Citaat:
Originally posted by MarvinV
ja dat vind ik dus ook nog een probleem. Op handen is het nog te zien maar op andere plekken word het een stuk moeilijker.
Een andere bekende van me die doet het op haar benen. Heb ik jaren niet geweten totdat ze het zelf een keer zei. Zij kan niet stoppen loopt bij verschillende zieleknijpers maar het mag niet baten.
Die vrouw is wat ze noemen een borderliner. Wat het precies inhoud moet je me niet vragen. Maar er is meer met haar mis dan alleen automutulatie.
Dat meisje heeft voor zover ik het kan zien niets meer maar ja ik zie haar niet zonder kleren. Ik vraag er nog weleens naar hoor en dan zegt ze dat ze het niet meer gedaan heeft. Ik vertrouw haar dan ook op haar woord.
Maar weet jij nog wat bij jou de trigger was?? waarom ben je het gaan doen. Een vervelende gebeurtenis? iemand overleden ?
|
borderline:
Een diepgaand patroon van instabiliteit in intermenselijke relaties, zelfbeeld en affecten en van duidelijke impulsiviteit, beginnend in de vroege volwassenheid en tot uiting komende in diverse situaties zoals blijft uit vuif (of meer) uit de volgende:
1) Krampachtig proberen te voorkomen om feitelijk of vermeend in de steek gelaten te worden
2) een patroon van instabiele en intense intermenselijke relaties gekenmerkt door wisselingen tussen overmatig idealiseren en kleineren (goed of slecht)
3) identiteitsstoornis: duidelijk en aanhoudend instabiel zelfbeeld of zelfgevoel
4) impulsiviteit op ten minste twee gebieden die in potentie betrokkene zelf kunnen schaden (bv. geld verkwisten, vreetbuien,...)
5) recidiverende suicidale gedragingen, gestes of dreigingen, automutulatie
6) affectlabiliteit als gevolg van duidelijke reactiviteit van de stemming
7) chronisch gevoel van leegte
!) inadequate, intense woede of moeite kwaadheid te beheersen
9) voorbijgaande, aan stress gebonden, paranoide ideeën of ernstige dissociatieve verschijnselen
Dat voor borderline
over jouw vragen:
de trigger waren de samenloop van gebeurtenissen, het komt niet zomaar
het is een opstapelingen
en hoe slechter ik me voelde hoe erger het werd
dus gebeurde er iets slecht ging ik zwaarder mutuleren dan dat ik beter gezind was
het waren al de dingen die gebeurt waren en waren aan het gebeuren
ik ben er met begonnen op men 14
geëindigd ergens op men eind 16 begin 17
zoiets