb je een punt over het nutteloos beledigen van mensen, maar het punt waarover jij dit topic hebt geopend heeft een hele andere strekking. Namelijk je mening uiten. Als ik denk aan de vraag of je je mening mag uiten ook al is die beledigend. Denk ik niet aan het domme stompzinnige voorbeeld over je moeder ligt op stervende en je noemt haar een bitch. Hiermee kies je een totaal overtrokken voorbeeld wat totaal niet relevant is. Want dat is een logisch iets. Het verschil of je asociaal en onopgevoed bent als je een beledigende mening geeft ligt heel ergens anders.
Bijvoorbeeld hebben jou favoriete 2 personen in deze discussie nooit iemands moeder die op sterven ligt een bitch genoemd. Wat hun hebben gezegd is deels provocatie deels gegronde kritiek.
Sommige mensen moet in hun gezicht gezegd worden waar het op staat. Zo is het nou eenmaal. Dat kom ik tegen in me dagelijkse leven dat zie je in de media. Dat mensen niet tolerant zijn ligt meer aan de kant van de ontvangers die hun eigen emoties niet in de hand hebben en niet kunnen relativeren met welk doel de mening word gegeven, want als een mening je beledigt dan is het de vraag is het beledigend maar gegrond? indat geval was het misschien nodig om gezegd te worden, en als het niet gegrond dan meot je er maar boven kunnen staan dat aantonen en verder gaan met je leven. Er zijn natuurlijk altijd mensen die dat niet kunnen door bijvoorbeeld een cultureel gebrek.

Jij lijkt me een goed voorbeeld van zo iemand.
Als ik iemands stervende moeder een bitch noem, is dat zeer gegrond. En totaal niet beledigend, maar het is gewoon zo. Zelfde als Moslims. Die bidden een profeet aan die kleine meisjes neukte en vrouwen onderdrukken, want Theo zei dat, dus het zal vast wel zo zijn. En wat dacht je van 65+'ers? Wat hebben die voor bijdrage, gerimpelde kutjes en zweetlullen, zo mag je ze noemen, zolang het gegrond is?

In deze discussie verdedig ik puur en alleen de Islam. Niks is erger om aan te horen hoe de meeste bijv denken dat vrouwen onderdrukt worden (psst, kijk een naar de Joden) of hoe debiel de profeten waren (om maar een paar voorbeelden te noemen). Verder denk ik ook wel dat je iemand beledigt mag laten voelen, want het is nou eenmaal hoe je het opvat, maar het ergste is dan nog dat mensen geen rekening met elkaar en elkaars gevoelens houden. Beetje een eng gedachte, ieder met een koud hart... Ik kijk bijv net in een foto topic hier waar iemand andermans scooter 'lelijk' noemt en diegene wordt daar op gewezen. En dat gebeurd niet in discussies over een geloof? Echt, dan zet ik heel veel vraagtekens neer. Maar natuurlijk is dit internet en zeg je niet iets in iemands gezicht, maar dat betekent voor mij niet dat je meteen alles mag zeggen, datgene wat ik dus afgelopen tijden in discussies als deze ervaren heb.

Oh 'cultureel gebrek' ik accepteer alle kritiek over mijn huidskleur, afkomst, gedrag, Whatever it may be. Daarbij heb ik een enorme dosis aan zelfspot (volgens mij was ik degene die mezelf tot jood verklaarde midden op de dam, terwijl ik moslim ben, en een aantal marokkaantjes daarmee boos kreeg.) en overigens heb ik altijd, altijd, mijn steun laten zien aan homoseksuele, na uitspraken van imams, want iedereen weet toch dat homoseksualiteit een ziekte is? Volgens mij ben ik degene die een bos bloemen durft te komen op spijt en steun te geven aan homo's. Volgens mij ben ik degene die kutjongeren op straat aanspreekt en elke dag probeer te verwijzen naar het rechte pad.

Maar ja, ik heb een cultureel gebrek. Integratie bestaat nou eenmaal niet.

@Insanity; sorry, maar ik heb momenteel alleen even tijd om één iets te quoten. Ik wil best verder gaan op je andere punten maar dan zal je even moeten wachten, hehe.

'ik vind dat je ook moet kunnen zeggen dat iemands moeder een bitch is, ongeacht de omstandigheden. tuurlijk is het niet altijd even aardig om dat te zeggen. maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen'

Aan tafel mag je ruften, op straat mag je tegels beffen, je mag rook van een sigaret in iemands gezicht uitblazen, je mag vinden wat je vind van iemand, maar zoals je zegt het is niet altijd even aardig. En wat Theo deed, zoals ik al zei, raakt mij harder dan dat iemand mijn stervende moeder een bitch noemt. Wel respecteer ik Theo omdat hij woorden gebruikten, en dat is altijd goed.

Berichting Regels