Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Welke coalitie zie jij zitten?
CDA - VVD - PvdA 0 0%
PVV - PvdA - VVD 3 60,00%
PvdA - SP - VVD 1 20,00%
CDA - Gl - VVD - PvdA 1 20,00%
CDA - D66 - PvdA - VVD 0 0%
Cu - CDA - PvdA - VVD 0 0%
CDA - SGP - VVD - PvdA 0 0%
Stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 9 September 2010, 16:21   #1
PeterV
Lid

PeterV's Avatar

Standaard

Ik snap dat veel mensen graag PVV in de regering omdat deze partij een korte termijn oplossing biedt voor een structureel (Europees) probleem. Wat ik niet snap is dat moment niet meer nadenken over wat het gewenste resultaat is en hoe dat het beste behaald kan worden.

Wat ik bedoel te zeggen is (ja het gaat hier weer over het vreemdelingenbeleid, maar dat is toch ook waar iedereen zich druk om maakt?), dat de oplossingen die de heer Wilders aandraagt voor de allochtone hangjongeren toch zowieso contraproductief gaan zijn? Die gasten zijn nu al niet te houden en als je ze dan gaat bedreigen en een speciale behandeling gaat geven dan worden ze juist nog veel erger.

Als je dit op een heel persoonlijk niveau bekijkt, wat zou jij doen als je in een land woonde waar je je niet gewenst voelt en er dan ook nog maatregelen worden getroffen om jouw en jouw groep aan te pakken? (Geen slimme antwoorden als emigreren want dat is gelul)

Als je naar de cijfers kijkt dan lost meer gevangenissen/hogere straffen vaak niks op (als je in de VS kijkt naar de staten met de meeste gevangenissen en meeste veroordelingen, zijn die staten in de jaren dat dit beleid gevoerd werd alleen maar crimineler en economisch gezien slechter geworden)

Er wordt de hele tijd gezegd dat de islam te weinig invloed heeft, maar ik denk dat een beetje sturing en discipline vanuit een moskee veel van die jongeren alleen maar goed zou doen.

Ik weet dat het een lastig onderwerp is, maar ik denk persoonlijk dat de "harde aanpak" van wilders ten eerste onhaalbaar is (je kan iemand niet zomaar denaturaliseren, aangezien deze gasten officieel nederlands zijn, waar ga je ze naartoe uitzetten dan?) en ten tweede niet de beste oplossing voor het probleem is.

Wat de oplossing is, is erg moeilijk. Ik bagataliseer het probleem niet en ik ben zelf een atheïstische volbloed Nederlander, maar ik denk dat Wilders veel meer problemen kan veroorzaken met zijn voorgestelde beleid dan dat hij de problemen op gaat lossen. Alleen al door de ondoordachte uitspraken die hij gemaakt heeft vind ik hem geen geschikte persoon om sturing aan een land te geven.

Oja en voor degenen die alles nog even beter in perspectief willen zien over waarom Marokkanen en Turken eigenlijk in ons land zijn. Kijk even de documentaire "zo vader, zo zoon" op uitzending gemist. Dan weet je ook gelijk beter onder wat voor omstandigheden de migratie is gegaan en hoe de Nederlanders omgingen met gastarbeiders.
PeterV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2010, 20:02   #2
Mars
Lid

Standaard

Ik denk dat de aanpak van wilders wel meer nut zal hebben als nu, tegenwoordig heb je hier wijken waar als je als nederlander in komt lopen dat je helemaal word aangekeken van wat je daar doet.(hallo dit is nederland..)
Hier is een plein en turken/marokanen irriteren de nederlanders zonder enige reden en dan help ik die nederlanders en dan worden hun zogenaamd gediscrimineerd?
En in heel veel van dit soort wijken komt de politie niet en zelfs al zien ze dat de allochtonen wat doen, gewoon een vrouw ofzo in elkaar aant rammen zijn kijkt de politie gewoon mooi mee en dan laat je zien dat je een angsthaas ben en kunnen hun alles maken.
Je moet laten zien wie de baas is, en dat moet op de harde manier want tegenwoordig zijn de cellen beter als de bejaardetehuizen zo ong en als je hier iemand vermoord(een heel leven wegpakt) krijg je maar max 30 jaar gevangenisstraf? en voor verkrachting(wat een heel leven kan verwoesten) maar paar jaar? of mischien niet eens.
'T word tijd dat we laten zien dat we hier in Nederland wonen en niet in Allesmagkomertochmeewegland.
Mars is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2010, 09:06   #3
PeterV
Lid

PeterV's Avatar

Standaard

Ik ben het er ook zeker mee eens dat voor bepaalde vergrijpen de straffen omhoog moeten, denk aan mishandeling en verkrachting! In het geval van verkrachting mogen mensen van mij meteen een kogel krijgen (dat is puur een gevoel, ik weet dat dat nooit haalbaar is of haalbaar zou moeten zijn )

Maar mijn punt is dat het averechts werkt als je het ene deel van de bevolking anders straft dan andere mensen. Ik ben zeker voor een liberaler beleid als het gaat om dit soort dingen. Drugs enzo moeten mensen lekker zelf weten als ze zichzelf kapot willen maken, heeft geen nut om mensen daarvoor op te sluiten. Als ze daarentegen door hun verslaving domme dingen gaan doen als geweldpleging etc. dan moeten ze ook echt gestraft worden, maar iedereen gelijk.
PeterV is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels