Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 August 2006, 17:39   #1
Sanna
Guest

Standaard 600 kcal per dag.

ik weet dat 600 kcal per dag een beetje weinig is misschien.

Maar ik en een vriendin hadden een discussie hierover; Is 600 Kcal per dag ''gevaarlijk'' weinig?

zij denkt van wel omdat 2000 kcal wordt aanbevolen voor vrouwen om te eten, en omdat je hierdoor allemaal voedingsstoffen gaat missen.
ik denk van niet omdat je die 600 kcal die je wel eet extra snel verbrandt en dus meer overhoudt om van af te vallen. Bovendien is 2000 kcal per dag wel errug veel en je kan natuurlijk alle voedingsstoffen best binnenkrijgen als je gewoon groente en fruit eet!

Wie heeft er gelijk?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 11:22   #2
Hollabackgirl
Guest

Standaard

ik vind 600kcal wel heel erg weinig, mr ik heb geen idee of het gevaarlijk is
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 16:10   #3
Sanna
Guest

Standaard

het valt wel mee hoe weinig het is..

weet iemand anders of het gevaarlijk is?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 17:38   #4
DarkAngel
Looking at you

DarkAngel's Avatar

Standaard

Citaat bij een dieet van 600 Kcal tot 1000 Kcal per dag

""Des te minder ik eet, des te minder calorieën krijg ik binnen, des te meer vetmassa ik verlies", wordt er vaak gedacht. Vervolgens wordt er begonnen met een dieet van 600 of hooguit 1000 calorieën, waarbij er vaak ook intensief wordt gesport. Maar deze diëten leveren natuurlijk veel te weinig calorieën om aan de hoge energiebehoefte te voldoen. Dat een sporter juist extra voedingsstoffen nodig heeft, wordt helemaal vergeten. Bij een tekort aan brandstof wordt roofbouw gepleegd op het lichaam. Je lichaam begint dan eiwitten uit het eigen weefsel af te breken. Niet alleen eiwitten uit de spieren, maar ook eiwitten uit orgaanspierweefsel worden afgebroken. Alle reserves worden opgebruikt. Het tegenovergestelde van wat men aanvankelijk voor ogen had, wordt bereikt: een slechte gezondheid, zieke en blessures. Door chronisch tekort aan brandstoffen sprint het lichaam heel zuinig om met de calorieën die het wel binnenkrijgt. Het schakelt op de "survival" stand: elke calorie die niet wordt verbruikt, wordt direct in de vetweefsels opgeslagen. Je raad het al: je valt wel af, maar verliest geen vet.
Je verliest spiermassa."

Bron
Oud 4 August 2006, 19:17   #5
Sanna
Guest

Standaard

dat is best bullshit

ik verlies zeker wel vet (vetpercentage moet ik vaak laten meten van mijn sportinstructeur)
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 19:25   #6
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sanna
dat is best bullshit
uit wat je hier al eerder gepost hebt, denk ik dat je wat naar de extreme kant opgaat qua diëten en gewicht, dus alles wat je niet wil horen, zal je wel onder bullshit classeren....
Oud 4 August 2006, 20:16   #7
Sanna
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bootje
uit wat je hier al eerder gepost hebt, denk ik dat je wat naar de extreme kant opgaat qua diëten en gewicht, dus alles wat je niet wil horen, zal je wel onder bullshit classeren....
nope, het gaat goed met me hoor!!
maar dit was gewoon echt zo, ik bedoel als mijn vetpercentage afneemt op deze manier, werkt het toch echt.. dat kan niemand ontkennen, right?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 21:01   #8
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Citaat:
nope, het gaat goed met me hoor!!
maar dit was gewoon echt zo, ik bedoel als mijn vetpercentage afneemt op deze manier, werkt het toch echt.. dat kan niemand ontkennen, right?
maar niet alleen je vetpercentage neemt af, ook andere dingen nemen af

2000 kcal is niet voor niets de aanbevolen hoeveelheid caloriën.

verder sluit ik me aan bij bootje
Oud 4 August 2006, 21:44   #9
Bobba
Prima

Bobba's Avatar

Standaard

Gewoon 2500 voor mannen en 2000 voor vrouwen aanhouden, minder eten helpt niet, sporten wel. Daar blijft het gewoon bij//
Bobba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 16:57   #10
Kut_Aap
Guest

Standaard

Inderdaad
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 17:11   #11
Sanna
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door TheSamurai
Gewoon 2500 voor mannen en 2000 voor vrouwen aanhouden, minder eten helpt niet, sporten wel. Daar blijft het gewoon bij//
dat helpt wel, ik ben al bijna 15kg zo afgevallen dus zeg niet dat het niet helpt.
sporten helpt eerder juist niet bij mij, sport 3-5 uur per week, maar val er niet veel van af.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 18:39   #12
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard

je valt er misschien wel van af, maar je hele weerstand is ook naar de kloten.. waar denk je dat je anders je vitaminen vandaan haalt.
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 18:51   #13
Sanna
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ash-hôôle
je valt er misschien wel van af, maar je hele weerstand is ook naar de kloten.. waar denk je dat je anders je vitaminen vandaan haalt.
in die dingen die ik eet, zit veel groente en fruit
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 18:53   #14
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard

ow ja, daar red je het mee
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
Oud 5 August 2006, 19:43   #15
Dunja
Guest

Standaard

Citaat:
dat helpt wel, ik ben al bijna 15kg zo afgevallen dus zeg niet dat het niet helpt.
sporten helpt eerder juist niet bij mij, sport 3-5 uur per week, maar val er niet veel van af.
Het helpt misschien wel... Maar is het ook goed?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 19:57   #16
Sanna
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Het helpt misschien wel... Maar is het ook goed?
dat weetik niet, dat was m'n vraag
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 20:08   #17
Dunja
Guest

Standaard

Dat is het dus niet. Volgens mij is dat nu wel duidelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 20:09   #18
Dunja
Guest

Standaard

Citaat:
ow ja, daar red je het mee
Is dat nu sarcastisch (hoe schrijf je dat) of niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 20:18   #19
Bobba
Prima

Bobba's Avatar

Standaard

Citaat:
Precies.. En 3-5 uur? Vind je dat veel? Begin eens met elke avond een uur lopen.. En daarbij nog cardio. Minder eten word je ook minder sterk van, je word sneller ziek. Je valt wel af, maar op een ongezonde manier..
Oud 5 August 2006, 20:44   #20
Sanna
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door TheSamurai
Precies.. En 3-5 uur? Vind je dat veel? Begin eens met elke avond een uur lopen.. En daarbij nog cardio. Minder eten word je ook minder sterk van, je word sneller ziek. Je valt wel af, maar op een ongezonde manier..
uhmmm ik bedoel met 3-5uur dus intensief sporten he...
daarbij fiets ik elke dag nog 20 minuten en wandel elke dag 30minuten met de hond.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 21:10   #21
Melisss
Guest

Standaard

3 tot 5 uur sport vind ik niet zo veel.. als je 1 sport doet zoals voetbal ofzo dan ben je daar al 3 keer 1,5 uur mee bezig zit je al op 4.5 uur. En als je heel weinig eet en daarna weer normaal gaat eten krijg je heel erg jojo effect
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 23:24   #22
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Citaat:
dat weetik niet, dat was m'n vraag
het antwoord wil je blijkbaar niet snappen
Oud 6 August 2006, 00:01   #23
Bobba
Prima

Bobba's Avatar

Standaard

Citaat:
uhmmm ik bedoel met 3-5uur dus intensief sporten he...
daarbij fiets ik elke dag nog 20 minuten en wandel elke dag 30minuten met de hond.
Dan zou je nu 40 kilo moeten wegen, want dat is echt wel genoeg beweging.. En met 600 kcal per dag snap ik niet dat jij niet allang met ondergewicht in het ziekenhuis ligt, of een keer van je stokkie af bent gegaan..
Oud 6 August 2006, 14:35   #24
kreej-z
Lid

kreej-z's Avatar

Standaard

Waarom vraag je eigenlijk of het gevaarlijk is wat je doet, als je toch iedereen die zegt dat het inderdaad niet goed is tegenspreekt?

Als jij het allemaal zo goed weet, dan heb je toch ook geen advies nodig?

Ik denk dat je niet goed bezig bent als je zo weinig Kcal binnenkrijgt en zoveel sport. Sporten is super, ga vooral zo door Maar bedenk wel dat je lichaam juist extra energie nodigt heeft als je intensief sport. En die energie krijg jij niet binnen met het dieet dat je volgt...
kreej-z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2006, 19:53   #25
Sanna
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door kreej-z
Waarom vraag je eigenlijk of het gevaarlijk is wat je doet, als je toch iedereen die zegt dat het inderdaad niet goed is tegenspreekt?

Als jij het allemaal zo goed weet, dan heb je toch ook geen advies nodig?

Ik denk dat je niet goed bezig bent als je zo weinig Kcal binnenkrijgt en zoveel sport. Sporten is super, ga vooral zo door Maar bedenk wel dat je lichaam juist extra energie nodigt heeft als je intensief sport. En die energie krijg jij niet binnen met het dieet dat je volgt...
omdat het een vraag was, en ik graag mijn gelijk wil krijgen

nouja ik heb er over gedacht wat hier allemaal staat, en ik heb vandaag 800 ipv 600 kcal gegeten (vraag niet hoe ik me voel, maar ik heb het gedaan.) dus het gaat een stuk beter met m'n eetgewoontes ofzo...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2006, 20:01   #26
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard

ja nee dat scheelt nog maar 1200 kcal.
Oud 7 August 2006, 20:03   #27
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Citaat:
omdat het een vraag was, en ik graag mijn gelijk wil krijgen

nouja ik heb er over gedacht wat hier allemaal staat, en ik heb vandaag 800 ipv 600 kcal gegeten (vraag niet hoe ik me voel, maar ik heb het gedaan.) dus het gaat een stuk beter met m'n eetgewoontes ofzo...
dan is het geen vraag maar een bewering.
Oud 7 August 2006, 20:04   #28
Sanna
Guest

Standaard

Citaat:
ja nee dat scheelt nog maar 1200 kcal.
dat is niet zo veel.

en kijk het wordt vast nog wel wat meer, maar ik voel me nu zo'n vreetzak na deze dag.. dus ik bouw het heel langzaam op, als me dat gaat lukken, zonder elke keer als ik iets meer heb gegeten me zo schuldig en dik ga voelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2006, 20:05   #29
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

Citaat:
dat is niet zo veel.

en kijk het wordt vast nog wel wat meer, maar ik voel me nu zo'n vreetzak na deze dag.. dus ik bouw het heel langzaam op, als me dat gaat lukken, zonder elke keer als ik iets meer heb gegeten me zo schuldig en dik ga voelen.
laat je behandelen
Oud 7 August 2006, 20:05   #30
Sanna
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF
dan is het geen vraag maar een bewering.
nee het was een vraag, ik beweerde dat idd. mijn vriendin beweerde wat anders (zoals er ook staat) dus was het een vraag wie er gelijk had...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2006, 20:09   #31
Sanna
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bootje
laat je behandelen
dat lijkt me weer wat overdreven
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2006, 20:12   #32
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Ga jij maar eens zoeken naar plaatjes van anorexia patienten dan.. Dat is wat je te wachten staat als je op zo doorgaat.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2006, 21:04   #33
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
dat lijkt me weer wat overdreven
Lijkt me niet, 600kcal is veel te weinig, 800 kcal is veel te weinig.
Je bent obsessief met je gewicht bezig haal ik hier zo'n beetje uit. Is niet echt goed voor je. En dus zoals Impressions al zegt, zoek plaatjes van anorexia patieten, en stel je zelf daar in voor (want ja als je zo door gaat kom je daar ook wel aan). En denk dan nog maar een keer aan het "overdreven" hulp zoeken
Oud 8 August 2006, 11:23   #34
Dunja
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Impressions
Ga jij maar eens zoeken naar plaatjes van anorexia patienten dan.. Dat is wat je te wachten staat als je op zo doorgaat.
Het gaat nu toch beter met haar?

Ga zo door hoor meid. babysteps. En je hoeft je echt absoluut niet schuldig te voelen. En als echt vind dat je hulp nodig hebt, kun je dat krijgen. Je kan het er zoiezo met iemand over hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2006, 20:24   #35
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard

ga zo door? dan blijft er niet veel meer over dan wat huid en botten.
Oud 8 August 2006, 20:28   #36
Satanisch_girl
Guest

Standaard

Normaal gezien hebben vrouwen veel vet nodig, tijdens je puberteit krijgen meisjes een vetmassa en jongens een spiermassa. die vetmassa hebben meisjes nodig zeker als je later kinderen wil. ik zeg niet dat anorexia patienten geen kinderen kunne krijgen maar het is veel gezonder als je toch nog iets hebt van vet. het is niet voor niets dat de natuur ons meisjes een vetmassa geeft...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2006, 02:17   #37
Xero
Guest

Standaard

Citaat:
Tuurlijk val je met sporten niet gelijk af. Teminste, als je het goed wilt doen. En die 15 kg die jij kwijt bent is een groot deel spiermassa. Als jij straks weer in het oude patroon valt (misschien niet morgen, maar over een paar jaar), dan komt gewoon het dubbele weer aan.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2006, 18:40   #38
NdW
Guest

Standaard

nou ik heb alleen de eerste post gelezen dus geen idee of dit al gezegd is: het is enorm ongezond!!!!

ik weet zelf veel van sport/fitness af en de daarbij behorende voeding, maar ongezonder dan dit kan echt niet!
je krijgt totaal geen voedingsstoffen binnen, je lichaamt went hieraan, lichaam heeft minder nodig, resultaat: je valt weer niet af!

methode om ECHT(en dus niet voor twee weken) af te vallen: gezond en voldoende eten en zorgen dat je door sporten vet verbrandt, anders is het echt korte-duur werk...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2006, 20:42   #39
L_angeldc
Guest

Exclamation

Citaat:
Het gaat nu toch beter met haar?

Ga zo door hoor meid. babysteps. En je hoeft je echt absoluut niet schuldig te voelen. En als echt vind dat je hulp nodig hebt, kun je dat krijgen. Je kan het er zoiezo met iemand over hebben.
Ja moedig dat kind vooral aan zeg :s

@ topicstarter; het is duidelijk dat wat jij doet erg ongezond is, en hoewel meerdere mensen dit al hier gezegd wil je er niet naar luisteren. Wat vinden jouw ouders hiervan? Of je vrienden? Of iemand in jouw naaste kring, een bezorgde buurvrouw voor mijn part. Moedigen zij jou ook aan hiermee door te gaan? Zo ja dan zijn zij nog fouter bezig dan jij.
Als jij je schuldig en dik voelt als je op een dag 800 kcal hebt gegeten, nou dan is er echt wat mis met je en moet je zeker iemand zoeken die je kan helpen. En dan niet iemand die ja en amen zegt op wat jij vertelt, maar een professioneel iemand die objectief is .
Anyhow, als antwoord op je 'vraag': Je vriendin heeft gelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2006, 10:30   #40
Forza
Guest

Standaard

600kcal is inderdaad wel weinig ja, tijdens een gemiddelde hardlooptraining verbrand ik al snel 600kcal
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2006, 10:49   #41
Dunja
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door L_angeldc
Ja moedig dat kind vooral aan zeg :s

@ topicstarter; het is duidelijk dat wat jij doet erg ongezond is, en hoewel meerdere mensen dit al hier gezegd wil je er niet naar luisteren. Wat vinden jouw ouders hiervan? Of je vrienden? Of iemand in jouw naaste kring, een bezorgde buurvrouw voor mijn part. Moedigen zij jou ook aan hiermee door te gaan? Zo ja dan zijn zij nog fouter bezig dan jij.
Als jij je schuldig en dik voelt als je op een dag 800 kcal hebt gegeten, nou dan is er echt wat mis met je en moet je zeker iemand zoeken die je kan helpen. En dan niet iemand die ja en amen zegt op wat jij vertelt, maar een professioneel iemand die objectief is .
Anyhow, als antwoord op je 'vraag': Je vriendin heeft gelijk.
Dat bedoel ik ook niet. Het kwam er misschien anders uit dan ik bedoelde. Ik gaf haar ook advies om er met mensen over de praten. Ze hoeft niet in een keer heel veel te gaan eten. Zo simpel is het volgens mij niet. Met ga zo door bedoel ik dat ze in kleine stapjes steeds meet gaat eten. En wat impressions zei klopt niet. Het gaat dus steeds beter met haar en hij zei dat ze anorexia krijgt als ze zo door gaat. Als iedereen nu hele nare dingen tegen haar zegt voelt ze zich alleen nog maar rotter. Zoek hulp en dan komt het wel weer goed, denk ik. Vooral moet je er met iemand over praten.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2006, 11:13   #42
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
En wat impressions zei klopt niet. Het gaat dus steeds beter met haar en hij zei dat ze anorexia krijgt als ze zo door gaat. Als iedereen nu hele nare dingen tegen haar zegt voelt ze zich alleen nog maar rotter. Zoek hulp en dan komt het wel weer goed, denk ik. Vooral moet je er met iemand over praten.
Bij 800Kcal krijg je op de duur ook wel anorexia...
En nare dingen zeggen, zo is het gewoon, het is alleen maar mooi als ze dat "naar" vindt, want dat weerhoudt haar er misschien van om met dit dieet door te gaan.
Oud 11 August 2006, 11:31   #43
Dunja
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Bij 800Kcal krijg je op de duur ook wel anorexia...
En nare dingen zeggen, zo is het gewoon, het is alleen maar mooi als ze dat "naar" vindt, want dat weerhoudt haar er misschien van om met dit dieet door te gaan.
Volgens mij is ze al bezig beter te worden, hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2006, 12:01   #44
L_angeldc
Guest

Exclamation

Citaat:
Nou volgens mij niet, hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2006, 14:09   #45
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Oud 15 August 2006, 11:21   #46
Dunja
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Een beetje? Nouja. Ik zal er maar niet verder op in gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2006, 17:11   #47
o0-yina-0o
Guest

Standaard

Citaat:
ik weet dat 600 kcal per dag een beetje weinig is misschien.

Maar ik en een vriendin hadden een discussie hierover; Is 600 Kcal per dag ''gevaarlijk'' weinig?

zij denkt van wel omdat 2000 kcal wordt aanbevolen voor vrouwen om te eten, en omdat je hierdoor allemaal voedingsstoffen gaat missen.
ik denk van niet omdat je die 600 kcal die je wel eet extra snel verbrandt en dus meer overhoudt om van af te vallen. Bovendien is 2000 kcal per dag wel errug veel en je kan natuurlijk alle voedingsstoffen best binnenkrijgen als je gewoon groente en fruit eet!

Wie heeft er gelijk?
Hey Sanna,

Wat toevallig! Ik begon net zoals jou met calorieën tellen. Nu, 2 jaar later, ben ik 52 kg afgevallen en zie ik eruit als een zak botten. In de winter kom ik jankend thuis van de kou en ik ben ook de helft van mijn haren en mijn menstruatie verloren. Waarschijnlijk ben ik onvruchtbaar.

Wat ik probeer te zeggen is... Stop nu het nog kan. Je moet je weliswaar lekker in je vel voelen, maar als je een gezonde BMI hebt, zit het allemaal tussen je oren.

Als je dit doorzet, eindig je gegarandeerd met een eetstoornis. Je doet jezelf en de mensen die van je houden alleen maar verdriet. Geloof me, dat vergeef je jezelf nooit!

O ja, en 600 kcal kan onmogelijk genoeg zijn, want:
- Bepaalde vitamines zitten niet in groente en fruit, maar in bijv. brood en vlees (het B-complex bijv.).
- Daarnaast heb je ook mineralen nodig, zoals calcium, en die zitten ook niet altijd in groente en fruit. Als je (nu je jong bent) niet genoeg melk(producten) neemt, breken je botten later veel sneller.
Dat waren 2 van de zoveel redenen! Ik weet niet al het fijne, bekijk de website www.voedingscentrum.nl maar eens goed.

Het spijt me als ik irritant ben, ik probeer je alleen van 'n grote vergissing te behoeden!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels