|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
Bekijk resultaten enquête: Wat moet er nu gebeuren? | |||
Lijmpoging voor CDA-PvdA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
CDA/VVD/D66 |
4 | 19,05% |
CDA/VVD/LPF |
5 | 23,81% |
Minderheidskabinet CDA/VVD |
0 | 0% |
Paars 3: PvdA/VVD/D66 |
4 | 19,05% |
Nieuwe verkiezingen |
7 | 33,33% |
Stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Tja, ik wijt het voor 75% aan Balkellende, die na 3 maanden nog steeds niet heeft geaccepteerd dat de kiezer geen kabinet met de VVD wilt. Balkenende denkt echter met name aan zichzelf, en heeft er 3 maandne over gedaan om dat aan Bos duidelijk te maken. De grote vraag: wat nu?!
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
VVD en LPF erbij beviel mij wel, Wouter bos pleegt groots kiezersbedrog door nu opeens wel veel te willen bezuinigen en nu de oorlog wel goed te vinden.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Nieuwe verkiezingen lijken mij de beste optie. Dan kan de nederlander even goed nadenken over wat hij nu wilt, nu hij een aantal partijen de revue heeft zien passeren
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Met Bak Ellende blijf je sowieso aan de gang... :-S Gaar kutzooitje daar in Den Haag |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Amsterdam Original
|
![]()
Nieuwe Verkiezingen(zie dimasses reden)
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
ik hoef geen cda meer in t kabinet. Lui hebben t nu al 2 keer verpest. Dan of paars 3, of nieuwe verkiezingen...
|
![]() |
![]() |
#9 |
Lid
|
![]()
die lijmpoging is zeker onmogelijk. paars 3 acht ik ook zo goed als onmogelijk, cda wil de formatieopdracht houden omdat er nog genoeg mogelijkheden zijn met vvd, d66 en cu achter de hand. als ik dan moet kiezen zie ik het liefst een kabinet met d66 erin omdat er dan misschien nog enkele sociale invloeden in komen.
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Lid
|
![]()
Ik zou het werkelijk niet weten.
PvdA en CDA liggen momenteel zover uit elkaar dat ik dat onmogelijk acht... D'66 heeft nu twee verkiezingen op rij hard verloren, en zal naar mijn mening zeker niet in een nieuw kabinet stappen.. Blijft voor mij over een CDA-VVD-LPF-kabinet over, wat inhoudt dat we een half jaar nodeloos zonder regering hebben gezeten. Daarbij heeft Balkenende zich alweer onbetrouwbaar en ongeloofwaardig getoond. Voor de verkiezingen noemde hij een kabinet met de LPF volstrekt ongeloofwaardig. Er hebben zich geen veranderingen in de LPF voorgedaan, dus het argument dat Balkenende aandraagt dat de LPF nu wel een betrouwbare regeringspartner is, is volstrekte onzin. Maar Balkenende heeft in mijn optiek al enkele malen aangetoond ongeloofwaardig en onbetrouwbaar te zijn, dus verwacht ik een LPF-CDA-VVD2... Maar daar sta ik dus persoonlijk absoluut niet achter... ![]() Nieuwe verkiezingen zijn naar mijn mening trouwens een rampscenario, in dat geval heeft absoluut niemand meer vertrouwen en interesse meer in de politiek. Alle interesse die dankzij het Piminisme is ontstaan onder de minder begaafden in onze samenleving ( ![]() ![]()
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
Het alleraller liefst heb ik gewoon een CDA/VVD coalitie, alleen een minderheidskabinet lijkt me niet ideaal, vooral nu niet, nu het vertrouwen in de politiek zo laag is, dus mijn voorkeur ligt bij de coalitie CDA/VVD/LPF.
CDA/VVD/D66 werkt volgens mij niet, omdat op belangrijke punten D66 gewoon heel anders denkt. Het was van te voren wel duidelijk dat een coalitie CDA/PVDA niet zou werken...ze liggen hardstikke ver van elkaar af. Volgens mij kun je alleen niet zeggen dat dit grotendeels aan Balkenende te wijten is. Volgens mij ligt de schuld bij beiden, zowel bij meneer Bos als bij meneer Balkenende. Als je zegt dat de schuld voor 75% bij Balkenende ligt ben je naïef volgens mij. Bos en Balkenende hebben beide bij de onderhandelingen gezeten, hebben ook beide geweten hoe de situatie ervoor stond. Beide zijn gemotiveerd geweest een kabinet te vormen, dat is iets wat volgens mij wel vast staat. Tuurlijk heeft het voor het CDA even geduurd om eraan te wennen dat ze met de PVDA samen moesten gaan werken, hier hadden ze natuurlijk niet op gerekend. Toen ze er overheen waren is óók het CDA gemotiveerd geweest voor een nieuw kabinet samen met de PVDA daar heb ik de volste vertrouwen in. Het sentimentele gedrag van meneer Bos bevalt me echter niet zo, gisteren bij Barend & Van Dorp vond ik het echt overkomen alsof hij alles goed gedaan heeft en Balkenende alles fout. Alles lag aan Balkenende. Onzin volgens mij. Tuurlijk Balkenende zou ook dingen niet goed gedaan hebben, maar dat betekent niet dat Bos alles zo goed gedaan heeft. Jammer dat niet iedereen inziet dat de fout bij beide ligt en niet alleen bij Balkenende. Ik heb gesproken! ![]() Laatst aangepast door Jolie : 13 April 2003 om 21:03 |
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Jeeej, wat een ondoordacht antwoord vind ik dit. De eerste keer is het niet vastgelopen door het CDA dat het verpest heeft (om jou woorden te gebruiken) maar door een op dat moment onstabiele LPF. Iets waar het CDA ook niet op gehoopt had. De tweede keer heeft het CDA helemaal niks verpest...zoals ik in mijn vorige post al uit gelegd heb, een coalitie PVDA/CDA was volgens mij ook vrij onmogelijk. Dit is niet zozeer de schuld van het CDA. Nee ook van de PVDA, maar die blijkt even vergeten te zijn. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Jolie-----> :respect: :respect: :respect: :respect:
|
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
Mijn voorkeur is CDA/VVD/LPF
in het begin was er veel gekut vooral bij de LPF, nu alle ruziemakers weg zijn is het lekker rustig. Het afgelopen half jaar is er geen enkel schandaal geweest. En ook in de Kamer loopt het allemaal wel. Gewoon doorgaan zoals het nu is bevalt me eigenlijk wel. Maar aan de andere kant moet men ook kijken naar wat de bevolking wil. Nieuwe verkiezingen lijkt me iig geen optie, want dan blijf je bezig. En ik vind dat ook erg ondemocratisch. Eerst kijken wat er allemaal mogelijk is bij een kabinetsformatie, nieuwe verkiezingen kan alleen als laatste!! ![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Lid
|
![]() Citaat:
En dat 'sentimentele gedoe van meneer Bos' in jouw VVD-ogen lijkt in PvdA-ogen vrij terecht.. Maarja, wat is de waarheid he? Ik blijf toch van mening dat vooral de halstarrige houding van Balkenende een eventueel centrumlinks kabinet de das om heeft gedaan... Maar ook Bos zal vast fouten hebben gemaakt hoor..
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Wie pleegt er dan kiezersbedrog?? |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
Nieuwe verkiezingen he...
CDA wil alleen met VVD (anders kiezersbedrog) VVD-CDA is minderheidskabinet Pvda-GL-SP is geloof ik ook geen meerderheid, misschien met D66 erbij... |
![]() |
![]() |
#21 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Beide formateurs deelden de mening dat er nu iets op tafel lag waar beide partijen zich in konden vinden, dus niet al te veel idealen moesten worden opgegeven... En dan trekt juist Balkenende zich terug? Niet alleen ongeloofwaardig, gewoonweg onbetrouwbaar...
![]() |
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
Ik denk dat het uiteindelijk CDA/VVD/D66 wordt. Als D66 eenmaal aangeboden krijgt toch mee te doen, zullen ze eerst weigeren, en kunnen ze vervolgens veel eisen. Op het gebied van met name onderwijs. (lijkt me niet zo heel verkeerd).
Rest mij te zeggen dat CDA mijns inziens hoofdschuldige is aan de breuk. En niet allebei evenveel. Balkenende heeft het nooit gewild, en de stem van de kiezer geminacht. De kiezer wilde CDA/PvdA, Balkenende vond zichzelf belangrijker dan die kiezer.. |
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Neey hoor, partij is nog steeds net zo onstabiel als eerst, echter, ze zijn nu niet meer belangrijk dus de ruzies zijn wat minder erg enzo... |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
paars 3 zou grappig zijn
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Guest
|
![]()
Balkenende heeft de stem van de kiezer al geminacht vóórdat er gestemd werd, door bij hoog en laag te blijven volhouden dat ie toch met de vvd wilde.. Ik zou eerst de stem van de kiezer afwachten, voordat ik naar de mogelijke coalities zou bgaan kijken..
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Lid
|
![]()
Voor de geïnteresseerden:
Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Guest
|
![]()
de weer ouderwetse pvda politiek is weer in haar volle glorie terug
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 |
Lid
|
![]()
Ach, alle mooie verhalen over openheid ten spijt, het is nog volop achterkamertjespolitiek in Den Haag... Denk bijvoorbeeld maar aan dat onderonsje tussen Zalm en Herben tijdens de verkiezingen, toen Herben Zalm vertelde hen wel te zullen gedogen, mits ze het 'Strategisch Akkoord' zouden blijven volgen... Jammer dat de microfoons nog aan stonden, maar voor mij is het wel het teken dat nieuwe politiek een fabeltje is. Bij welke partij dan ook..
![]() |
#38 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 |
www.funing.nl
|
![]()
hmzz , opnieuw stemmen lijkt mij nog de beste optie.