Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 14 June 2003, 14:47   #1
GregoorvanDijk
Guest

Thumbs down MusicTV/TMF/TheBox wordt --> KinderTV?

Tja, vanmiddag zat ik me een beetje te vervelen bij de kapper toen ik moest wachten, en dacht, kom, laat ik de Aktueel eens lezen! Via een artikel over hoerenlopers kwam ik uit bij een interessant onderwerp. De Nederlandse muziekzenders! Ik ergerde me de laatste tijd nogal eens aan het aanbod op deze zenders, en nu las ik dus dat ik niet de enige ben. Volgens Aktueel schieten de anti-MTV bewegingen als padestoelen uit de grond op het internet.
MTV lijkt als doelgroep kinderen van tussen de 7 en 12 jaar gekozen te hebben. Op zich niet erg, het is een doelgroep die zich begint te oriënteren op het gebied van pop-muziek. Maar tegenwoordig is MusicTV eveneens eigenaar van de overige Nederlandse muziek-zenders, zoals TMF en theBox. Ook dáár zent men met grote regelmaat Jamai, Jim en andere zooi uit, die toch met name op de bovengenoemde doelgroep van toepassing is.
Jong talent die voor veel geld een promo-clip hebben gemaakt krijgen regelmatig 'nee' te horen bij MTV. Ook gerespecteerde bands als Sting, Matellica, Acda en de Munnik en ga zo maar door komen slechts sumier aan bod als het om hun nieuwe CD's en dergelijke. Programma's waar bands meer over zichzelf kwijt kunnen zijn al helemaal zeldzaam, en vaak van een dermate laag niveau dat het kijkgenot je tot in de schoenen zakt.
En dat terwijl de doelgroep die zich dus steeds meer miskent begint te voelen en niet aan haar trekken komt toch júist de doelgroep is de de CD's meestal koopt (dat doet jeugd meestal weinig). Zij zijn nu veroordeeld tot 2 meter sessies, en Barend en van Dorp, die elke avond slechts 1 artiest aan bod kan laten komen.

Zijn er nog meer mensen hier die zich bijzonder ergeren aan bovengenoemde zenders? En is er iemand die eigenlijk een reden heeft hiervoor?
  Met citaat antwoorden

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels