|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
architect of life
|
![]()
Wat maak jij vaak en graag klaar? Of wat vind jij nu echt een gerecht om je vingers van af te likken.
Als het kan voorzien van een recept ![]()
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
stokbrood met filet americain, peper en zout
![]() - stokbrood - filet - peper -zout voila |
![]() |
![]() |
#3 |
Lid
|
![]()
we hebben nooit echt veel in huis om creatief te doen, maar ik maak heel vaak gewoon een boterham met gesmolten kaas en mayo/curry
![]() wil binnenkort ook nog eens een club sandwich gaan maken maar daar is wat meer voor nodig |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() en de uitjes! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Burritos!!
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
oh en thaliaaglaja, hiervan zou je toch bijna vlees-eter worden rrr |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Mijn favoriet is chili con carne, maar dan niet met chili bonen, maar met kidney bonen
![]() Als ik voor mijzelf moet zorgen eet ik dit minstens 2 keer per week. Beide dagen vers bereid natuurlijk ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
couscous met brokjes tofu in pastasaus met basilicum , pilii-pili pepers en paprika
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
ik haal gewoon friete en vlees enzo uit de diepvries en bak het in de frietpot=>da smaakt mij echt!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
Men neme 4 eitjes, breekt deze en voegt peper en zout toe, daarna mengt men de dooier met het eiwit en giet men het mengsel op een pan met pruttelende boter, eh voila een tikkeneike
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
p 0 m p . .
|
![]()
Ei
Voeg 1 á 2 ongepelde eieren toe in een bak kokend water (waterkoker). Wacht 3 á 4 minuten, afhankelijk van in welke staat je `m wenst. Plens ze daarna in een bak koud water om het pellen te ver gemakkelen. Naar smaak zout toevoegen. Eet tip: Tussen een boterham ![]()
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist" |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Looking at you
|
![]()
Setan
Men neme varkensvlees van die grote lappen. Die snij/knip je in stukjes. Dat marineer je dan een beetje met ketoembar, koenjit en laos + naar eigen smaak peper en zout. Terwijl je dit laat marineren snij je de ui en fruit je deze alvast. Dan gooi je het vlees erbij en laat je het dichtschroeien. Ondertussen maak je een sausje van water, azijn, mosterd en ketjap (manis). Goed roeren en erbij gooien. En dan de madiera erbij en de sambal 5 eetlepels ofzo ![]() ![]() ![]() En als geintje met eieren ![]() Je kookt een stel eieren ze moeten wel hard zijn. Die pel je af en snijdt de boven en onderkant eraf zodat die recht op kan blijven staan dan pak je de tomaten en daar snij je (aan de ronde kant) een plak vanaf die leg je op het ei. Dan doe je er stipjes mayonaise op en dan heb je paddestoel uit de efteling ![]()
![]() |
#15 | |
Slechtst Geklede Forummer
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
Maar ik ben weer te wetenschappelijk bezig. ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
Turksbrood
door midden snijden oliečn tomaat erop basilicum (verse) en mozzerela ff peper en zouten, in de oven afbakken en eetsmakelijk |
![]() |
![]() |
#18 |
-
|
![]()
Pasta met gestoomde zalm
![]() Nodig: Pasta (liefst tagliatelli...) Zalm uit de diepvries Zalmkruiden Een brikje alpro-soja room (plantaardig) Een buillonblokje 1 stok prei of 2 wortelen. Bereiding: De zalm haal je uit de verpakking en kruid je goed langs de boven en onderkant. Daarna plaats je hem in de stomer voor 20minuten. Wanneer het water voor de pasta kookt leg je hem er in, en laat je hem "al dente" koken. Je stooft de prei of de wortelen (naar gelang je zin hebt) in een klein kookpotje. Wanneer ie gaar is giet je er een beetje plantaardige room over. Je brengt dit op smaak het buillonblokje! Doe de pasta op een bord, leg de zalm er naast en giet de saus met de groentjes er over ! Smullen maar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
p 0 m p . .
|
![]() Citaat:
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#21 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Whooohooo
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
jacked potato, aardappels koken in de schil, daarna inpakken in zilverfolie, daarna in 1 beweging doorsnijden, vullen met een blokje kruidenboter en verse room
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
stutn me sjoko ..
![]() je neemt een stute .. neemt de sjoko neemt een mes doet de sjoko op de stute plooit da tope en boefn moor ![]() of in het an : boterham met choco .. ![]() je neemt een boterham neemt de choco neemt een mes doet de choco op de boterham plooi het samen en eten maar ![]() simpel lekker en nog beter met wat koffie om in te doppen ![]() de eerste versie is hoe je het hier bij ons zegt ![]() belgie ( west vlaanderen , wevelgem ) |
![]() |
![]() |
#27 |
veteraan
|
![]()
iets dopen in je koffie
![]()
![]() |
#28 |
Guest
|
![]()
Appelflappen.
Wat heb je nodig? 2 á 3 appels, krenten/rozijnen (wat is het verschil ook alweer? ![]() 2/3 Appels schillen en in stukjes snijden. Doe de rozijnen/krenten erbij en een theelepel suiker en een theelepel kaneel. Het geheel goed mengen. Vervolgens pak je een plakje bladerdeeg en ergens in het midden leg je een eetlepel van je goedje neer. Ja en verder zoek je het maar ff op.. ![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Guest
|
![]() Citaat:
haha .. stek op mezelf : die belgen toch he ![]() |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
BeHeerser
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
BeHeerser
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Super Lid
|
![]()
Ik eet mijn spaghetti van gisteren weer op
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Super Lid
|
![]()
Wentelteefjes!
Voor 4 wentelteefjes: - 1 ei - 1,5 dl melk - 4 sneetjes (oud) wit brood - boter Klop het ei los in een kom, voeg de melk toe en roer alles goed door elkaar. Snij de korstjes van het brood en wentel ze door het eimengsel. Leg ze op elkaar in de kom en draai de sneetjes af en toe om, zodat al het vocht in het brood trekt. Verhit de boter in een grote koekenpan en bak het brood op matig vuur aan beide kanten mooi goudbruin. Op een bordje leggen en er wat basterdsuiker overheen gooien, eet smakelijk ![]() Oooo er is echt niets dat lekkerder ruikt dan verse wentelteefjes ![]()
![]() |
#35 |
Guest
|
![]()
pannenkoeken met een stukje banaan, een bolletje ijs en daarover chocoladesaus...
HEERLIJK!! ![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Guest
|
![]()
una spaghetti ala olio al dente
men kookt een pasta naar keuze beetgaar. (de pasta is goed als hij tegen de muur blijft plakken) tijdens het koken snij je 2 a 3 teentjes knoflook fijn (naargelang hoeveel knoflook je wil) gooi een beetje knoflook in het kokende water. Als de pasta beetgaar is giet je hem af en spoel je die een beetje af met koud water om doorgaren te voorkomen. gooi de rest van de knoflook terug in de pan samen met de pasta. voeg daarbij enkele eetlepen olijfolie toe en meng dit goed door. kwak alles op een bord en pak vers geraspte parmezaanse kaas (bij voorkeur de regiani). strooi dit naar gelieve over de pasta bon appetit |
![]() |
![]() |
#37 |
Amsterdam Original
|
![]()
Ik heb schijt aan uppen maar dit is de nieuwe ND-eten:
Broodje, liefst bolletje en WIT!! Vooral WIT Jonge kaas Mayonaise, die goedkope vooral Zwarte peper Weetje hoe lekker ouwe!