|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 | |
architect of life
|
![]()
Voor wie dacht dat de vrouw meer dan genoeg rechten heeft:
Citaat:
Waarom kunnen vrouwen niet even veel rechten krijgen als mannen? In West-Europese landen is er tegenwoordig enkel het lichamelijk aspect dat verschillend, vrouwen krijgen gelijke kansen, rechten en plichten als de mannen. Een vrouw moet niet meer betalen als ze door het rood licht rijdt; vrouwen mogen naar de universiteit gaan en deelnemen aan sportwedstrijden; enz. Waarom kan dat zo niet zijn in andere landen?
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
ach ja, een verspilling van je tijd om naar zo'n top te gaan van een groep gefrustreerde vrouwen die het zo zwaar hebben.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Aachen TSV
|
![]()
Ik denk dat ieder weldenkend mens weet dat vrouwen gewoon op alle vlakken gelijk zijn aan mannen. Dat er lichamelijke verschillen bestaan (mannen zijn fysiek sterker gebouwd enz) zal altijd zo blijven, maar voor de rest is het te treurig voor woorden dat er nog steeds culturen bestaan waar vrouwen minderwaardig zijn
![]()
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
ik word soms zo schijtziek van dat geklaag hé
|
![]() |
![]() |
#5 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
Maar het zijn juist wij die er -volgens mij- voor moeten zorgen dat de rechten voor vrouwen (en eigenlijk ook kinderen) globaal verbeteren. Wij zijn het stadium van de voor honderd procent patriarchale maatschappij al voorbij, wij weten hoe we het probleem kunnen oplossen of hebben er iig toch een idee van hoe het zou moeten zijn. Ik ga er niet van uit, maar als je gaat veralgemenen, zie je wel dat een land zich 'ontwikkeld' mag noemen (voor zover je ontwikkeld kan zijn natuurlijk) als de gewone mens, daarmee bedoel ik arbeiders, en de vrouw meer rechten hebben.
![]() |