|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
architect of life
|
![]()
Eet jij met regelmaat en meestal vers? Of houd jij er een ongezonde leefgewoonte op na: veel tussendoortjes, te veel vet, het ontbijt overslaan, etc.?
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
K'moet zeggen dat ik al veel beter ben dan vroeger qua eetgewoontes.
Vroeger at ik s'morgens nooit, at ik keiveel chocolade, chips, koeken, snoepen + dan nog eens bijna geen groenten. Nu eet ik wel s'morgens. Tussendoortjes worden veel meer fruittussendoortjes (soms wel nog koeken maar iig véél minder!). In het begin had ik er moeite mee om over te schakelen maar nu merk ik ook echt dat gezond en vers eten en fruit allemaal eigenlijk lekkerder is dan al het vet. Als je alleen maar vetdingen eet denk je, ja lekker niets is beter enz. Maar ik heb eens een beetje druiven gegeten en dan erna chocolade en ik vond toen de druiven wel lekkerst! ![]() Niet dat ik nu zo'n fruit/gezondfreak ben, chocolade en snoep en koeken en chips gaan er ook wel nog in maar gewoon in mindere mate. ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
ik eet slecht de laatste maanden.
onregelmatig. veel werk. weinig slaap. het is wel eens beter geweest zullen we maar zeggen... lang leven fruit en vitaminepillen, blijf ik nog een beetje op de been... |
![]() |
![]() |
#4 |
Super Lid
|
![]()
Ik ontbijt sowieso, anders ga ik van m'n houtje. Verder eet ik normaal altijd wel met regelmaat, alleen de afgelopen paar weken wat minder omdat m'n dagritme nogal is veranderd
![]() Tsja en verder kan ik niet van de tussendoortjes afblijven ![]()
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
kvind dat ik best wel gezond eet
elke ochtend een lekker kommetje wwmuesli vrij regelmatig en met veel groenten en fruit 'k eet vooral heel veel fruit alleen die tussendoortjes... ![]() oja, en dan nog elke dag voorbij het snoepwinkeltje fietsen. Maar dat lukt tegenwoordig wel behoorlijk |
![]() |
![]() |
#6 |
Amanda
|
![]()
uhh ik eet 2 a 3 keer per dag.. maar zeer onregelmatig.. ene keer ontbijt ik om 9uur de andere keer om 1uur ofzo
![]()
![]() |
#7 |
Lid
|
![]()
ik eet op zich normaal en genoeg, en kook ook regelmatig lekker met verse groenten enzo, maar ik snoep ook gewoon té veel.
is weer zo'n fase (nee ik schuif problemen nooit oip iets anders af ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
FORE!!!
|
![]()
ik regelmatig 2 keer per dag, ontbijt (vrijwel altijd voor 10 uur) en avondeten, en dan soms op school nog een broodje als ik honger heb.
probeer wel altijd vers te eten ...
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Ik eet behoorlijk gezond denk ik. Regelmatig, altijd ontbijt, groente, fruit, redelijk weinig tussendoor.
Maar gerust wel af en toe snacks enzo hoor (vannacht nog ff de Burger King opgezocht)... moet kunnen. |
![]() |
![]() |
#11 |
Lid
|
![]()
sinds ik bij de dieetiste loop is mijn eetpatroon heel gezond en goed. Natuurlijk neem je wel eens een tussen doortje, maar het belangrijkste is gewoon je regelmaat.
![]() |
#12 |
Aachen TSV
|
![]()
Ik eet vrij omgezond denk ik. Ontbijt/lunch en eet avondeten, maar ook veel tussendoor en met name 's avonds nog wel eens wat extra's..
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Amsterdam Original
|
![]()
Ik ontbijt niet en op school eet ik ook niet dus mijn eerste eten op een normale dag is een snack op t station in de late middag. Avond eten doe ik op mn werk en das meestal magnetronf00d.
Ongezond als de modderfek denk ik ![]()
![]() |
#14 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
ik eet vrij gezond, denk ik.
als ontbijt: cornflakes of een groot glas chocolademelk middagmaal: ofwel kook ik zelf, ofwel eet ik een broodje 's avonds: yoghurtje en/of fruit tussendoor wel eens iets zoets, maar ook niet te veel. drinken: light dranken en veeeeel water.
![]() |
#15 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Ik eet ongezond en dat weet ik ook. Ik ontbijt meestal wel, niet altijd. Luchen doe ik niet. Wel weer ongezonde snacks tussendoor en tijdens het avondmaal wel weer een gezonde warme maaltijd. Ik heb wel eens van die dagen dat ik genoeg water drink en genoeg fruit eet, maar die dagen zijn zeldzaam.
Vooral tijdens de Ramadan eet ik echt ongezond en super onregelmatig. 's Avonds om 10uur voor het laatst een maaltijd, dan de volgende avond 6 uur pas weer eten. Super slecht, en ik val er ook niet van af ![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
ik sport veel te weinig en daardoor vermager ik wellicht niet.
![]() |
![]() |
#18 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
oh ik ben vandaag ook nog naar de mac donalds geweest trouwens. ook echt slecht.
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#21 |
Super Lid
|
![]()
McDonalds is eigenlijk best zonde. Je hebt er zin in als je er heen gaat, als je het eet is het ook wel lekker en je voelt je dan ook wel ff vervuld. Alleen na een uur krijg je gewoon net zo goed weer honger en dan weet je dat je eigenlijk beter wat anders had kunnen eten..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Super Lid
|
![]()
Dat probleem ken ik nou echt niet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Daarnaast hebben we de neiging om na voetbalwedstrijden van de Graafschap naar "de mac" te gaan.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
wat is dit toch weer een boeiende discussie zo diep in de nacht.
![]() edit; er is helemaal geen discussie ![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
tijdens de examens is het al veel moeilijker om gezond te eten.
![]() |
![]() |
#28 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() maar wat geld betreft; over het algemeen is een vette hap veel goedkoper dan iets gezonds en dat vind ik zo zonde ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Guest
|
![]()
ach maar dat geld bespaar je weer omdat je niet hoeft af te slanken
|
![]() |
![]() |
#30 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
en overigens, als dat patroon wat je daar opnoemt je normale patroon is noem ik dat ook niet gezond ![]() wat ik hier zo lees is dat je het een en ander probeert goed te praten
![]() |
![]() |
#31 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 |
Guest
|
![]()
ik eet in het algemeen wel gezond, maar het enige probleem is dat ik s'avonds niet kan stoppen , ik prop er dan vanalles is, en kan dan niet anders dan met een volle maag te gaan slapen (soms komt het zelfs terug op) Heeft iemand tips om na de avondmaaltijd te stoppen met eten?
|
![]() |