Citaat:
Originally posted by bartje518
Natuurlijk kan dat! De Formule 1 is het allerhoogst haalbare. Niet voor niets is er een individueel WK voor coureurs, en een voor constructeurs. Rubens Barrichello en Michael Schumacher rijden in dezelfde wagen. Schumacher is 9 van de 10 beter dan Rubens. Zelfde verhaal bij Williams. Ralf is meestal beter dan Montoya.
In de Formule 1 moet je je opwerken. Schumacher werd óók kampioen bij Benneton, daar waar de Williams-Renault destijds een veel betere wagen was. De formule 1 is geen sport waarbij de coureur alles bepaalt. Achter Ferrari zit een technicus, Ross Brawn, een ontwerper, Rory Byrne, een teamchef: Nigel Stepney, een bandenfabrikant: Bridgestone, een teambaas: Jean Todt, een man voor de motor: Stefano Dominicale. Bij Williams is dat net zo.
Kortom, Ferrari heeft een bijzonder breed pakket. En de coureurs die zij in hun bolides laten rijden kiezen zij zelf uit. Daarvoor kiezen ze de in hun ogen beste coureurs. Die hebben eerder, bij een minder team (Barrichello reed van 1993 t/m 1996 voor Jordan-Hart, Jordan-Peugeot en van 1997 t/m 1999 voor Stewart-Ford) (Michael Schumacher bij Jordan-Ford en bij Benetton-Ford en Benetton-Renault). Zij hebben dáár bewezen uit een 'mindere' auto meer te halen. Je 'promoveert' bij wijze van spreken.
Ado den Haag kan zeggen: wij waren beter dan PSV dit jaar, maar konden dat niet laten zien! Welnu, komend jaar krijgen ze dus die kans!
Michael Schumacher is een betere coureur dan zijn teamgenoot. En ook beter dan teams met zet zo'n goede auto. Williams mag je daaronder rekenen. Althans, dat was vorig jaar zo!!
Overigens ben ik geen Schumacher-fan, integendeel. Ik ben fan van Jos, Jacques Villeneuve. En in mindere mate Ralf Schumacher en Kimi Raikkonen.
|
klopt je kan inderdaad zien dat dat schumi beter is dan barrichello want die rijden in dezelfde auto.
klopt je kan inderdaad zien dat ralf beter is dan montoya want die rijden in dezelfde auto
maar kruislings vergelijken kan dus niet meer. je geeft DE hoofdreden van mijn mening juist weer.
tuurlijk moet je je opwerken en je bewijzen maar wat dacht je van deze redenering:
schumacher werkt zich op laten we zeggen vanaf 1990
heeft 13 jaar de tijd om zich te laten promoveren (zie jouw verhaal) naar de ferrari
wilson komt net kijken heeft zich dus geen 13 jaar kunnen bewijzen en zal dan ook niet nu in een ferrari rijden.
maar misschien is hij momenteel beter maar kan dat niet bewijzen omdat hij gewoon domweg in een minardi rijd!!! you get my point
en inderdaad er zit een heel brein achter schumi en de ferrari s net zoals achter elk team wat de term WERELDKAMPIOEN voor mij alleen maar vager maakt want als jij onder WERELDKAMPIOEN beste taktiek, meeste geld, meest arrogante akties (zie barrichello die schumi voor moet laten gaan in de laatste bocht voor de finish) verstaat dan snap ik jouw redenering wel
maar onder wereldkampioen versta ik beste rijder nothing more nothinh less
Citaat:
Originally posted by bartje518 En de coureurs die zij in hun bolides laten rijden kiezen zij zelf uit. Daarvoor kiezen ze de in hun ogen beste coureurs. [/B]
|
ps die opmerking mist iets, volgens mij was het geld dat iemand mee brengt ook een belangrijke beweegrede om iemand te kiezen.