Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 21 June 2005, 14:55   #1
Aapie134
Guest

Standaard buikspieren.. jaja:D

um... ik doe nu al een tidjje crunches en krijg al een beetje blokejs.. alleen boven.. en beneden krijg ik niks, weet iemand een goede effectieve onder buik spier oefening? bedankt !
  Met citaat antwoorden
Oud 21 June 2005, 15:14   #2
Bask
Guest

Standaard

crunches zijn juist voor de bovenste buikspieren.

je kunt op je rug gaan liggen en met je benen fietsbewegingen maken, of met je buik naar de grond toe op je ellebogen en dan met je heup draaien. en je kunt gewoon gaan staan, handen aan je heupen, en dan cirkelbewegingen maken. na tien keer of zo de andere kant op. raar maar waar.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 June 2005, 19:13   #3
eniT
Guest

Standaard

wat zijn crunches juist?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 June 2005, 19:28   #4
Flater
p 0 m p . .

Flater's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
wat zijn crunches juist?
Op de grond, handen achter `t hoofd en dan kleine bewegingen omhoog met je ellebogen. Gewoon standaard buikspieren dus.
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 June 2005, 23:34   #5
frox
pudiecat

frox's Avatar

Standaard

Dan moet je een gewone cruch doen maar dan met je kieen naar je hoofd toen.
Wat ook goed helpt is helemaal plat op je rug liggen, met je handen naast je. En dan je benen steeds optillen terwijl je ze gestrekt houdt. Dat voel je ook wel
succes
Oud 23 June 2005, 18:12   #6
Dimi_1
Guest

Standaard

niet om te stoeffen maar, ik ben bodybuilder, n kan vertellen hoe jullie kunnen "six-pack" krijgen -----> zes blokjes op jullie buik

Als jullie beginners zijn doe dan dit---> 24 bench crunches,
24 side crunches om jullie obiliques te trijnen (zij van je buikspieren) dan doe hang leg, ofwel als je geen rekstok hebt, doe dan reserve crunch das zelfde maar dan, op de grond liggen..
en dat allemaal 24 keer per 4 dagen in de week, en das genoeg om binnen 1-2 maanden buikspieren te hebben, (ofwel als je zwaarlijvig bent, do aan CARDIO, help goed)
Ik ben al 2 jaar mee bezig, en nu ben ik gestopt, ik heb al genoeg , en vroeger was ik ook wel met een bierbuikske....maar dankzij cardio zie ik gespierd uit, ....
en ben 1m80.... en weeg 80kg, en 10% vet , dus jongens heb geduuld, en je zult da ook hebben (trouwens ik ben begonnen op 14) en ben nu 16....
P.S kijk niet naar profiel das toch fout, want ik schrijf nooit mijn echte naam/achternaam en die dinges enzo....
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 12:39   #7
Aapie134
Guest

Standaard

zou je die oefeningen kunnen uit leggen mr bodybuilder?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 18:34   #8
Dimi_1
Guest

Standaard

wel side crunches zijn : je legt jouw benen op zij kant met 90°, en je buik recht, dus alleen je benen naar zijkant, en dan rustig naar voren, en dan terug (Houd je shouders v.d grond!)
crunches: beste is op je benen 90° gebogen in de lucht houden, en dan hoofd recht houden, en dan naar voren, rustig je spieren spanen..., en dan terug (Ook shouders v.d grond houden!)
leg raises : Je hangt je onderste boven bij rekstok, en zelfde beweging, dus naar je knieën toe, ... en als je geen rekstopk hebt doe dan, reserve, dus op grond liggen, iets vast pakken, en dan je benen 10cm, van de grond tillen... en niet de grond raken
en all die oefeningen moet je eens als beginer 24x doen, en 3 keer in de week
P.S als je zwaarlijvig bent, doe liever ook aan cardio....
Veel succes
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels