Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
In mijn vorige periode als FB vond ik al dat dat forum wegkon, Bart.. dus om nou te zeggen dat ik pas in de afgelopen drie weken ben gaan vinden..
En je hebt gelijk dat ook minder drukke fora bestaansrecht moeten hebben. Maar dat geldt in mijn ogen meer voor evoluerende fora als Kunst, Games, School en C&I, dan voor een redelijk star forum als het Uitgaansforum..
Ergens zul je toch een grens moeten trekken qua fora. Een uitgaansforum kan een prima aanvulling zijn, mits er voldoende publiek voor is... Maar op een gegeven moment zie je weer die stapavond van Phit voorbij komen, zie je dat ik weer naar de Majorcabar ben geweest, dat Tuur weer naar de AA is geweest.. Dat evolueert zich niet tot nauwelijks...
En natuurlijk hebben leden het recht om verbeteringssuggesties te geven! Maar zag jij dat in dat topic van een half jaar geleden voorbij komen? Neen.. zijn er in dat halve jaar veel topics bijgekomen? Nauwelijks...
Zelfs als ik een topic open dat op andere fora enorm aanslaat (gekke dingen als je zat bent), komen er nauwelijks reacties! Terwijl bijna iedereen die uitgaat toch wel een -sterk- verhaal heeft over uitgaans-avonturen..
Wat moet kun je in hemelsnaam verder nog bespreken? Uitgaansgelegenheden zal niet lukken, want bijna niemand bezoekt dezelfde tenten.. En verder? Ik weet het niet hoor.. En blijkbaar heeft bijna niemand meer suggesties, aangezien het aantal topics op dat forum nog niet eens een hele bladzijde besloeg.
|
Ja, jij vond dat het weg kon, dus was er bij jou nauwelijks motivatie om er iets van te maken. Waarom lied je je dan FB maken van dat forum? Ik heb zojuist het vorige topic doorgenomen, en ook Saartje, die het daarvoor deed, vond er een half jaar geleden als niets meer aan. Vera nam kunst bewust op zich, om er iets van te maken. Maar wat maakt een compleet gedemotiveerde FB die het forum al eigenlijk niet meer ziet zitten van dat forum?
Uitgaansforum is simpelweg niet te vergelijken ook met andere fora, hoogstens met Sport. Aangezien het een gebonden item is; je doet het meestal in het weekend. Door de week moet je van een dergelijk forum dan ook niet 20 topics verwachten.
Ga ik op Sport kijken, dan zie ik dat er sinds begin mei 1 pagina gevuld is. Analyseer je echter daarna de onderwerpen die er geweest zijn, dan zie je dat het EK flink wat topics heeft gehad, een paar oude ge-upte topics, een paar verjaardagsthreads, en wat onzinnige voetbaltopics.
En dat heet dan SPORT. De reden dat dit forum over de bladzijde in een half jaar heen komt is louter dat er een vaste groep zit die nog wel eens wat opent voor elkaar. Het idee 'sport' is ver te zoeken op dat forum. Als vaste zoeker zul je dat kunnen beamen.
Op uitgaan komt geen vaste groep. Net als op kunst ook niet. Als je daar kijkt zie je 1,2 hooguit 6 reacties per topic. Toch ben ik van mening dat zo'n forum hoort op een forum, aangezien er heel wat creatieve jongelingen zijn.
Natuurlijk zijn er grenzen die je stelt aan de verscheidenheid van het aantal forums. Je kunt niet wanneer je al gezondheid en lifestyle hebt ook nog een forum over afslanken maken. Dat valt gewoon daaronder; dat is duidelijk. Misschien was uitgaan niet de juiste benaming trouwens, misschien is een 'weekendforum' een beter idee, met allerlei zaken die je in het weekend doet/kunt doen. Uitgaan doet (helaas) lang niet iedereen meer, iedereen geeft zijn eigen invulling aan een weekend, zou gespreksstof kunnen opleveren mijns inziens.