Enkele bericht bekijken
Oud 7 February 2004, 20:41   #17
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Larsjuh
ik ben van mening dat geen enkele club in de schulden moet zitten. Ik ben er ook totaal niet trots op dat twente 14 miljoen schuld had en dat de gemeente het geld gaat ophoesten. In voetbaal gaat veel geld om, dat is algemeen bekend maar om dan maar miljoenen uit te gaan geven die je helemaal niet hebt is gewoon belachelijk.

Maar als je kijkt naar het Nederlandse voetbal dan vallen de schulden nog wel mee, neem nou eens Italie daar staan de clubs wel meer als 200 miljoen in het rood en toch kunnen ze de beste spelers kopen die er zijn, waar betalen ze dat van? En hun salarissen dan? Dat voetballers veel verdienen vind ik oke, zolang het niet de spuitgaten uitloopt vind ik het best. Maar is het nodig dat Van Nistelrooy 130.000 per week moet verdienen? Keane verdient zelfs 250.000 per week. Ik ben van mening dat de EU hier wel degelijk moet ingrijpen en zorgen dat de grote clubs eerst hun schulden gaan aflossen alvorens weer nieuwe spelers te kopen.

Ma goed ff terug naar het Nederlandse voetbal. Natuurlijk is het niet fijn als je eigen club het moeilijk heeft. Vond ik ook bij Twente. Ma het is ronduit schandalig als de gemeenten hieraan onze belastingcenten gaan geven. Wat dat betreft ben ik er ook helemaal niet trots op dat Enschede, ook al woon ik daar niet, Twente heeft moeten helpen. Ik vind wel we respect moeten tonen voor Roda dat als een van de weinige clubs er zelf weer boven op moet komen. Ik hoop ook voor je Bartje dat Roda er gauw overheen komt en als we beiden weer gezond zijn, dat we weer mooie wedstrijden zullen zien tussen onze clubs, met natuurlijk een eerlijke winnaar.
Zoals ik al zei moet ik afkloppen als het gaat om schulden die Roda al dan niet heeft, aangezien daar niets van bekend is. Wel is bekend dat de club met een begrotingstekort werkt (al zal dat na alle verkopten dit jaar wel een bescheiden winst worden; maar je bent natuurlijk wel je halve selectie kwijt), maar grotendeels komt dat natuurlijk door de zware hypotheek die wij nog steeds betalen, daar waar andere clubs juist miljoenen van de gemeente kregen voor hun stadion. Maar er staat natuurlijk nog steeds een elftal dat subtopwaardig is.

Bij Twente zag het er vorig jaar januari zelfs zeer slecht uit, en je zou verwachten dat de club, net als Vitesse, sportief een stapje terug zou moeten doen. Niets is echter minder waar, want in de zomer komen wéér karrevrachten met nieuwe spelers. Als ik dat zie vallen me werkelijk de schoenen uit. Ik vraag me werkelijk af waar die spelers van betaald worden.

Hoe dan ook vind ik dat een club als FC Twente best subsidie mag krijgen, al mag het volgens Europese richtlijnen dus niet. Een club als FC Twente, dat sterk leeft in de regio (net als NAC, Utrecht, Vitesse, NEC, Roda JC, Groningen enzovoorts) mag niet verloren gaan door mismanagement, daarvoor zit de club te zeer vastgeworteld in de regio. Wel vind ik dat als dat gebeurt dat overal moet gebeuren, niet zoals dat dus nu gaat, en bovendien moet er dan toezicht komen vanuit de gemeente wat betreft uitgaven, niet zoals bij Vitesse, of MVV, waar de gemeente tig keer moet ingrijpen.

Op die manier kan het voetbal in Nederland weer gezond worden, zeker met de een beetje aantrekkende economie, en de kleinere huishoudens. In Italië (Fiorentina) en ook België (KV Mechelen) is overigens wel al ingegrepen
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden