Citaat:
Origineel gepost door NumberOne
Het enige wat ik wil is een beetje grote biceps/triceps maar ik heb dus een paar vragen:
- Ik heb net geen ondergewicht ik weeg precies wat ik moet wegen, is het dan verstandig om spieren te kweken want je verbrand toch vet?
|
Ligt eraan wat je gaat doen. Als je gaat hardlopen verbrand je alleen vet en kweek je geen spieren. Vet kan je niet omzetten in spieren, dat je het even weet. Ga jij voor de krachttraining dan kweek je spieren. Spierweefsel weegt meer dan vetweefsel en het ziet er ten slotte ook mooier uit.
Citaat:
- Moet je om spieren te kweken je hele lichaam trainen of hoeft dat niet?
|
Je hoeft niet je hele lichaam te trainen. Kan wel maar het ligt eraan waar jij meer massa op wilt bouwen. Wil jij bredere armen of schouders? Dan moet je daarvoor de oefeningen gaan doen. Wil je bredere en sterkere kuiten? Dan moet je daarvoor weer oefeningen gaan zoeken.
Citaat:
- Kan je d.m.v. pull-ups, push-ups ook veel spiermassa krijgen?
|
Ja. Dat zijn vooralsnog de beste oefeningen om te doen. Je tilt je eigen gewicht. Begin rustig aan met om de dag een set van 10 af te werken. Doe dat bijv. 5 keer. Dus 5 sets van 10 herhalingen en dan tussen de sets een halve minuut rust. Naarmate je dat gedaan hebt zal je merken dat je meer aankan en dus gooi je de lat wat hoger. Maak de sets langer en doe de herhalingen extra zwaar.
Succes.