Ik snap dat veel mensen graag PVV in de regering omdat deze partij een korte termijn oplossing biedt voor een structureel (Europees) probleem. Wat ik niet snap is dat moment niet meer nadenken over wat het gewenste resultaat is en hoe dat het beste behaald kan worden.
Wat ik bedoel te zeggen is (ja het gaat hier weer over het vreemdelingenbeleid, maar dat is toch ook waar iedereen zich druk om maakt?), dat de oplossingen die de heer Wilders aandraagt voor de allochtone hangjongeren toch zowieso contraproductief gaan zijn? Die gasten zijn nu al niet te houden en als je ze dan gaat bedreigen en een speciale behandeling gaat geven dan worden ze juist nog veel erger.
Als je dit op een heel persoonlijk niveau bekijkt, wat zou jij doen als je in een land woonde waar je je niet gewenst voelt en er dan ook nog maatregelen worden getroffen om jouw en jouw groep aan te pakken? (Geen slimme antwoorden als emigreren want dat is gelul)
Als je naar de cijfers kijkt dan lost meer gevangenissen/hogere straffen vaak niks op (als je in de VS kijkt naar de staten met de meeste gevangenissen en meeste veroordelingen, zijn die staten in de jaren dat dit beleid gevoerd werd alleen maar crimineler en economisch gezien slechter geworden)
Er wordt de hele tijd gezegd dat de islam te weinig invloed heeft, maar ik denk dat een beetje sturing en discipline vanuit een moskee veel van die jongeren alleen maar goed zou doen.
Ik weet dat het een lastig onderwerp is, maar ik denk persoonlijk dat de "harde aanpak" van wilders ten eerste onhaalbaar is (je kan iemand niet zomaar denaturaliseren, aangezien deze gasten officieel nederlands zijn, waar ga je ze naartoe uitzetten dan?) en ten tweede niet de beste oplossing voor het probleem is.
Wat de oplossing is, is erg moeilijk. Ik bagataliseer het probleem niet en ik ben zelf een atheïstische volbloed Nederlander, maar ik denk dat Wilders veel meer problemen kan veroorzaken met zijn voorgestelde beleid dan dat hij de problemen op gaat lossen. Alleen al door de ondoordachte uitspraken die hij gemaakt heeft vind ik hem geen geschikte persoon om sturing aan een land te geven.
Oja en voor degenen die alles nog even beter in perspectief willen zien over waarom Marokkanen en Turken eigenlijk in ons land zijn. Kijk even de documentaire "zo vader, zo zoon" op uitzending gemist. Dan weet je ook gelijk beter onder wat voor omstandigheden de migratie is gegaan en hoe de Nederlanders omgingen met gastarbeiders.
|