Onderwerp: Whaaa Xtc!
Enkele bericht bekijken
Oud 4 July 2003, 15:51   #45
Bon
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by joeyB

ja klopt is ook appels met peren vergelijken maar forza begon!!

Maar ik vind wel dat tegenwoordig dj's worden uitgeroepen tot supersterren terwijl de mensen die de platen maken hoor je niks van. Die moeten er juist voor zorgen dat het vet is.

Maar zoals de meeste hardstyle DJ's tegenwoordig doen. Zetten hardeplaat op en mixen bijna niet meer joh. Dan gaat het meer om de overgang en dergelijke. Mooie overgang en de DJ is goed. Nee de platen die hij of zij draaid vallen momenteel dan gewoon goed bij het publiek

Maar heb je bijvoorbeeld een call cox. Kijk dat is nouw een zware goeie mixer die mixt alles aan elkaar en door elkaar. Met samples drumcomputers en 3 of 4 turntables
als ik zie dat een dj als tiesto enzo in amerika rondrijden in limo's en bodyguards bij zich hebben denk ik ook bij mezelf van "goh je bent maar dj" ... maar wat jij zegt over datgene dat de gene die de platen produceren ook aandacht moeten krijgen vind ik een beetje onzin... ik bedoel luister setje van Technoboy.. 11 verschillende platen van +/- 9 producers waar niemand eigelijk iets van heb gehoord... tjah, hun produceren daar hoor je ook niks van. Om een plaat te maken moet je creatief zijn, maar om een plaat lekker op een andere plaat te mixen moet je wat meer kunnen. Producers maken geen platen om aandacht te krijgen, maar om hun records te verkopen en een goede naam te krijgen voor een bekende DJ..

Mixen moet je niet uber muzikaal voor zijn vind ik. Ik kan namelijk nul noten lezen, heb heel lang geleden keertje dwarsfluit gespeelt wat ik niet kon en ben in dat opzicht ook niet muzikaal, maar tis wel meer als wat sommige mensen zeggen "tot 4 tellen"...En ik "kan" hardcore, terror, darkcore, hardstyle, techno en trance draaien (neit allemaal evengoed hoor) maar hoe meer het tempo omhoog gaat hoe moeilijker het wordt. Want hardstyle is niet heel moeilijk mixen itt terror. Maar een goede hardstyle DJ mixt ook, en ik hoor ook hele leuke mixjes op een party dus daar ben ik het niet helemaal mee eens... En platenkeus is opzich niet moeilijk, maar je moet je eigen sound hebben, proberen om niet al te veel platen te hebben die de rest ook heeft en moeten platen bij elkaar passen en je moet aan het grote deel van het publiek denken...

En Carl Cox vind ik idd ook een goede mixer, maar op een party mixt hij ook afentoe met cd's en daar ben ik dan weer helemaal geen voorstander van...

En ik denk dat menig mens die een party bezoekt ook luistert hoe een DJ draait... en niet alleen wat hij draait...
  Met citaat antwoorden