|
|||||||
| Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
| Bekijk resultaten enquête: Heb je al eens zelfverminking gedaan | |||
| Ja en doe het nog altijd |
|
16 | 29,09% |
| heb het ooit gedaan, dat is dan ook weer achter de rug |
|
13 | 23,64% |
| wow, dat zou ik nooit doen |
|
26 | 47,27% |
| Stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
|
#11 | |
|
Guest
|
Citaat:
Een diepgaand patroon van instabiliteit in intermenselijke relaties, zelfbeeld en affecten en van duidelijke impulsiviteit, beginnend in de vroege volwassenheid en tot uiting komende in diverse situaties zoals blijft uit vuif (of meer) uit de volgende: 1) Krampachtig proberen te voorkomen om feitelijk of vermeend in de steek gelaten te worden 2) een patroon van instabiele en intense intermenselijke relaties gekenmerkt door wisselingen tussen overmatig idealiseren en kleineren (goed of slecht) 3) identiteitsstoornis: duidelijk en aanhoudend instabiel zelfbeeld of zelfgevoel 4) impulsiviteit op ten minste twee gebieden die in potentie betrokkene zelf kunnen schaden (bv. geld verkwisten, vreetbuien,...) 5) recidiverende suicidale gedragingen, gestes of dreigingen, automutulatie 6) affectlabiliteit als gevolg van duidelijke reactiviteit van de stemming 7) chronisch gevoel van leegte !) inadequate, intense woede of moeite kwaadheid te beheersen 9) voorbijgaande, aan stress gebonden, paranoide ideeën of ernstige dissociatieve verschijnselen Dat voor borderline over jouw vragen: de trigger waren de samenloop van gebeurtenissen, het komt niet zomaar het is een opstapelingen en hoe slechter ik me voelde hoe erger het werd dus gebeurde er iets slecht ging ik zwaarder mutuleren dan dat ik beter gezind was het waren al de dingen die gebeurt waren en waren aan het gebeuren ik ben er met begonnen op men 14 geëindigd ergens op men eind 16 begin 17 zoiets |
|
|