|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Lid
|
![]() Ik heb sedert 2 jaar een cyste in mijn alvleesklier zitten, na een fikse ontsteking 2 jaar geleden, waarbij ik bijna aan was overleden. Nu blijkt na een scan dat de cyste aan het groeien is en ik ook vreselijke pijn in mijn buik en in mijn rug heb. Vorige maand is er in het AZM te Maastricht gepoogd een verbinding te leggen tussen de cyste en de maag, waardoor de rommel uit de cyste via de maag het lichaam zou kunnen verlaten. Helaas heeft de arts die de ingreep deed ook mijn dikke darm geperforeerd, waardoor er rotzooi uit de dikke darm in de buikholte is gekomen; met alle pijn vandien. Ik ben toen nog hals over kop geopereerd en men heeft de buikholte zo goed als mogelijk schoongemaakt. Nu zit ik te wachten op een nieuwe oproep om de 1e ingreepnog eens te doen. Heeft er iemand ervaring met dit soort ingrepen of kan iemand me hier iets meer medisch over uitleggen. Het enige wat ik nu doe, is het slikken van pijnstillers en dat kun je toch ook niet levenslang blijven doen, want ik slik al genoeg pillen nadat er in 2004 een goedaardige tumor uit mijn rechterhersenkwab is verwijderd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Super Lid
|
![]()
Eh? Wat voor advies verwacht je? Niemand hier is arts, en behalve hopen dat die operatie dit keer wel goed gaat kun je weinig doen vrees ik. En ik denk dat de pijn van die verwijderde tumor wel weggaat als je weefsel zich herstelt.
![]() |
#3 |
Visitor Message Moderator
|
![]()
Redelijke kans dat Chrizly hier wel wat vanaf weet.
![]() |
#4 |
Lid
|
![]()
Ik heb ook een geporforeerde dikke darm gehad door een blindedarm ontsteking.
Het doet inderdaad pijn en je kunt echt niet blijven lopen met pijnstillers. Je moet er niet op wachten als het te veel pijn doet. Pijnstillers werken namelijk ook niet bevorderend op je maag, of slik je er maagbeschermers bij? Als je het echt niet meer trekt moet je gewoon naar de 1e hulp gaan.
![]() |
#5 |
Super Lid
|
![]()
Maar geen arts, en dat is ook niet controleerbaar via internet.
Wat ik wil zeggen is dat je geen medisch advies via het internet kunt inwinnen. Of dat je die in ieder geval niet 100% waar moet achten.
![]() |
#6 |
Beheerder
|
![]()
Wat wil je nou met dit verhaal? Ik neem aan dat ze bij de eerste keer al hebben uitgelegd wat ze gaan doen?
Wat ik ervan begrijp leggen ze een shunt aan die die cyste draineert in de maag, mooie oplossing lijkt me zo. Wat wil je verder nog weten, waar ze je open snijden? En ik zou die pijnstillers als ik jou was lekker doorslikken, er lopen zat mensen chronisch aan de pijnstilling, dus als je het nodig hebt zou ik het gewoon lekker gebruiken.
![]() |
#7 |
|
![]()
Tuurlijk, maar het geeft wel een beetje een idee van hoe of wat.
![]() |
#8 | ||||||||
Lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dank je voor je reactie Citaat:
Dank je voor je reactie Citaat:
Dank je voor je reactie Ik zou graag van iemand die er meer van weet wat meer technische info krijgen. Dank je voor je reactie Citaat:
Citaat:
Dank je voor je reactie en ik wacht de nieuwe oproep maar gewoon af en zie dan wel. Citaat:
Dank je voor je reactie en ik wacht de nieuwe oproep maar gewoon af en zie dan wel. Citaat:
Dank je voor je reactie en ik wacht de nieuwe oproep maar gewoon af en zie dan wel. Laatst aangepast door Henkus : 3 June 2010 om 16:47 |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lid
|
![]()
C-c-c-combo breaker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lid
|
![]()
Ja wtf.
Je kunt ook gewoon naar het ziekenhuis bellen?
![]() |
#11 |
Super Lid
|
![]()
wtf doe je kerel
Enja, gewoon bellen, met een arts praten w/e. Iig. niet op een of ander vaag forum gaan vragen.
![]() |
#12 |
|
![]()
Wat de neuk.